Nu kreeg ik ineens de tip om dat soort dure 2handsdingen gewoon onder rembours te versturen.

Ik wist niet eens dat het nog bestond, je ziet het nooit in tips terug over 2ehands dingen veilig verkopen/versturen en als ik weer eens een pakket naar de post bracht was de enige vraag die ik kreeg: aangetekend of normaal?

Onder rembours versturen kost een kleine 20 euro. Als je je pakket zo verstuurt, dan betaalt de ontvanger direct aan de postbode als die het pakket aflevert. Dat kan tot € 500. Als je een zadel € 700 verkoopt dan zou de koper dus vooraf € 200 kunnen overmaken aan de verkoper, waarna de rest van het bedrag aan de postbode wordt betaald. Je hoeft als koper dus niet meer € 700 vooruit te betalen en dan maar te wachten of de Track&Trace code eigenlijk wel klopt...

Zelf heb ik 2x een zadel verkocht en 1x 2ehands gekocht en dat ging gelukkig altijd goed, maar het vooraf overmaken van geld en dan maar wachten of het zadel ook aankomt bleef wel altijd een gok. Misschien dat er nog meer mensen zijn die met deze tip geholpen zijn.