Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yunomi schreef:Wat is eigenlijk het probleem als een topic na een bepaalde tijd op een gezellige manier offtopic gaat? Meestal bijvoorbeeld LZP topics, op HAW bijvoorbeeld kan ik begrijpen dat het minder gewenst is.
harbourlight schreef:Bedankt voor je antwoord.
Wat ik er uit begrijp is dat jullie dus altijd voor een slotje kiezen wat betekend dat een goede discussie om zeep geholpen kan worden door gebruikers die off topic gaan.
Diezelfde gebruikers trekken zich over het algemeen niets aan van moderatoropmerkingen.
De gebruikers die normaal discusseren worden hierdoor gestraft en monddood gemaakt.
Waarom kiezen jullie er niet voor om de off topic berichten te verwijderen en die gebruikers aan te spreken?
Yunomi schreef:Word dan ook met een TS van zo'n LZP topic overlegd of die een slotje of een verplaatsing naar de HK wil?
Ik zou een LZP-HK wel mooi vinden, zoals ENT-HK. Onderwerp van TS blijft belangrijk maar ook wat gezellig offtopic geblabla. HK is weer zo'n extreme stap, maar dat is een persoonlijke mening.
Sammie schreef:Welnee, in een van mijn voorbeelden klets ts gewoon gezellig mee. BAM slotje. En zo off-topic ging dat echt niet.
harbourlight schreef:Maar ben je het niet met mij eens dat je met een slotje de gebruikers straft die wel normaal discusseren?
Die kunnen er niets aan doen dat andere off topic gaan. Als een modopmerking niet helpt zal bijsturen door gebruikers al helemaal niet helpen.
Zo zie ik ook wel dat gebruikers soms expres vervelend gaan zitten doen in een topic omdat ze het niet eens zijn met de argumenten van andere gebruikers en het blijkbaar niet kunnen "winnen" met argumenten. Deze gebruikers worden altijd beloond want er volgt altijd een slotje.
De laatste tijd wordt er erg snel naar een slotje gegrepen imho, zolang het over paarden blijft gaan is het voor niemand erg dat het een beetje off topic gaat.
Het topic wat Sammie aanhaalt is een goed n voorbeeld, een paar berichten die nog een beetje off topic gaan en 'knal' slotje.
Sammie schreef:Mindere slotteren en minder streng? Dan hebben er een aantal die afslag binnen het team gemist. Ik draai al eventjes mee op dit forum en ik kan veel zeggen, maar niet dat er minder geslotterd wordt en minder streng...? Er wordt geroepen dat t off-topic is, niemand snapt waar t overgaat (zie voorbeelden) of het betreftvier pagina's terug( zie ook voorbeeld). En dan opeens BAM topic dicht.
onbarefeet schreef:Misschien een raar idee hoor, maar is er geen mogelijkheid om die offtopic-gebruikers uit dat topic te sluiten? Ik heb geen verstand van techniek dus misschien is dit wel belachelijk ingewikkeldsorry dan!
goldenarrow schreef:Sammie schreef:Mindere slotteren en minder streng? Dan hebben er een aantal die afslag binnen het team gemist. Ik draai al eventjes mee op dit forum en ik kan veel zeggen, maar niet dat er minder geslotterd wordt en minder streng...? Er wordt geroepen dat t off-topic is, niemand snapt waar t overgaat (zie voorbeelden) of het betreftvier pagina's terug( zie ook voorbeeld). En dan opeens BAM topic dicht.
Ik raad je aan om de laatste alinea van mijn vorige post nog een keer te lezen. Ik ga verder niet in op specifieke gevallen. Je kan de mod pb'en die het slotje op het topic geplaatst heeft. Zij is de enige die je uit kan leggen waarom dat slotje precies op het topic is gekomen.onbarefeet schreef:Misschien een raar idee hoor, maar is er geen mogelijkheid om die offtopic-gebruikers uit dat topic te sluiten? Ik heb geen verstand van techniek dus misschien is dit wel belachelijk ingewikkeldsorry dan!
Fijn dat je meedenkt! Ik denk alleen dat het wel heel lastig gaat worden qua techniek. En dan zouden er ook een heel stel nieuwe regels moeten komen. Want wanneer is het off-topic gaan storend. Iedereen gaat weleens offtopic namelijk. Soms wordt er per persoon maar 1 offtopic reactie geplaatst, maar als 50 mensen dat doen heb je ook 2 pagina's aan offtopic reacties. moeten die dan ook allemaal geweerd worden uit het topic? Ik denk dat het al met al heel lastig te realiseren wordt, zelfs al zou het technisch mogelijk zijn.
Sammie schreef:Was een algemene opmerking, maar laat maar. Op dit soort manieren valt er over beleid gewoon niet te praten. Als er al een beetje angst is dat het te specifiek wordt trekt men zich terug. Schiet niet op zo. Dit is en blijft algemeen gepraat en zo kom je echt geen steek verder.
Yunomi schreef:Sammie schreef:Was een algemene opmerking, maar laat maar. Op dit soort manieren valt er over beleid gewoon niet te praten. Als er al een beetje angst is dat het te specifiek wordt trekt men zich terug. Schiet niet op zo. Dit is en blijft algemeen gepraat en zo kom je echt geen steek verder.
Eens.Het lijkt me namelijk ook totaal niet nuttig en ook niet prettig voor mods dat ik ze steeds ga pb'n met waarom een slotje, waarom dit, waarom dat?!