Young Rider Talk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Young Rider Talk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 14:45

Beste Bokkers,

Bijna elke keer dat ik een YRT-forum open valt het me weer op:

Een heel volwassen post(soms met volwassener taalgebruik dan een volwassene) maar het forum wordt verplaatst, omdat de TS onder de 18 is. Het lijkt af en toe wel gewoon om te pesten! Ik kan zelf vaak beter overweg met volwassenen dan jongeren/kinderen en het lijkt me vervelend als mijn topic wordt verplaatst naar YRT(en ik veel meer penny reacties krijg :o ) terwijl ik gewoon een normaal bericht post.

Dus aan de moderators: waarom worden bijna alle posts van jongeren verplaatst naar YRT? Terwijl het niet per sé een onvolwassen vraag is of een gesprek is wat je met een jongere of kind voert?

Af en toe worden ze dan weer niet verplaatst(zoals mijn laatste topic, ik zat eigenlijk al te wachten wanneer hij verplaatst zou worden maar tot mijn verbazing werd hij alleen maar van VSW naar TAO verplaatst). Hoe werkt dat precies?

Palmera

Re: Young Rider Talk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 01:03

Ik vind het heel jammer dat hier geen reactie van een mod op komt ter toelichting. Het verbaasd mij namelijk ook wel eens.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 01:42

Zouden mods zich dan niet aan een bepaalde richtlijn houden?

Topic openen, gebruikers blijkt -18 te zijn en word dan automatisch verplaatst?

Misschien lezen ze dan het topic wel niet eens! Echter wel een goede hoor, het valt mij ook op!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 06:49

TS goed dat je het vraagt. Ik erger me daar ook altijd aan. Vaak loopt het topic prima. En hoewel we er eigenlijk geen last van hebben vind ik het altijd echt een stoorzender. Eigenlijk vind ik het het toppunt van off-topic gaan :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 07:34

Jennyj01 schreef:
TS goed dat je het vraagt. Ik erger me daar ook altijd aan. Vaak loopt het topic prima. En hoewel we er eigenlijk geen last van hebben vind ik het altijd echt een stoorzender. Eigenlijk vind ik het het toppunt van off-topic gaan :+ .

Precies! Of je leest een actief topic en dan lees je ineens een bericht dat het verplaatst is en poef, Penny reacties(ik wil daarmee niet zeggen dat alle -18ers penny's zijn hoor, haha!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 07:36

Palmera schreef:
Ik vind het heel jammer dat hier geen reactie van een mod op komt ter toelichting. Het verbaasd mij namelijk ook wel eens.

Inderdaad. Ik wacht ook nog 'in spanning' af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 07:38

Maureen_M schreef:
Zouden mods zich dan niet aan een bepaalde richtlijn houden?

Topic openen, gebruikers blijkt -18 te zijn en word dan automatisch verplaatst?

Misschien lezen ze dan het topic wel niet eens! Echter wel een goede hoor, het valt mij ook op!

Dat heb ik ook weleens gezien(modopmerking dat het naar YRT werd verplaatst omdat de TS onder de 16 was.)
Maar het lijkt me haast sterk dat dat de enige reden is, want sommige topics met een TS van bijv. 14 worden dan weer niet verplaatst. Dat is dan wel weer vreemd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:53

Eigenlijk zou het logischer zijn een topic te verplaatsen omdat het qua inhoud daar beter past.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:17

Bedankt voor je graag, ik kan je voorstellen dat die verplaatsing soms vragen oproepen.

Als voorbeeld zou ik ITP willen nemen, daar houden we heel strikt aan dat als TS onder de 16 is het topic naar JITP verplaatst wordt. Dit omdat het hele Young Riders gedeelte onzichtbaar is voor niet-leden en Google daar ook niet kan zoeken. Dit is om jonge gebruikers die niet altijd even goed nadenken over de gevolgen van een topic te beschermen.
Voor PP geldt diezelfde regel dan onder de 16 een verplaatsing naar PP betekend.

Soms heel vervelend want inderdaad sommige gebruikers onder de 16 zijn wel al erg volwassen en willen graag ook meer volwassen reacties. Toch kunnen we daar geen onderscheid in maken want als we de topics van de meer volwassen bokker van 15 wel op PP laten staan en die van de kinderlijke bokker van 15 niet krijg je ook scheve gezichten.

