Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 17:26

Het valt mij op dat de laatste tijd steeds vaker topics op slot gezet worden. Meestal is de reden off topic gaan. In sommige gevallen begrijpelijk maar in de meeste gevallen denk ik dat het anders kan. De grootste groep gebruikers gaat namelijk jiet off topic en wordt dus gestraft met een slotje terwijl ze niets fout doen.

Waarom niet de berichten die off topic gaan verwijderen en die gebruikers aanspreken zodat het topic niet op slot hoeft?
Natuurlijk is het wat meer werk als simpelweg een topic op slot zetten maar je voorkomt ermee dat gebruikers die niets fout doen gestraft worden en dat interessante topics gesloten worden. Bovendien zie je nog weleens dat gebruikers gaan rellen of flauw gaan doen in een topic in de hoop dat het topic gesloten wordt wat ze meestal ook gewoon lukt.

Een slotje is een hele zware ingreep en zou imho alleen gebruikt moeten worden als er echt geen andere mogelijkheid is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:05

Ik heb een paar dagen geleden een soortgelijk topic geopend, maar dat werd gesloten ( :+ ) want het was niet algemeen genoeg... Nu zie ik hier een heel mooi algemeen topic waar geen reacties op komen. Jammer, misschien is het weer te algemeen...?

Dus mochten mensen en misschien zelfs de Mods ook wel nog een paar voorbeelden willen dan kun je die eventueel hier vinden: [FZ] Onduidelijke slotjes

Het gaat hier dan vooral om topics die helemaal niet off-topic gaan en een mooie waardevolle discussie hebben en toch wordt er na een aantal vaak niet te begrijpen of veel te late waarschuwingen een lelijk slotje aan gehangen. En vervolgens kun je geen kant op, want ja.. Slotje dus einde discussie.

En als dit ook niet goed is, verklaar ik dit gebied officieel voor hopeloos geval :Y)

Yunomi

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:10

Het is niet toegestaan modacties te bespreken staat er in het topic van Sammie als reden. Het lijkt wel een dictatuur. :') Misschien zijn daar de soms (in mijn ogen) onnodige slotjes, om even te laten zien wie de macht heeft. :+

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:13

Ik dacht precies hetzelfde Yunomi maar jij was me net voor met het plaatsen :D

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:26

Zonder ons zou Bokt er niet zijn en ik vind soms dat redactieleden oprecht irritant doen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:50

We proberen uiteraard zo min mogelijk slotjes te plaatsen, net zoals we ook liever geen berichten verwijderen. Wat je vaak ziet gebeuren is dat een topic inderdaad offtopic gaat. Als ik vanuit mezelf spreek kijk ik het vaak even aan. Vaak corrigeren jullie als gebruikers elkaar onderling en hoeft er niks te gebeuren. Soms gebeurt dat echter niet, waarna er vaak een (of meerdere) groene modopmerking(en) geplaatst wordt. Wanneer het topic dan op dezelfde voet doorgaat kan het zo zijn dat we inderdaad een slotje plaatsen en/of mensen via pb aanspreken op hun postgedrag.

Wat ook weleens gebeurt is dat een moderator die niet op dat forumonderdeel staat een gastslotje plaatst. Het topic gaat dan tijdelijk op slot. Dit is om ervoor te zorgen dat het topic niet (verder) ontspoort tot de mods van dat forum er naar kunnen kijken. Dit gebeurt eigenlijk alleen in uiterste gevallen. Soms is zo'n slotje dan terecht en hoort het topic inderdaad niet op het forum thuis (om wat voor reden dan ook), maar vaak zie je dat het topic ook weer open gaat.

