Cursor verspringt continu naar zoekvak (mobiel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Cursor verspringt continu naar zoekvak (mobiel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 09:51

Hebben anderen hier ook nog steeds last van? Gigantisch irritant en voor mij een reden om zo min mogelijk mobiel te bokken. Elke keer als ik iets wil typen (of het nou een reactie of een pb is) verspringt mijn cursor tijdens het typen vanuit het niets ineens naar het zoekvak bovenaan de pagina. Waardoor je dus eerst weer naar beneden moet scrollen voor je verder kan typen. En dit is niet 1 keer, nee je zit continu te scrollen voor het schrijven van een post. Het is al heel lang zo maar open toch maar een keer een topic, het is wel al vaker genoemd in andere topics (ook door mij) maar er is nooit echt wat mee gedaan voor zover ik weet. Ik probeer mobiel bokken nu gewoon maar te vermijden maar het zou best leuk zijn als het wel ging.
Ik gebruik Safari op m'n ouwe trouwe iPhone 4S.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:03

Het heeft te maken met de pijltjes vlak boven het toetsenbord, als je op het rechterpijltje tikt (wat mij vaak gebeurd bij het intikken van de E) ga je naar het zoekveld. Wat dan wel weer scheelt is dat als je op het linkerpijltje drukt je weer teruggaat naar je tekstveld :)

Heb er ook een keer een topic over geopend en Bart zei destijds dat hij ging kijken of hij de pijltjes uit kon zetten oid, maar dat is dus nog nooit gebeurd

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 10:12

Zou kunnen dat dat het is dan... maar ik druk niet snel op dat pijltje (als ik er al op druk). Hij verspringt volgens mij ook bij het typen van letters die aan de andere kant van het toetsenbord zitten. Zal er eens op letten. Ik typ vrij snel dus wie weet druk ik er wel per ongeluk op :+

Maar goed om te weten dat je met dat linkerpijltje terug kan, scheelt een hoop scrollen :=

xVerax

Re: Cursor verspringt continu naar zoekvak (mobiel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:18

Ik heb het even getest op mijn telefoon maar ik heb nergens last van? Sony xperia z3 compact met Chrome.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 10:21

Het zal wel aan de iPhone liggen, denk dat andere telefoons miss dat pijltoetsje daar niet hebben zitten.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:22

Ik had het op mijn iPhone ook regelmatig, komt idd door die pijltjes. Bloed irritant zeker als je snel iets wil typen :o

Als je het heel erg storend vind zou je Google Chrome kunnen proberen, die hebben geloof ik niet van die pijltjes boven je toetsenbord, die gebruikte ik ook op mijn iPhone 4s.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:35

Ik ben heel benieuwd of hier wat aan gedaan zou kunnen worden vanuit bokt of niet want het is idd echt bloedirritant. Kan nog geen zin typen zonder dat hij verspringt (blijkbaar verspringt hij vaker ook bij andere letters lijkt het, als hij eenmaal een keer versprongen is)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:15

Ik heb het ook idd op mijn Iphone, heel irritant.