Topics met gestolen paarden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Topics met gestolen paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 15:49

Naar aanleiding van het centrale topic en de discussie die daar ontstond.

Ik heb wel een idee hierover. Met name de paarden, zolang het actief is en vers zijn mensen alert en is de kans op terugvinden gewoon groter. Dus wellicht is het een idee om de topics van gestolen paarden gewoon gedurende 1 maand open te laten. Zo vergroot je de kans op terugvinden en is het nog actief na die maand, zet het dan alsnog in een centraal topic. Zo kom je beide kanten tegemoet en geef je de eigenaar de beste kans op het terugvinden van het gestolen dier. Stel dan als voorwaarde dat het dier ook wel echt recentelijk gestolen is, dus niet oude koeien uit de sloot halen.
Ik hoop dat de mods hier iets mee kunnen en willen doen want ik meen oprecht dat ik denk dat je het zo meer kans geeft op het terugvinden en dat willen we allemaal natuurlijk graag.

Stem, vul aan, geef je idee, hou het netjes.

Anoniem

Re: Topics met gestolen paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:53

Ik stem voor!

En dat het voor de 2 huidige eigenaren van hun gestolen paarden waarvan hun topic is gesloten, per direct een uitzondering word gemaakt, zodat ze weer zelf een topic mogen openen.

Ik heb diep medelijden met hun op moment, want juist wij als Bokt, kunnen zo veel betekenen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:57

ohjajoh6 schreef:
Ik stem voor!

En dat het voor de 2 huidige eigenaren van hun gestolen paarden waarvan hun topic is gesloten, per direct een uitzondering word gemaakt, zodat ze weer zelf een topic mogen openen.

Ik heb diep medelijden met hun op moment, want juist wij als Bokt, kunnen zo veel betekenen...

Inderdaad.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:59

Is een apart deel van het VN ook niet iets? Zo krijgt het tenminste echt de aandacht.

Voor trailers ed vind ik een centraal topic prima, maar voor paarden is dat echt helemaal niets.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:59

Wat voor discussie kwam er in welk topic? Ik heb het gemist geloof ik. Ik ben benieuwd naar wat achtergrond informatie.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:04

Azmay schreef:
Is een apart deel van het VN ook niet iets? Zo krijgt het tenminste echt de aandacht.

Voor trailers ed vind ik een centraal topic prima, maar voor paarden is dat echt helemaal niets.

Dit vind ik ook wel een goeie!!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:05

Het gaat om [PP] [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Mijn opmerking hoe een ander groot forum met diefstaltopics omgaat:
Er gaan ook nogal een motorfietsen naar een nieuwe eigenaar zonder dat aan de oude bezitter te vragen. Op motor-forum.nl is dat als volgt opgelost:

- Als een motor gestolen is kun je daar een apart topic voor aanmaken.
- Als een mod een pb krijg of zelf het topic ziet gaat het in een centraal overzicht (link).

- alleen mods kunnen daar posten dus het centrale overzicht vervuilt niet.
- mf-ers kunnen zich op het centrale topic abonneren, krijgen dan een mail als er een nieuwe post is (oftwel, helaas wéér een motor gestolen).
- topic is een sticky, staat dus altijd bovenaan het betreffende subforum (algemene motorpraat)

Zoiets zou ook wat voor Bokt kunnen zijn. Niet voor een gestolen zweepje of handschoenen, wel voor de grotere/duurdere zaken als zadels, trailer, paarden.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 25-07-16 09:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Url aangepast

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:06

zwanepol schreef:
Op de hoofdpagina is nog plek zat om een apart blok te maken voor bijzondere topics (misschien een idee :)* ) .
Een soort alarmblok voor gestolen dieren, ziekte uitbraken en veulencentrale.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:06

Een apart forumgedeelte voor gestolen paarden zou zéker handig zijn, anders raakt een topic over iemands verdwenen paard al snel zoek tussen de andere berichten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:14

Dag peach2001. Bedankt voor het openen van dit topic. Ik heb aandacht voor dit onderwerp gevraagd binnen het team zodat we hier met zijn allen binnen het moderator team naar kunnen kijken. Uiteraard wordt dan ook jullie ideeën besproken. Bokt kan altijd beter en het onderwerp is belangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:32

Keurige reactie Peindumaitre, dank hiervoor.