Maar dit zijn eigenlijk onze algemene richtlijnen waarbinnen we werken. Mocht je vragen hebben over een slotje, dan kan je het beste de moderator die het topic gesloten heeft even een pb doen. Die kunnen dan uitleggen wat hun beweegredenen zijn voor het sluiten van het topic.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:53

Wat is eigenlijk het probleem als een topic na een bepaalde tijd op een gezellige manier offtopic gaat? Meestal bijvoorbeeld LZP topics, op HAW bijvoorbeeld kan ik begrijpen dat het minder gewenst is.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 21:54

Bedankt voor je antwoord.
Wat ik er uit begrijp is dat jullie dus altijd voor een slotje kiezen wat betekend dat een goede discussie om zeep geholpen kan worden door gebruikers die off topic gaan.
Diezelfde gebruikers trekken zich over het algemeen niets aan van moderatoropmerkingen.

De gebruikers die normaal discusseren worden hierdoor gestraft en monddood gemaakt.
Waarom kiezen jullie er niet voor om de off topic berichten te verwijderen en die gebruikers aan te spreken?
Dan lijkt mij berichten verwijderen van gebruikers die modopmerkingen negeren toch een stuk eerlijker.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:05

Yunomi schreef:
Wat is eigenlijk het probleem als een topic na een bepaalde tijd op een gezellige manier offtopic gaat? Meestal bijvoorbeeld LZP topics, op HAW bijvoorbeeld kan ik begrijpen dat het minder gewenst is.

Er zijn genoeg topics die van LZP naar de HK verhuizen. Een beetje offtopic is niet erg, maar wat je wel eens ziet gebeuren is dat de vraag van TS ondergesneeuwd wordt door de vele offtopic reacties. Ik moet zeggen dat het ook wel een beetje per topic verschilt. Bij topics met een minder serieuze ondertoon is het wat minder 'erg' als er offtopic gegaan wordt dan bij topics waar de TS met een serieuze vraag zit. Nu modereer ik eigenlijk alleen op de informatieve fora, daar is offtopic gaan vaak wat minder gewenst.

harbourlight schreef:
Bedankt voor je antwoord.
Wat ik er uit begrijp is dat jullie dus altijd voor een slotje kiezen wat betekend dat een goede discussie om zeep geholpen kan worden door gebruikers die off topic gaan.
Diezelfde gebruikers trekken zich over het algemeen niets aan van moderatoropmerkingen.

De gebruikers die normaal discusseren worden hierdoor gestraft en monddood gemaakt.
Waarom kiezen jullie er niet voor om de off topic berichten te verwijderen en die gebruikers aan te spreken?

We kiezen zeker niet altijd voor een slotje wanneer er offtopic wordt gegaan hoor! Vaak waarschuwen we echt wel een aantal keer, óók via pb. Als er ergens een goede discussie is zie je juist dat jullie elkaar onderling al terugfluiten. De topics die meestal gesloten worden zijn topics waar al meerdere keren gewaarschuwd is, waar al meerdere offtopic-berichten verwijderd zijn (en waar de schrijver hiervan dus ook op is aangesproken), maar waar keer op keer weer offtopic gegaan wordt. Op ten duur houdt het dan gewoon op.

Wat je hierbij als gebruiker zelf kan doen is ons helpen met bijsturen. Geef in het topic aan dat je het vervelend vindt dat er offtopic gegaan wordt, vaak zie je dan dat andere gebruikers je bij zullen vallen en je zo het topic rechttrekt. Dat zien wij als mods liever dan wanneer we als een politie-agent maar waarschuwingen uit moeten blijven delen :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:08

Word dan ook met een TS van zo'n LZP topic overlegd of die een slotje of een verplaatsing naar de HK wil?
Ik zou een LZP-HK wel mooi vinden, zoals ENT-HK. Onderwerp van TS blijft belangrijk maar ook wat gezellig offtopic geblabla. HK is weer zo'n extreme stap, maar dat is een persoonlijke mening.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:12

Welnee, in een van mijn voorbeelden klets ts gewoon gezellig mee. BAM slotje. En zo off-topic ging dat echt niet.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:12

Maar ben je het niet met mij eens dat je met een slotje de gebruikers straft die wel normaal discusseren?
Die kunnen er niets aan doen dat andere off topic gaan. Als een modopmerking niet helpt zal bijsturen door gebruikers al helemaal niet helpen.