Voor de fora op het informatieve tabblad geldt de leeftijdsgrens niet voor zover ik weet, net als bijvoorbeeld op de andere ITP's zoals KS-ITP of RIJ-ITP.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:22

Daar had ik zelf niet aangedacht. Maar zo klinkt het wel logisch.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:25

Eigenlijk is dit wel een interessante in verhouding tot het andere lopende FZ topic.

De 'groene' garde legt hier kort uit waarom iets niet kan en de 'zwarte' garde gaat hier in mee. Maar Ik kan mij best voorstellen dat een jonger persoon in sommige opzichten niet zit te wachten open YRT en graag wat meer advise wil van anderen. Al dan niet met online zichtbaarheid....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:24

Dat heb ik ook hoor Winged. De ene 14 jarige is de ander niet en als je een serieus topic opent op bijv. PP en deze wordt vanwege je leeftijd verplaatst naar YRT dan snap ik heel goed dat je daar van baalt. Dat het op YRT staat wil niet zeggen dat je er geen serieuze reacties krijgt aangezien er ook veel volwassenen reageren, maar de kans op jeugdige reacties is wel groter natuurlijk.

Punt is alleen dat je een uitzondering maakt voor serieuze bokkers A, B en C de jeugdige bokkers D en E eigenlijk ook uitgezonderd willen worden en dan is het voor iedereen duidelijker om gewoon strikt de leeftijdsgrens aan te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 12:27

zonnebloem18 schreef:
Bedankt voor je graag, ik kan je voorstellen dat die verplaatsing soms vragen oproepen.

Als voorbeeld zou ik ITP willen nemen, daar houden we heel strikt aan dat als TS onder de 16 is het topic naar JITP verplaatst wordt. Dit omdat het hele Young Riders gedeelte onzichtbaar is voor niet-leden en Google daar ook niet kan zoeken. Dit is om jonge gebruikers die niet altijd even goed nadenken over de gevolgen van een topic te beschermen.
Voor PP geldt diezelfde regel dan onder de 16 een verplaatsing naar PP betekend.

Soms heel vervelend want inderdaad sommige gebruikers onder de 16 zijn wel al erg volwassen en willen graag ook meer volwassen reacties. Toch kunnen we daar geen onderscheid in maken want als we de topics van de meer volwassen bokker van 15 wel op PP laten staan en die van de kinderlijke bokker van 15 niet krijg je ook scheve gezichten.

Voor de fora op het informatieve tabblad geldt de leeftijdsgrens niet voor zover ik weet, net als bijvoorbeeld op de andere ITP's zoals KS-ITP of RIJ-ITP.

Dankjewel, dat was iets waar ik wat aan heb!
Ik denk trouwens niet dat veel jongeren het heel erg zouden vinden als ze 'zichtbaar' via Google zijn.
Het is misschien handig om in het vervolg als mod er even bij te zeggen waarom er verplaatst wordt, ik denk namelijk dat er best wat bokkers verward worden als er ineens verplaatst wordt. Het zou mij in ieder geval blij maken, haha!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:33

Winged schreef:
Eigenlijk is dit wel een interessante in verhouding tot het andere lopende FZ topic.

De 'groene' garde legt hier kort uit waarom iets niet kan en de 'zwarte' garde gaat hier in mee. Maar Ik kan mij best voorstellen dat een jonger persoon in sommige opzichten niet zit te wachten open YRT en graag wat meer advise wil van anderen. Al dan niet met online zichtbaarheid....

Maar bij deze is het toch een duidelijke uitleg? Hoe veel werk zou het worden om uitzonderingen te maken voor iedereen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:37

maava schreef:
Maar bij deze is het toch een duidelijke uitleg? Hoe veel werk zou het worden om uitzonderingen te maken voor iedereen?

