I'm Back!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

I'm Back!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 15:45

Hallo iedereen. I'm Back!! Let's Party WHOWW *\o/* :):)

Na een pauze van zeker 3 maanden en daarvoor al 4 maanden nauwelijks online, ben ik weer terug.
Mensen uit het topic van Howrse zullen mij nog wel kennen. (wat is het nieuwe topic? Want diegene waar ik nog mee praatte is nu allang vol) Ook mensen die jaren geleden superactief waren op HPS zullen mij wel kennen, want daar was ik een helpdesk moderator en een zeer grote holsteiner fokker (en nog een stapel minder bekende rassen) Ook ben ik daarvandaan nog meegedaan met HT en ook hier was ik actief in het HT topic. Maar ook ben ik bekend van het topic 50 kg afvallen.

Even kort wie ben ik ook alweer?!;
Sabrina - Chamion- chamion - sapje - sapiebamie (don't ask _O- )
Een 28 jarig paardengek die van haar hobby haar werk heeft gemaakt. Ik werk nu alweer 15 jaar in de paarden. Overwegend op manege's maar ook bij een hengstenhouderij, merriehouderij en een wedstrijdruiter. Via school bijna 4 jaar longeerles gehad van Lammert Haanstra. In de zomer begeleid ik ponykampen bij diverse bedrijven. Daarnaast al 8 jaar mijn instructie diploma (ORUN basis) dus ik kan ook lesgeven tot M niveau. Al ligt mijn specialiteit op mensen die voor het eerst een eigen paard gaan nemen, of mensen die door iets angstig zijn geworden voor een paard. Daarnaast geeft ik veel les aan mensen met een lease of bijrijpaard.

Reden van afwezigheid; (korte versie, ja korte. Moet je nagaan wat voor drama we hebben gehad)
Mam kreeg in januari darmklachten, februari foto's gemaakt. Gezwel aangetroffen. Deze werd verwijderd en wij kregen het heerlijke nieuws dat het darmkanker was, maar mam zou nog wel een paar jaar meekunnen. Helaas complicatie op complicatie totdat we 8 weken terug te horen kregen dat het klaar was. Mam kon niet verder behandeld worden en zou naar huis worden gestuurd (ze heeft totaal 3 maanden achter elkaar in het ziekenhuis gezeten en 5 maanden in totaal als je alle losse keren daarvoor ook meetelt) Thuis was het snel gedaan, mam wilde niet praten over haar dood en ze zou niet ziek zijn. Toen ze het niet langer kon ontkennen omdat haar lijf ermee ophield heeft ze zichzelf terug getrokken in haar eigen gedachte en kregen we geen contact meer met haar, totdat ze op 31 augustus is overleden.

Achteraf kunnen we zeggen dat er bij de eerste operatie een cyste zich heeft gevormd en die hebben ze (3 artsen) tot 6 mei over het hoofd gezien. Op 6 mei was de cyste zo groot dat het van schaambeen tot middenrif liep. Was wel te opereren, maar helaas was mam al 5! keer onder het mes geweest en durfde ze haar niet nog een keer open te trekken. Toen een zware chemo ingegaan maar helaas op 31 mei werden er weer foto's genomen en toen was het cyste nog groter geworden en zat het tot de borstbeen en verdrukte haar organen. Er is toen besloten nog 1 keer een hele hele zware chemo te starten. Maar dat mocht niet meer baten. De kanker die ze had, was meetbaar in het bloed. De hele periode (zelfs tot 31 mei) was het nauwelijks meetbaar. In juni/juli was het ruim 700 geworden. Toen wilde de artsen niet meer verder gaan.

Ik ben nu officieel wees, want mijn vader was in december 2008 overleden (als je mij dit 10 jaar geleden had verteld had ik hele andere keuzes in mijn leven gemaakt) en nu probeer ik mijn leven weer een beetje op te bouwen. Ik woon(de) thuis en heb een parttime baan omdat ik wilde gaan beginnen voor mezelf met lesgeven. Dit heb ik helemaal stop gezet toen mam ziek werd. Nu druk opzoek naar meer uren om het huis te kunnen blijven betalen, want het is niet echt verkoopbaar (of ik moet 1 ton of 1,5 ton minder vragen dan het waard is) En bij oppakken van mijn leven hoort ook weer wat meer internet activiteit bij. Dus vandaar dat ik weer terug ben.

Iloveiswan

Re: I'm Back!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:43

:(:)

Welkom terug op bokt en in het howrse topic.

Nog gecondoleerd met je moeder :(:)

Als je wilt praten/kletsen staat mijn pb box altijd open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:57

Pff, sterkte... :(:) Dat moet onwijs zwaar voor je zijn.
Ik hoop dat je genoeg mensen om je heen hebt die voor je klaar staan en dat je hier wat afleiding vindt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 21:21

KoudbloedKim schreef:
Pff, sterkte... :(:) Dat moet onwijs zwaar voor je zijn.
Ik hoop dat je genoeg mensen om je heen hebt die voor je klaar staan en dat je hier wat afleiding vindt.

Dat valt achteraf zwaar tegen, en het was iets waar ik ook giga tegen op zag, had het namelijk al eens meegemaakt toen mijn vader stierf. Iedereen de eerste dagen tussen overlijden en crematie poeslief en van alles aanbieden, maar puntje bij paaltje hoor je nooit meer van ze. Gelukkig wel 1 goede vriendin met haar vent en kind. Hij zei onmiddellijk, je hoort nu tot dit gezin met Angel als je zus |( toen ging ik wel even kapot. En ze laten letterlijk alles uit hun handen vallen als ik bel.

Gelukkig kan ik er goed tegen om veel alleen te zijn, maar dan moet ik inderdaad wel afleiding hebben, en dat zal ik zeker hier vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:10

Fijn dat je toch nog mensen hebt die je goed opvangen en voor je klaar staan. :j
Nogmaals veel sterkte en als je het nodig hebt, mag je me altijd pb'en.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:30

Sterkte! Afleiding vind je gegarandeerd op bokt. En... Denk goed om jezelf!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:39

Potdorie, moet wel even slikken van je verhaal... het begon zo vrolijk...
fijn dat je een nieuwe familie hebt. De dood van zo'n dierbare naaste is een manier om heel snel te schiften in je 'vrienden' en 'echte vrienden', weet ik uit ervaring. Veel sterkte...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:54

Allereerst, oprecht gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat heftig wat jij meemaakt. Weet niet goed wat te zeggen.
Fijn dat je de moed hebt om weer het alledaagse leven op te pakken voor jezelf.
Alle goeds gewenst

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:02

Ik dacht "wat een energierijke en vrolijke toon" ... tot ik verder las.
Verdorie zeg, heb jij een zware tijd achter de rug. Ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat je oa bij de paarden wat afleiding vindt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:41

Ik ken je niet, maar nou welkom terug dan maar. En veel sterkte met alles.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:11

Welkom terug! En onwijs veel sterkte! Wat onwijs erg wat er allemaal gebeurd is!

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:12

welkom terug!
heel veel sterkte! :)