Zo zie ik ook wel dat gebruikers soms expres vervelend gaan zitten doen in een topic omdat ze het niet eens zijn met de argumenten van andere gebruikers en het blijkbaar niet kunnen "winnen" met argumenten. Deze gebruikers worden altijd beloond want er volgt altijd een slotje.
De laatste tijd wordt er erg snel naar een slotje gegrepen imho, zolang het over paarden blijft gaan is het voor niemand erg dat het een beetje off topic gaat.
Het topic wat Sammie aanhaalt is een goed n voorbeeld, een paar berichten die nog een beetje off topic gaan en 'knal' slotje.

Wat mij betreft hoeven er helemaal geen waarschuwingen in het topic. Die waarschuwingen horen thuis bij diegenen die ze verdienen, nu zit je jezelf soms af te vragen wie of wat er bedoelt wordt.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 15-08-16 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:13

Sammie schreef:
Welnee, in een van mijn voorbeelden klets ts gewoon gezellig mee. BAM slotje. En zo off-topic ging dat echt niet.

Daar doel ik ook op :j Maar kennelijk is dat voor Bokt al te offtopic.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:22

Yunomi schreef:
Word dan ook met een TS van zo'n LZP topic overlegd of die een slotje of een verplaatsing naar de HK wil?
Ik zou een LZP-HK wel mooi vinden, zoals ENT-HK. Onderwerp van TS blijft belangrijk maar ook wat gezellig offtopic geblabla. HK is weer zo'n extreme stap, maar dat is een persoonlijke mening.

Ik ga er vanuit van wel, of dat TS het aanvraagt. Maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, omdat ik zelf nooit op het tabblad Algemeen moderator ben geweest. Als je daar het antwoord op wil weten zou ik een mod van LZP even een pb doen :j

Sammie schreef:

Maar het ging dus wel off-topic blijkbaar. Ik heb er zelf niet heel veel van meegekregen, maar was het niet zo dat er al een paar keer een modopmerking was geplaatst? Correct me if I'm wrong.

harbourlight schreef:
Maar ben je het niet met mij eens dat je met een slotje de gebruikers straft die wel normaal discusseren?
Die kunnen er niets aan doen dat andere off topic gaan. Als een modopmerking niet helpt zal bijsturen door gebruikers al helemaal niet helpen.

Zo zie ik ook wel dat gebruikers soms expres vervelend gaan zitten doen in een topic omdat ze het niet eens zijn met de argumenten van andere gebruikers en het blijkbaar niet kunnen "winnen" met argumenten. Deze gebruikers worden altijd beloond want er volgt altijd een slotje.
De laatste tijd wordt er erg snel naar een slotje gegrepen imho, zolang het over paarden blijft gaan is het voor niemand erg dat het een beetje off topic gaat.
Het topic wat Sammie aanhaalt is een goed n voorbeeld, een paar berichten die nog een beetje off topic gaan en 'knal' slotje.

Ja, dat is helaas altijd het geval. De slechten verpesten het voor de goeden. Maar bijsturen door gebruikers helpt zeker wel :j Dan verschuift het meer naar de sociale druk. Vergelijk het met een schoolklas. De leraar kan nog zo boos worden, je hebt altijd die ene leerling die vervelend blijft doen. Maar als de hele klas tegen die ene leerling zegt dat hij zo vervelend is, dan zal die vanzelf ophouden. Als de klas mee gaat doen, of niks zegt, dan is er geen sociale druk om op te houden en blijft het leuk om te 'rellen'.

Voor mijn tijd als moderator werd er op een andere manier gemod. Veel strenger en er werd minder moeilijk gedaan als er een keer een slotje werd gezet, of als er een post verwijderd moet worden. We zijn nu echter een paar jaar bezig met het zogenoemde 'Nieuwe modereren', waarbij we juist zo min mogelijk willen verwijderen of op slot willen zetten. Natuurlijk zijn wij ook maar mensen en zal de ene mod sneller een slotje zetten, of een post verwijderen dan de ander. Maar we proberen het echt zo min mogelijk te doen.