Het is een duidelijke uitleg, maar in hoeverre moet je voor elke jongere een scheidingsmuur opzetten? Is dat voor elke fora nodig? Mogen jongeren dan wel op een PP/VVDD reageren? Zo kun je het ook bekijken :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:09

Winged schreef:
maava schreef:

Het is een duidelijke uitleg, maar in hoeverre moet je voor elke jongere een scheidingsmuur opzetten? Is dat voor elke fora nodig? Mogen jongeren dan wel op een PP/VVDD reageren? Zo kun je het ook bekijken :)

Natuurlijk heeft niet elke jongere een scheidingsmuur nodig, maar op zo'n groot forum zou het zo veel werk worden om te kijken gedraagt deze jongere zich volwassen genoeg of niet? Dan zouden de mods iedereen moeten kennen en waarschijnlijk ook wel berichten terug lezen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:43

zonnebloem18 schreef:
Punt is alleen dat je een uitzondering maakt voor serieuze bokkers A, B en C de jeugdige bokkers D en E eigenlijk ook uitgezonderd willen worden en dan is het voor iedereen duidelijker om gewoon strikt de leeftijdsgrens aan te houden.

Wel jammer dat hierin geen ruimte is voor maatwerk. Het verplaatsen van het ene topic en het niet verplaatsen van het andere is prima te onderbouwen aan de hand van de deelnemers van het topic. Is de meerderheid 16+ kan het blijven en anders wordt het verplaatst.

De motivatie voor de foto topics begrijp ik volkomen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:36

Naar mijn weten geldt de leeftijdsgrens niet voor het hele forum, maar voornamelijk op PP en ITP. YRT is namelijk de jongere tegenhanger van PP en JITP van ITP. Volgens mij wordt er op de andere fora niet heel strak op leeftijd gemod en is dat meer maatwerk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:57

Ik kom ook even binnenvallen omdat ik dit topic net tegenkom. Als moderator van onder andere PP, YRT en JITP kan ik beamen wat zonnebloem18 hierboven genoemd heeft. PP is de volwassen tegenhanger van YRT en ITP van JITP. Het is overigens niet zo dat op YRT en JITP alleen kinderen reageren. Er zijn genoeg volwassenen die daar reageren op de topics van de jeugd. Dit juichen we ook alleen maar toe, maar naast dat de jeugdpagina's bescherming bieden tegen de traceerbaarheid op het internet is het ook zo dat we er daar op toezien dat de reacties wat milder van aard blijven, in die zin, dat men er rekening mee dient te houden dat het om jeugdige mensen gaat die nog niet de (levens)ervaring hebben van een volwassene.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:16

Mooie aanvulling Murosch, dank je wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:18

Je topic dat verplaatst is naar TAO heb ik even opgezocht en het is het topic dat ik inderdaad heb verplaatst naar TAO want je had het op het verkeerde forum geopend. Je stelt duidelijk een TAO vraag en dit topic vind en vond ik duidelijk niet op YRT thuis horen. Als het om vragen gaat waar contracten meespelen, afspraken heb je voordeel op TAO daar ook juristen of bokkers met kennis van zaken soms meelezen en posten. Op YRT is die kans dus veel minder.
Ook al schreef je het verhaal meer om je ervaring van je af te schrijven vond ik tussen de regels door genoeg aanknopingspunten zitten om je topic op TAO te zetten en juist zeker niet op YRT. Dit heb ik zo gedaan in de hoop dat je bruikbaar advies zou krijgen in die lastige situatie.
Verder ga ik mee met de andere moderators als het gaat om reden om topics juist wel naar YRT te verplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 00:19

pien_2010 schreef:
Je topic dat verplaatst is naar TAO heb ik even opgezocht en het is het topic dat ik inderdaad heb verplaatst naar TAO want je had het op het verkeerde forum geopend. Je stelt duidelijk een TAO vraag en dit topic vind en vond ik duidelijk niet op YRT thuis horen. Als het om vragen gaat waar contracten meespelen, afspraken heb je voordeel op TAO daar ook juristen of bokkers met kennis van zaken soms meelezen en posten. Op YRT is die kans dus veel minder.
Ook al schreef je het verhaal meer om je ervaring van je af te schrijven vond ik tussen de regels door genoeg aanknopingspunten zitten om je topic op TAO te zetten en juist zeker niet op YRT. Dit heb ik zo gedaan in de hoop dat je bruikbaar advies zou krijgen in die lastige situatie.
Verder ga ik mee met de andere moderators als het gaat om reden om topics juist wel naar YRT te verplaatsen.

Het is iig fijn om te weten dat jullie ook naar de context kijken. Het is niet zomaar kriskras elk topic ergens anders naar verplaatsen, en dat leek het wel. Ik begrijp het nu stukken beter. Alle mods bedankt voor de heldere uitleg!