Consequentie van een bericht 'uppen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Consequentie van een bericht 'uppen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 21:49

Ik ben even %)

Onlangs opende ik een topic met een vraag: wat kan stichting Roemeense Paarden in Nood met heel veel gedoneerd tuig dat niet naar Roemenië getransporteerd kan worden. Eerst kreeg ik een aantal nuttige reacties waar ik erg blij mee was. Daarna een paar reacties van mensen die het wel wilden kopen. Die reacties zijn verwijderd. Jammer, maar ik snap dat mods dat zien als marktzaken en dat dat niet via een topic hoort te lopen.

Daarna een paar vragen rondom te stichting. Die mensen heb ik gevraagd mij een pb te sturen omdat het topic over het tuig ging en om ontopic te blijven

Daarna heb ik een aantal foto's geplaatst met daarbij een vraag. Waar eerst veel reacties kwamen in het topic, bleef het ineens stil. Ik had natuurlijk nog een foto of vraag kunnen plaatsen om het topic weer omhoog te schoppen. Dat heb ik niet gedaan, ik heb het geupt met 'up'.

Tot mijn verbazing is nu mijn hele topic verwijderd? Ik vind dit echt super onhandig want nu kan ik dus weer een nieuw topic openen.

Waarom mag op de ene plek wel geupt worden, en blijkbaar op deze plek niet? En waarom wordt een topic meteen verwijderd ipv een waarschuwing (het liefst in het topic zodat andere mensen daar ook lering uit kunnen trekken, maar evt via pb). Ronduit onaardig om een topic meteen in de prullenbak te knikkeren :\

Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren en of er eventueel iets aan het beleid veranderd kan worden. Of wordt echt verwacht dat iedereen eens per halfjaar alle bokt regels naleest.

melody7

Re: Consequentie van een bericht 'uppen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:52

Bedoel je dit topic?
Die staat nog gewoon op het forum, is niet verwijderd?

Willeke_ @ [AR] Heel veel tuigonderdelen ontvangen

En het 'uppen' of omhoog schoppen van topics is niet toegestaan, dat staat ook in de regels vermeldt.

Citaat:
Crossposten/dubbelposten/schoppen Plaats je topic altijd in het forum waar het thuishoort. Het is niet de bedoeling hetzelfde topic in meerdere fora te plaatsen (crossposten). Ook over eenzelfde onderwerp meerdere topics plaatsen (dubbelposten) is niet toegestaan. Als je geen antwoord op je topic krijgt, kan je er over het algemeen vanuit gaan dat mensen het antwoord niet weten. Het heeft dan ook geen zin je topic, door er zelf in te reageren, omhoog te schoppen in de lijst.

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#praktisch

Maar mocht je een belangrijke update plaatsen in plaats van alleen het woordje 'up' dan kan het nog wel eens blijven staan, want soms reageren er gewoon geen andere gebruikers, maar kun je je laatst geplaatste bericht niet aanpassen.

"Up" valt ook nog onder een oneliner overigens.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 22:06

Jemig wat slecht. Ik heb echt helemaal verkeerd gelezen. Sorryyyyy :o
En dan zeggen ze dat vrouwen twee dingen tegelijk kunnen (voetbal kijken en bokkers)

Mijn nederige excuses! En ik zal nooooit meer een bericht uppen B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:09

Geen probleem, gelukkig is je topic niet zomaar verdwenen :))

Je bent niet de eerste hoor die zijn/haar topic kwijt is geraakt, vast ook niet de laatste :Y)