Nogmaals. Als je vragen hebt waarom er een slotje op een specifiek topic is gekomen, stuur de desbetreffende moderator een pb. Ik kan daar geen uitspraken over doen en daarnaast is het ook gewoon tegen de regels om specifieke gevallen te bespreken. Ik wil best uitleg geven over de richtlijnen waar wij mee werken en hoe wij het in het algemeen doen. Maar niemand anders dan de betreffende mod kan uitspraken doen over een specifiek geval.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:29

Misschien een raar idee hoor, maar is er geen mogelijkheid om die offtopic-gebruikers uit dat topic te sluiten? Ik heb geen verstand van techniek dus misschien is dit wel belachelijk ingewikkeld :+ sorry dan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:31

Mindere slotteren en minder streng? Dan hebben er een aantal die afslag binnen het team gemist. Ik draai al eventjes mee op dit forum en ik kan veel zeggen, maar niet dat er minder geslotterd wordt en minder streng...? Er wordt geroepen dat t off-topic is, niemand snapt waar t overgaat (zie voorbeelden) of het betreftvier pagina's terug( zie ook voorbeeld). En dan opeens BAM topic dicht.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:37

Sammie schreef:
Mindere slotteren en minder streng? Dan hebben er een aantal die afslag binnen het team gemist. Ik draai al eventjes mee op dit forum en ik kan veel zeggen, maar niet dat er minder geslotterd wordt en minder streng...? Er wordt geroepen dat t off-topic is, niemand snapt waar t overgaat (zie voorbeelden) of het betreftvier pagina's terug( zie ook voorbeeld). En dan opeens BAM topic dicht.

Ik raad je aan om de laatste alinea van mijn vorige post nog een keer te lezen. Ik ga verder niet in op specifieke gevallen. Je kan de mod pb'en die het slotje op het topic geplaatst heeft. Zij is de enige die je uit kan leggen waarom dat slotje precies op het topic is gekomen.

onbarefeet schreef:
Misschien een raar idee hoor, maar is er geen mogelijkheid om die offtopic-gebruikers uit dat topic te sluiten? Ik heb geen verstand van techniek dus misschien is dit wel belachelijk ingewikkeld :+ sorry dan!

Fijn dat je meedenkt! Ik denk alleen dat het wel heel lastig gaat worden qua techniek. En dan zouden er ook een heel stel nieuwe regels moeten komen. Want wanneer is het off-topic gaan storend. Iedereen gaat weleens offtopic namelijk. Soms wordt er per persoon maar 1 offtopic reactie geplaatst, maar als 50 mensen dat doen heb je ook 2 pagina's aan offtopic reacties. moeten die dan ook allemaal geweerd worden uit het topic? Ik denk dat het al met al heel lastig te realiseren wordt, zelfs al zou het technisch mogelijk zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:43

Was een algemene opmerking, maar laat maar. Op dit soort manieren valt er over beleid gewoon niet te praten. Als er al een beetje angst is dat het te specifiek wordt trekt men zich terug. Schiet niet op zo. Dit is en blijft algemeen gepraat en zo kom je echt geen steek verder.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:45

goldenarrow schreef:
Sammie schreef:

Ik raad je aan om de laatste alinea van mijn vorige post nog een keer te lezen. Ik ga verder niet in op specifieke gevallen. Je kan de mod pb'en die het slotje op het topic geplaatst heeft. Zij is de enige die je uit kan leggen waarom dat slotje precies op het topic is gekomen.

onbarefeet schreef:

Fijn dat je meedenkt! Ik denk alleen dat het wel heel lastig gaat worden qua techniek. En dan zouden er ook een heel stel nieuwe regels moeten komen. Want wanneer is het off-topic gaan storend. Iedereen gaat weleens offtopic namelijk. Soms wordt er per persoon maar 1 offtopic reactie geplaatst, maar als 50 mensen dat doen heb je ook 2 pagina's aan offtopic reacties. moeten die dan ook allemaal geweerd worden uit het topic? Ik denk dat het al met al heel lastig te realiseren wordt, zelfs al zou het technisch mogelijk zijn.

