Onduidelijke slotjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Onduidelijke slotjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 15:35

Buiten dat ik de slotpost eigenlijk totaal niet netjes over vindt komen:

Immers is er helemaal niet gekozen om drie modopmerkingen te negeren en na de opmerking van Warboel is er geen eens een woord neergezet over die FB-reactie.

vraag ik mij werkelijk af waarom dat topic gesloten is en waarome er vooraf zulke onduidelijke modpost geplaatst moeten worden.

[VN] Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Er is geen haat en nijd, de modopmerkingen zijn ook nog eens totaal niet duidelijk. Dit mag niet, maar dat mag wel vervolgens weer niet. Enige zijspoor is totaal niet toegestaan en blijkbaar mag je alleen maar zeggen ach wat zielig of acht wat gemeen roepen. Dan dwaalt er nog ergens een opmerking tussendoor over persoonlijke aanvallen.. Misschien kunnen de mod's dat dan hier komen verduidelijken, want ik zie ze niet evenals dat ik totaal niet snap waarom er op dit topic een slotje moet.

Wat mag er überhaupt wel besproken worden als een lolletje over speldartikel en een constructieve en informatieve discussie over hoe het met de reserves werkt niet mag.

Dit is nou al de zoveelste keer dat er geroepen wordt in een fatsoenlijke, nette discussie dat zus en zo niet mag waardoor er een slotje komt. Ik snap de ballen niet meer van het beleid.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-08-16 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:45

Censuur beleid?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 15:51

Over Adelinde? Nee dat geloof ik niet.

Het is mij al vaker opgevallen. Ik geloof dat dit nu al de 3 of 4 keer is dat een topic gesloten wordt, zonder dat er verkeerd woord viel, haat of nijd was alleen maar omdat de mod's vonden dat het offtopic was... terwijl het imo gewoon een hele logische discussie was om het vraag/stelling in de OP te bespreken. Heb je het bijvoorbeeld over een pizza in een topic valt het woord calzone, omdat dat een dichtgevouwen pizza is, wordt het topic gesloten want het moet over pizza gaan. Als simpel voorbeeld dan :D

Ook een opvallende wat wel eens gebeurd. Pagina 1-3 gaat goed, pagina 4 wat gehakketak, pagina 5-9 weer goed en gezellig. Algemene modopmerking op pagina 9: of de persoonlijke aanvallen/haat&nijd achterwege gelaten kan worden. En dat gaat dan - bij navraag blijkbaar - over iets op pagina 4. Dat is iedereen op pagina 9 alweer vergeten :=

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:58

Bokt is een serieuze aangelegenheid. Dus alleen strict relevante, onderwerp gerelateerde reacties.

Nee maar even serieus, het viel mij ook al op. Het lijkt alsof er tegenwoordig nergens meer een grapje tussendoor mag. Wat mij betreft is bokt daar juist voor! Zeker als er in een topic geen vervelende discussie ontstaat. Voor wat ik heb gelezen werd er over het algemeen gewoon op de bal gespeeld (om het in het OS thema te houden) en met feiten gereageerd. Je mag een beslissing toch best in twijfel trekken en het daarover hebben?

Maar voor gezellige discussies moet je je denk ik ook maar aansluiten bij het een of het andere HK topic waar je amper tussen komt als nieuweling?

vilheide

Re: Onduidelijke slotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:02

We hebben maar gewoon te doen wat de mods ons zeggen anders worden er maatregelen genomen! Buiten de lijntjes kleuren mag nu eenmaal niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:04

Snap t slotje ook niet en dat heb ik bij meer topics, denk dat bokt zelf niet eens snapt waarom men een topic sluit terwijl t topic gewoon on topic was met een grap

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:08

Aansluitend op dit heb ik mij ook al vaker erg verbaasd over het slotjesbeleid omdat er blijkbaar angstvallig koste wat het kost vermeden moet worden dat een topic blijft lopen op een ander onderwerp dan waar het oorspronkelijk voor geopend was. Ik vind dit ook zeer vervelend.

Ik heb er alle begrip voor als TS een vraag staat en een hoop geraken offtopic terwijl er over de hoofdvraag nog altijd genoeg discussie mogelijk is en TS nog niet tevreden met het antwoord is.
Maar je hebt vaker topics van ettelijke pagina's, waar iedereen wel eens wat gezegd heeft, en niet zelden de TS zelf gewoon vrolijk meehobbelt op de "off"-topic discussies die vanuit iemand zijn opmerking ontstaan. Vaak gewoon gezellige discussies of ervaringen over andere serieuze dingen waar eens wat gegrold wordt.

En dan plots boem-baf: slotje. Want modje heeft al gezegd het ontopic te houden en dit is het niet en da ni mag ni -O- . Wat voor groot onheil kan het nu hebben als niemand betrokken zich stoort?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:12

Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-08-16 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:14

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:16

Valt mij ook steeds vaker op dat topics zonder enige aanleiding gesloten worden. Krijg er een beetje een "Ik ben de baas, doe wat ik zeg anders doe ik het topic lekker dicht omdat ik daartoe bevoegd ben en jullie niet." idee bij. Grapje en discussie tussendoor moet kunnen toch?

Ik wil hiermee geen enkele mod aanvallen, maar het begint echt op te vallen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:22

Moderatoropmerking:
Ik plaats hier een (voorlopig) slotje. Het is niet toegestaan specifieke topics of modacties te bespreken, is een actie je onduidelijk, dan kan je contact opnemen met de moderator.
Dit staat ook vermeld in de regels:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#kritiek
Citaat:
Voor kritiek op en over Bokt gelden ook de regels die hierboven beschreven zijn, wel vragen we je in sommige gevallen contact op te nemen per pb. Als er klachten over Bokt zijn, proberen we daar de oorzaak altijd van weg te nemen, vaak gaat dat beter op een persoonlije manier.
- Bij een klacht of vraag over een actie (of gebrek aan actie) van een moderator, vragen we je contact op te nemen met de moderator in kwestie. Kom je er niet uit, kun je contact opnemen met de bezwaarcommissie.
- Ditzelfde geldt voor een klacht over een OW of een ban.
- op FZ (Forumzaken) kun je suggesties over Bokt plaatsen en voorstellen voor nieuwe functies doen.
- Op vragen over sancties of bans voor andere gebruikers zullen we geen antwoord geven: wij vinden dit een zaak tussen de gebruiker en het modteam.
- Dit geldt ook voor specifieke modacties en/of topics. Alleen topics over algemeen beleid zijn toegestaan.
- Bij heftige, ongefundeerde kritiek op de vrijwilligers van Bokt.nl, kan het beheer ingrijpen

We gaan even kijken of het (nog) mogelijk is hier een algemeen topic van te maken als daar blijkbaar behoefte aan is.