Reden waarom account niet verwijderbaar is?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabieneke

Reden waarom account niet verwijderbaar is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 19:18

Hoi hoi..

ben al tijden niet meer hier geweest, en wil eigenlijk ook mijn account sluiten.
Heb al gecheckt, maar het is niet mogelijk je account te verwijderen, en er staat niet bij WAAROM niet..
Dus mijn vraag...waarom in hemelsnaam niet? Of omdat Bokt graag wil laten zien hoeveel gebruikers 't wel niet heeft?
Je kan werkelijk op ieder forum, of waar je ook maar gerigstreerd bent, jezelf verwijderen als je er geen gebruik meer wilt maken.
Hier niet, beats me...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:20

Omdat je anders overal gaten in topics krijgt.
Dan kan je bokt ook gelijk sluiten.
Je hebt amper posts, valt niet uit op te maken hoe of wat.
Uitloggen en niet meer terugkomen is net zo effectief.

Sabieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 19:24

Aha..ok. Vroeg 't me gewoon af, en meerderen met mij.
Voelt gewoon ook meer "opgeruimd" als je dingen kon afsluiten waarvan je weet die ga je niet meer gebruiken.
Dan maar gewoon permanent uitgelogd blijven.

piezze

Re: Reden waarom account niet verwijderbaar is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:33

Hoezo. Je kan een account toch verwijderen en de posts laten staan?
Lijkt mr technisch niet onmogelijk. Dan zou in plaats van je naam bijvoorbeeld "gast" kunnen staan.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:36

Dat gebeurt ook :-)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:37

Ik vind het ook raar/jammer hoewel ik de gaten in topics wel begrijpen kan, maar zelfs dan nog.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:48

De 15 gaten die TS achterlaat zijn ook wel te overkomen of niet? :D

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:58

Je kan jezelf bannen en dan niet meer terugkomen, of kan dat niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:14

Optie zou er eigenlijk wel moeten zijn. :) Zijn al meer discussies over geweest.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:16

Of gewoon een grijze avatar met als naam "verwijderd account"

Ik zie er wel wat voor om die optie te hebben.

Niet dat ik mijn account wil verwijderen :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:20

T wordt wel een stuk lastiger om berichten terug te zoeken op naam van gebruiker.. zeker wanneer er meerdere accounts verwijderd zijn.. en eigenlijk is t ook niet heel erg nodig.. je hebt hier immers al een nickname wat dus anoniem is.. en persoonlijke gegevens die online gezet zijn kunnen wel gewoon aangepast worden als je daarom vraagt..

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:20

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:02

TS: Je profiel kun je zelf al leeghalen. Als je wilt kun je je account dan ook nog laten anonimiseren. Je berichten blijven dan bestaan, maar onder de naam 'gast' met een nummer erachter. Hiervoor kun je een mail sturen naar support@bokt.nl.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:18

Er zijn trouwens helemaal niet zoveel forums waar je je account kunt verwijderen. De algemene reden is niet alleen dat er gaten in topics vallen, maar ook dat het weinig zin heeft. De meest voorkomende reden waarom iemand zijn account zou willen verwijderen is als hij stomme dingen heeft geplaatst, maar meestal staan die dingen vervolgens weer geciteerd in de discussie eronder. Een account verwijderen zorgt er dus niet voor dat alles wat iemand weg wil hebben ook daadwerkelijk verwijderd wordt.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:02

Maar dat betekend dus dat je bijvoorbeeld zelf gestarte topics ook niet mag verwijderen? Waarom zou dat eigenlijk niet mogen? :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:38

Cocodox schreef:
Maar dat betekend dus dat je bijvoorbeeld zelf gestarte topics ook niet mag verwijderen? Waarom zou dat eigenlijk niet mogen? :)

Nee natuurlijk mag dat niet, het forum is niet alleen van/voor jou. Hoe asociaal/egoïstisch is het om aan alle bokkers een vraag te stellen (middels een topic), vervolgens geven mensen tips en/of wisselen ervaringen uit en ja hoor... dan beslist de TS even eenzijdig om het topic te verwijderen :roll: :x ???

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:59

GDG schreef:
Cocodox schreef:

Nee natuurlijk mag dat niet, het forum is niet alleen van/voor jou. Hoe asociaal/egoïstisch is het om aan alle bokkers een vraag te stellen (middels een topic), vervolgens geven mensen tips en/of wisselen ervaringen uit en ja hoor... dan beslist de TS even eenzijdig om het topic te verwijderen :roll: :x ???

Echt he; ik had deze post gelezen, ga weer terug naar nieuwsfeed en jawel hoor; prompt staat er een topic tussen waarvan de op is leeg gehaald. Waarom weet ik niet , want was zeker geen reltopic ofzo en ts kreeg goede tips, werd niet afgebrand.
Dat op leeghalen (want dat is praktisch hetzelfde als je eigen gemaakte topic verwijderen, behalve dan dat de reacties niet verwijderd worden) van de op is idd erg irritant. Zeker bij een topic als ik nu opnoem, omdat het erop leek dat de vraag van ts in combinatie met de reacties prima van nut had kunnen zijn voor anderen.
En dat is toch het doel van een forum; dat anderen ook kunnen leren van de vragen van anderen, maar dan moeten die anderen niet doodleuk hun vraag gaan weghalen natuurlijk.

ontopic; gewoon je profiel leeg halen en niet meer inloggen...heb je wel niet je account kunnen deleten, maar het voor jezelf wel kunnen afsluiten zeg maar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:19

Het er vallen gaten in topic's is inmiddels wel erg achterhaalt :) Er is wel de mogelijkheid om je account te anonimiseren. Dan komt er, zoals al vermeldt, een gastnaam te staan met een nummer.

Sabieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 20:34

Ja dat vond ik ook al vrij "ouderwets", dat met die "gaten". Dat hoeft tegenwoordig niet meer.
Anyway, bedankt voor alle reacties +:)+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:27

Sammie schreef:
Het er vallen gaten in topic's is inmiddels wel erg achterhaalt :) Er is wel de mogelijkheid om je account te anonimiseren. Dan komt er, zoals al vermeldt, een gastnaam te staan met een nummer.

Maar binnen drie tellen te achterhalen welke nickname er achter schuil ging.

Zou iemand problemen hebben en daarom een account weg willen hebben geen oplossing.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:43

Ik kwam net in een oud topic terecht waar wel gewoon posts weg zijn, dus het is wel mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:11

Sakura789 schreef:
Ik kwam net in een oud topic terecht waar wel gewoon posts weg zijn, dus het is wel mogelijk.

Hoe dan? Volgens mij kan dit niet, wat ik best raar vind overigens. Welk topic is dat dan?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:24

Inderdaad is het niet mogelijk om een geheel account te verwijderen, voornamelijk om de redenen die al eerder genoemd zijn. Een wat uitgebreidere uitleg hierover is hier te vinden: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen Daar staan overigens ook de mogelijke alternatieven voor het verwijderen van een account.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, Sakura789. Posts worden inderdaad wel eens verwijderd, wanneer ze in strijd zijn met de regels van het forum, bijv. in het geval van spam. Bedoel je dat?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:36

Ik zocht op een paard en had door dat er iets niet helemaal lekker liep, zie ook Clinnn_ @ [PP] Yes yes ik durf weer te rijden!

Was trouwens niet het topic waar ik terecht kwam, maar de naam bleef mij bij. Deze user is echt 'verdwenen' volgens mij. Ok is weliswaar jaren geleden, maar toch.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:17

Kan het niet dat de gebruiker van naam veranderd is?