Hallo allemaal,l, ik heb me zojuist hier geregistreerd en stel me even voor Mijn naam is Trudy Aal, woon in lisse, getrouwd, 46 jaar, en werkzaam als vrachtwagen chauffeusse Verder heb ik thuis 4 lieve katten waaronder 3 maine coons en 1 huis tuin en keuken kater van alweer 19 jaar, ook heb ik een terrarium staan met 4 luipaard gekko,s, Sinds vorig jaar juni ben ik weer gaan paardrijden op een manege , dit was 10 tot 15 jaar geleden en was best even wennen, ik rijd nu iedere vrijdag bij een manege vlakbij strand en duin, en gaan nu lekker vaak naar buiten, (zolang het brave paardjes zijn en geen rengalop dan vind ik t heerlijk op t strand) Ook heb ik nu sinds een maand of 2 een soort van verzorg paardje, een draver genaamd Cootje, Cootje is een draver en gered van de slacht, de eigenaar (zijn vrouw was een collega van mij en nu ook n vriendin geworden,ze gaan ook vaak mee naar de manege) , de eigenaar wil Cootje voor een gewoon karretje leren maar omdat hij een probleem heeft wat best gevaarlijk kan zijn (namelijk achteruit lopen en gewoon niet meer verder willen) wil ie met een gewoon karretje nog even wachten,ik rijd er af en toe op en longeer vaak met hem, (galopperen doet ie nog niet, alleen als het hem uitkomt op t land) het is echt een lieverdje , soort van knuffelpaardje hihi maar ook met rijden heeft hij die kuren, dus nu heb ik me aangemeld hier om te kijken of er misschien wat tips zijn die ik goed kan gebruiken om hèm deze rare gewoonte af te leren, want in de sloot belanden doordat hij achteruit blijft lopenof gewoon zoiets heeft van,,,,, ik wil naar mijn landje,,,is geen optie denk ik, verder is het echt een schatje. Di was het voor nu, nu even lekker het forum Door spitten .
pinto_1
Geplaatst: 26-06-16 18:04
Welkom Trudy! Helaas geen tips voor het achteruit lopen, die van mij lopen gelukkig allemaal de goede kant op. Maar er zijn vast wel bokkers die je advies kunnen geven.