Ik denk dat je hier precies de vinger op de zere plaats legt en dat dit ook (deels) de essentie van het topic is.
Ik zou het niet gek vinden om, als we toch op de enquête tour zijn, dit eens te peilen bij de gebruikers. Peil het per forumdeel en op het resultaat zou het beleid eventueel dan aangepast kunnen worden als blijkt dat hieraan behoefte is.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:46

Sammie schreef:
Was een algemene opmerking, maar laat maar. Op dit soort manieren valt er over beleid gewoon niet te praten. Als er al een beetje angst is dat het te specifiek wordt trekt men zich terug. Schiet niet op zo. Dit is en blijft algemeen gepraat en zo kom je echt geen steek verder.

Eens. :j Het lijkt me namelijk ook totaal niet nuttig en ook niet prettig voor mods dat ik ze steeds ga pb'n met waarom een slotje, waarom dit, waarom dat?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:51

Yunomi schreef:
Sammie schreef:

Eens. :j Het lijkt me namelijk ook totaal niet nuttig en ook niet prettig voor mods dat ik ze steeds ga pb'n met waarom een slotje, waarom dit, waarom dat?!

Juist wel :j Als er iets is waarmee je het niet eens bent, horen wij het graag. Zolang wij niets horen gaan wij ervan uit dat het geen probleem is.

Ik ben zelfs wel eens terug gekomen van een slotje, in goed gesprek met TS geweest en daar kwamen we samen tot een conclusie. Topic is weer open gezet en TS was blij en ik was blij.
Als zij geen contact had opgenomen had ik nooit samen met haar kunnen kijken naar een vernieuwde en verbeterde OP, zodat haar topic gewoon kon blijven bestaan.

Soms kunnen wij in een één op één gesprek beter uitleggen waarom er een slotje op is gekomen. En wie weet, komt er uit het gesprek wel een punt naar voren die wij als moderatoren achter de schermen neerleggen om te bespreken. Wij nemen de punten die jullie benoemen echt wel mee achter de schermen om te bespreken, kan het helaas niet laten zien, maar ga er maar vanuit dat dit soort zaken echt serieus genomen worden.

Ik, persoonlijk, heb heel graag dat iemand contact opneemt met mij als er iets niet klopt in hun ogen. Als jij het niet eens bent of gewoon wanneer je iets niet snapt waarom een handeling zo gedaan is.
Vaak zie je de helft niet van wat wij hebben gedaan, besproken en noem maar op en via een persoonlijk gesprek kun je je vragen kwijt en misschien verduidelijking krijgen over een situatie.

Uiteraard zijn wij aan regels verbonden waaraan wij ons moeten houden, het niet delen van sancties etc, maar vaak kunnen wij een diepere uitleg geven over een slotje of handeling.

Dus nogmaals, neem graag contact op met mods wanneer je het niet eens bent of wanneer je het helemaal eens bent :D.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:01

Het ging om het algemeen beleid, dat moffel je imo niet weg in Pb contact. Daar hebben meer mensen mee te maken, dan is een fz topic meer op z'n plaats dan hele dagen pbs gaan lopen sturen. In het eerste geval bereik je iedereen, in het laatste geval een en dus eigenlijk geen, want geen flauw idee hoe de terugkoppeling loopt. Dat doet dus niks aan het eventueel aanpassen van het beleid als blijkt dat het huidige als zeer storend wordt ervaren. Jullie horen achter dat beleid te staan ipv er achter te verstoppen. Jullie moet het toe te kunnen passen door richtlijnen te volgen, maar een modopmerking fatsoenlijk uitleggen gebeurt op sommige plekken echt zelden. Dat hoor je uit jezelf te doen, zeker als er in het topic al aangegeven wordt dat men geen flauw benul heeft waar die opmerking nou over gaat. Dan hoort er een fatsoenlijke reactie te komen en niet een of andere imo zeer laag bij de grondoverkomende opmerking dat er wéér bewust voor gekozen is om modopmerkingen te negeren.. Dus bij deze BAM. Als men het niet weet of snapt wordt er niet bewust voor gekozen en als er naar gevraagd wordt wordt het al helemaal niet genegeerd, als iedereen gezellig mee praat of netjes mee discussieert inclussief ts over bijv. een aanvullend onderwerp heeft niemand er last van, dat hoort er dan blijkbaar bij, dan hoeft er ook geen BAM te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:09