Maar is er nu echt niets op korte termijn (zoals in nu!) iets de doen voor de eigenaren van de 2 topics die jullie gesloten hebben? Zoals dus, totdat jullie het e.e.a. besproken en uitgedacht hebben, aparte topics toestaan?
We zijn al bijna 2 dagen verder, zonder dat heel bokt kan mee zoeken of uitkijken naar de gestolen paarden. Dat zou toch niet moeten mogen eigenlijk?
Dit is juist de kracht van Bokt.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:35

zwanepol schreef:
zwanepol schreef:
Op de hoofdpagina is nog plek zat om een apart blok te maken voor bijzondere topics (misschien een idee :)* ) .

Goh, dat vind ik eigenlijk wel een goeie! Dan heb je meteen die drie belangrijke dingen in een keer ondervangen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:36

Fijn dat dit topic er staat! Dat spullen en paarden nu in 1 topic staan komt voort uit dat het heel weinig voor komt (gelukkig). Dat maakt ook dat het geen must is het enkel centraal te houden. Centraal is goed, want goed vindbaar. Maar heeft ook nadelen. We hopen een manier te vinden die het beste werkt voor iedereen. Daarbij ook denkend aan de plaats. OV of PP waar nu het centrale topic staat? We horen graag jullie input!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:39

zwanepol schreef:

Dit vind ik echt een super idee! :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:41

Angela schreef:
Fijn dat dit topic er staat! Dat spullen en paarden nu in 1 topic staan komt voort uit dat het heel weinig voor komt (gelukkig). Dat maakt ook dat het geen must is het enkel centraal te houden. Centraal is goed, want goed vindbaar. Maar heeft ook nadelen. We hopen een manier te vinden die het beste werkt voor iedereen. Daarbij ook denkend aan de plaats. OV of PP waar nu het centrale topic staat? We horen graag jullie input!

Onder het nieuws?
Een apart stukje en dan de inhoud en titel naar mods sturen zodat die het kan plaatsen om misbruik te voorkomen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:35

Het topic waar het veulen gestolen is dat is met toestemming van Oscar weer open gezet op OV. We willen niet wachten totdat we zelf in het team eruit zijn hoe en waar we in de toekomst om gaan met dit soort topics.
De suggesties van jullie worden in dit topic worden zeker ook gelezen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:34

We zijn eruit :)) en we gaan het als volgt doen:

Op OV mogen voortaan de topics van recent vermiste c.q gestolen paarden geplaatst worden. Daartoe zijn de [OV] Regels en Richtlijnen [OV] Opsporing Verzocht aangepast. Deze topics zullen dus vallen on dezelfde regels en richtlijnen als de andere OV topics met dat verschil dat tag [Gestolen] of tag [Vermist] toegevoegd dient te worden.
Voor plaatsing op Facebook kan er een aanvraag/verzoek gedaan worden bij een van de moderators waarna beoordeeld wordt of het op de FB geplaatst wordt.

De links van deze topics kunnen geplaatst worden in: [OV] Links van gestolen/vermiste paarden topics Dit topic heeft een sticky zodat het altijd bovenaan blijft en opvalt.

Daarnaast zullen de gemiste en gestolen paarden ook vermeld gaan worden op Bokt facebook.

Op PP mogen de gestolen spullen in het centrale topic geplaatst worden: [PP] [CENTRAAL] Gestolen paardenspullen topic .

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:45

Dat is een super oplossing, fijn dat er zo snel geschakeld is!

Misschien is het handig om een datum en plaats na de tag toe te voegen, dan zie je meteen hoe actueel een topic is als het in de lijst op de voorpagina verschijnt.

Edit: "gisteren" is nu alweer een paar dagen geleden.

dus meer zo: [GESTOLEN] 21-7-2016 Rossum Apaloosa veulen
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 25-07-16 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:48

Dat is niet nodig tiwi1969 want als er een nieuw bericht in het sticky topic wordt geplaatst zie je in één oogopslag van welke datum de update is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:50

Maar dat zie niet in de lijst met laatste berichten op de home-page.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:58

Super netjes opgelost