easyboots hoefschoenen al na 1 stapritje stuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

branki

easyboots hoefschoenen al na 1 stapritje stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 20:37

Ik moet even mijn hart luchten.

Omdat ik tijdelijk hoefschoenen nodig heb voor mijn paard, was ik blij dat ik op de Bokt markt een paar in de passende maat kon vinden voor een redelijke prijs.

Volgens de verkoopster waren ze in zeer goede staat en niet versleten.

Normaal koop ik nooit iets ongezien of ik moet achteraf mogen betalen.
Omdat de afstand te ver was om ze op te halen en het contact op een prettige manier verliep, heb ik de gok maar gewaagd.
De schoenen betaald en ze werden netjes de volgende dag opgestuurd.

Ik blij, want nu kon ik ze in het weekend nog gebruiken.
Ik wist dat de maat juist was, omdat ik zelf nog een paar in dezelfde maat had liggen en deze al geprobeerd had.
Zondagochtend een stapritje van 45 minuten gemaakt en paard liep er goed mee.
Tot mijn schrik zag ik bij thuiskomst dat van beide schoenen de backstraps aan 1 kant afgescheurd waren en aan de andere kant ook bijna door waren.

Ik heb contact opgenomen met de verkoopster. Zij was van mening dat dit niet haar schuld was en de schoenen niet versleten waren. Maar dat ik ze waarschijnlijk verkeerd gebruikt had.
Verdere contact verliep via haar moeder omdat zij minderjarig is.

Ik ga er nog steeds van uit dat haar intentie goed was en zij niet geweten zal hebben dat de schoenen niet meer in goede staat waren.
Maar ik vind wel dat zij mij tegemoet moeten komen in de kosten en dat willen ze dus niet.
Als de schoenen het na een aantal weken gebruik hadden begeven, had ik er geen moeite mee gehad. Maar al na 1 stapritje wijst er volgens mij toch op dat ze echt wel versleten waren.

Ik baal hier heel erg van. Ik ben mijn geld kwijt en zit met een paar ondeugdelijke schoenen.

minikatje

Re: easyboots hoefschoenen al na 1 stapritje stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:38

Waren de backstraps voor die tijd ook al bijna door?
Lijkt me dat je dat wel ziet bij het aandoen :)

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 20:43

Nee, het was niet te zien. Bij het aantrekken heb ik ook niks gemerkt. Maar toen ik thuis kwam en naast mijn paard stond, zag ik dat de ene aan 1 kant afgescheurd was. En bij de andere zag ik bij het uitdoen dat hij ook bijna door was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:37

En ze zien er verder wel nog goed/nieuw uit? Als het om een productiefout gaat dan heb je kans dat je via de fabrikant of eerste verkoper recht hebt op garantie. Weet je hoe oud ze zijn?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:00

Ik snap het aan de ene kant van die verkoper wel dat ze je niet tegemoet willen komen. Als zij er echt van overtuigd zijn dat ze een deugdelijk product opgestuurd hebben.. Ook omdat je zelf ook aangeeft in het begin er niets aan te zien.. Dan kan t goed zijn dat door jouw gebruik pas echt die schade is ontstaan, zou van alles kunnen zijn maar de verkoper kan daar niet echt iets aan doen. Al was je ze wel persoonlijk gaan ophalen dan had je ze waarschijnlijk afgaand op hoe ze eruit zagen gewoon gekocht.. Denk gevalletje "stomme pech" en ik zou eens een poging bij de fabrikant doen, misschien is het inderdaad een fabricagefout. Succes!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:04

Heeft jouw paard toevallig een paar keer goed op de achterkant van die schoenen getrapt? Dan gaat het vlug namelijk...

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 07:35

8nnemiek schreef:
En ze zien er verder wel nog goed/nieuw uit? Als het om een productiefout gaat dan heb je kans dat je via de fabrikant of eerste verkoper recht hebt op garantie. Weet je hoe oud ze zijn?

Ze zien er zeker niet nieuw uit. Je kunt zien dat ze regelmatig gebruikt zijn.
Het "ijzertje" waar het kabeltje door gaat (middenvoor) is aan de ene kant ook gesleten en verbogen, maar wel bruikbaar.
De straps zijn allebei precies naast de ijzeren haakjes (weet niet hoe je die dingen noemt) afgescheurd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:55

Als ze echt al vaak gebruikt zijn en de straps tot nu toe gewoon gehouden hebben, en nu bij jouw paard ineens allebei breken dan vermoed ik toch dat het met je paard te maken heeft. Misschien door zijn manier van lopen, misschien trapt ie er inderdaad zelf tegen, of misschien wel door de vorm van de hoeven.. Lastig te zeggen van achter een beeldscherm, maar ik vind het wel te toevallig dat ze na lang gebruik nu bij jouw eerste ritje scheuren.
Ik zou de fabrikant eens mailen :j Ook al zit er misschien geen garantie meer op, misschien kunnen ze je wel vertellen wat er precies fout is gegaan.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 10:24

Ik had nog een paar easyboots in dezelfde maat liggen van mezelf. Die heb ik eerst een aantal keren geprobeerd om te kijken of de maat goed was. Daar was geen enkel probleem mee.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:52

Voor Markt transacties die niet naar wens zijn verlopen kan je bemiddelingshulp vragen bij de Bezwaarcommissie, meer hierover kan je vinden in onze Help http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waar_ ... transactie

Omdat het bespreken hiervan niet is toegestaan plaats ik hier een slotje.