Ja net als met dat "ervaring Connemara pony's" topic. Onderhand is dat een beetje een Huiskamer topic geworden :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:12

Ik reageerde vooral op " Het lijkt me namelijk ook totaal niet nuttig en ook niet prettig voor mods dat ik ze steeds ga pb'n met waarom een slotje, waarom dit, waarom dat?! "

Overigens begin jij over dat wanneer het specifiek is, wij terugdeinzen, dat is niet waar. Zoals je in de regels op FZ kunt nalezen, mogen er geen specifieke handelingen besproken worden. Ik kan begrijpen dat het lastig uitleggen is zonder voorbeeld, maar gelukkig kun je een 'fictief' voorbeeld gebruiken of het algemener houden zoals Harbourlight heeft gedaan in haar openingspost.

Daarom geef ik aan dat wanneer het over een specifiek geval is, je beter een mod een pb kan sturen. Wanneer iets onduidelijk is of wanneer je het er niet mee eens bent, gaat het over een algemeen beleid dan is een FZ topic de beste manier. Dat zien wij hier nu ook.

Wij staan achter het beleid, wat maakt het dat je denkt dat wij er niet achter staan? Wat bedoel je precies met een moderatoropmerking fatsoenlijk uitleggen?

Ik neem aan dat je zelf in desbetreffend topic hebt meegepraat, heb je daar om verduidelijking gevraagd of heb je contact met de mod opgenomen dat het niet duidelijk genoeg was?

Ook zij zullen fouten maken, dat is zeker niet te voorkomen, maar het is fijn als je daarop gewezen wordt. Zo kunnen wij zaken zoals onduidelijke slotpost of niet uitgebreide moderatoropmerkingen bespreken en daaruit een nieuwe manier of leering halen.

Daar is gefundeerde kritiek voor nodig, denken in oplossingen i.p.v. alleen wijzen en niet open staan dat de andere partij er anders over denkt.

Eerder is er kritiek geweest over dat wij te veel berichten zouden verwijderen, hierop hebben wij onze werkwijze aangepast (er zijn uitzonderingen op ED wordt nog steeds strenger/vaster gemod dan op HK bijvoorbeeld).

Nu krijgen wij het omgekeerde te horen, hieruit proberen wij in overleg achter de schermen te kijken naar wat er precies mis gaat en hoe wij dit kunnen verbeteren, nogmaals daar is gefundeerde kritiek voor nodig, misschien zijn zelfs voorbeelden hoe het anders kan handig.

Hierboven wordt ook benoemd of het niet kan dat een topic naar HK of KH gaat, dat is een oplossing die wij kunnen bekijken, bespreken en eventueel kunnen gaan toepassen.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid kan scheppen, het is zeer vervelend dat iets als storend ervaren wordt.

Mocht ik je nog op persoonlijke manier kunnen helpen over het desbetreffende topic en wil je er specifieker en dieper op ingaan, kan ik altijd even contact met je opnemen, zodat dit topic aan de regels blijft voldoen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:26

Kijk, dat bedoel ik dus.. Het is gewoon algemeen gepraat over het beleid, het is ook niet een topic, het is vaker gebeurd. Om beleid in kaart te brengen zul je voorbeelden moet geven. Aan fictief heb je dan niks, want dat zijn situaties die niet bestaan. Daar kun je niet eens op anticiperen, want het gebeurt niet irl. Maar hop, gelijk wordt al geroepen dat dit topic op deze manier niet meer aan de regels (gaat) voldoet. Dat is wegmoffelen, dat is dus terugdeinzen.. Je moet als groep ook wel willen en vooral dat laatste merk ik totaal niet. Succes ermee!