Sollicitatieronde nieuwe Wikimods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

Sollicitatieronde nieuwe Wikimods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 11:39

Om de volgende stap te kunnen zetten in de ontwikkeling van de Bokt Wiki zijn wij op zoek naar nieuwe Wikimoderators. Hieronder vind je wat meer achtergrondinformatie over de Wiki, het team en wie we zoeken. Denk je dat jij binnen het plaatje past en ben je ouder dan 18 jaar? Stuur dan een PB naar Aurora3 en vertel kort wat over jezelf, waar je je mee bezig houdt binnen de paardenwereld en je motivatie om Wikimod te willen worden.

De BoktWiki
De BoktWiki is in 2007 ontstaan en is bedoeld voor iedereen met een interesse in paarden die de Nederlandse taal machtig is. Het doel van de Wiki is één plek te creëren waar mensen met vragen over paarden heen gaan om die vragen snel en duidelijk beantwoord te krijgen. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan de basis van de Wiki en de structuur ervan. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van hoofdcategorieën, standaardopmaak voor bepaalde artikelen en een 'Help' voor nieuwe schrijvers.
De structuur voor de Wiki staat nu, maar de afgelopen tijd is de groei van de Wiki gestagneerd. Op Bokt zitten ontzettend veel paardenliefhebbers met heel diverse kennis. Die kennis willen we graag bundelen in de Wiki zodat niet steeds opnieuw dezelfde vragen op het forum beantwoord hoeven worden.
Op dit moment loopt er een project in samenwerking met de HAS in Den Bosch om de Bokt Wiki naar een hoger plan te tillen. Dit betekent ook dat er meer Wiki-moderators nodig zijn om alle nieuwe ideeën die hieruit voortkomen uit te voeren.

Het team
De huidige groep van twee Wikimods zal dus flink worden uitgebreid. We zijn daarom op zoek naar nieuwe mensen die zin en tijd hebben om zich bezig te houden met de Wiki en alles daaromheen. Het is voor ons van belang dat je gemiddeld ongeveer 1 uur per dag vrij kunt maken om aan de Wiki te besteden. Natuurlijk is het geen probleem als je nu al weet dat je bijvoorbeeld op vrijdag nooit tijd hebt, maar we verwachten wel regelmatige aanwezigheid van alle teamleden.

Omschrijving Wikimoderator
- Teamspeler, maar kan ook goed zelfstandig werken
- Communicatief vaardig naar andere teamleden en naar schrijvers
- Basiskennis over de paardenwereld
- Goede kennis van de Nederlandse taal en grammatica
- In staat om objectieve beschouwende tekst te schrijven
- Gemiddeld minimaal 1 uur per dag tijd voor de Wiki
- Bereid om zich te verdiepen in verschillende onderwerpen
- Wil meedenken over beleid voor Bokt en de Wiki in het bijzonder

Hou je van lezen en kennis opdoen? Vind je het belangrijk dat beschikbare kennis gebundeld wordt en voor iedereen toegankelijk is? En wil je graag helpen om de Wiki te ontwikkelen tot Hèt hippische kennisplatform van Nederland en België? Meld je dan aan door middel van een PB naar Aurora3. Als je nog vragen hebt, kun je die hier in het topic stellen, of via PB aan Aurora3.

MarlindeRooz

Re: Sollicitatieronde nieuwe Wikimods

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:41

Ik zal even een PB doen, het sluit erg mooi aan bij mijn studie! Wat moet er precies in die PB staan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:00

Kan je een uitgebreidere omschrijving geven van wat een wikimod precies doet? Waarmee is dat uur per dag gevuld?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:06

Klinkt leuk. Ik ga er eens over nadenken :)

Edit: tot wanneer mag je een PB sturen?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 12:44

MarlindeRooz schreef:
Ik zal even een PB doen, het sluit erg mooi aan bij mijn studie! Wat moet er precies in die PB staan?

Jouw pb is prima hoor. Je hoort zsm van ons, we wachten nog even op andere aanmeldingen.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 13:38

Lalidan schreef:
Kan je een uitgebreidere omschrijving geven van wat een wikimod precies doet? Waarmee is dat uur per dag gevuld?

Wijzigingen van bokkers op de Wiki moeten gecontroleerd worden door Wiki-mods en vragen van bokkers moeten beantwoord worden, maar dat kost niet veel tijd dagelijks. In de nieuwsberichten op Bokt moeten linkjes naar de Wiki geplaatst worden, dat is ook een taak voor de Wikimods. En het is de bedoeling dat je meeleest en reageert op de topics achter de schermen. Daar vindt het overleg plaats tussen de teamleden en worden beslissingen genomen over het beleid op de Wiki en op Bokt.
Daarnaast kun je je werkzaamheden zelf een beetje kiezen. Vind je het bijvoorbeeld leuk om foto's te verzamelen en te plaatsen bij artikelen, dan kun je dat oppakken en op zoek gaan naar foto's die we mogen gebruiken op de Wiki.
Je kunt je ook richten op een bepaalde categorie in de Wiki en je daarin verdiepen. Op zoek gaan naar mensen met kennis die een stuk willen schrijven of zelf een artikel schrijven op basis van verschillende bronnen die je gevonden hebt.
Er moeten ook linkjes geplaatst worden in de verschillende Wiki artikelen zodat de Wiki echt een netwerk van artikelen vormt.
Maar welk stukje jij op gaat pakken daar ben je behoorlijk vrij in.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 13:40

Nayomie schreef:
Klinkt leuk. Ik ga er eens over nadenken :)

Edit: tot wanneer mag je een PB sturen?

In elk geval tot begin volgende maand. De precieze datum hangt ook een beetje af van hoeveel aanmeldingen er binnen komen. Ik zal binnenkort in de OP vermelden wanneer de sollicitatieprocedure gesloten wordt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:46

Is het noodzakelijk om direct te kunnen beginnen? Ik heb wellicht wel interesse maar pas vanaf oktober. Ik zit namelijk vanaf volgende week tot oktober in het buitenland met bijna geen toegang tot internet :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 23:14

SuperAssie schreef:
Is het noodzakelijk om direct te kunnen beginnen? Ik heb wellicht wel interesse maar pas vanaf oktober. Ik zit namelijk vanaf volgende week tot oktober in het buitenland met bijna geen toegang tot internet :)

We hebben nu nieuwe Wiki-mods nodig, dus er gaan zeker op korte termijn mensen gevraagd worden. Maar meld je gerust aan als het je aanspreekt. Het is altijd fijn om mensen achter de hand te hebben en voor de juiste persoon kunnen we altijd een plekje creeeren.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:55

Ik heb geen interesse maar wil jullie wel heel veel succes toewensen met het vinden van de juiste mensen. Met hoeveel wiki-mods zijn jullie nu actief?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 20:22

Dankjewel Riel. We zijn maar met 2 dus we kunnen wel wat versterking gebruiken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:21

Is er inmiddels al iets bekend wanneer mensen die zich aangemeld hebben een reactie krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:56

Ik ga het even voor je navragen :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:01

Fijn, dank je!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:24

Ik geloof dat ik mijn aanmelding maar weer intrek.... beetje jammer deze gang van zaken, het is inmiddels bijna 4 weken geleden dat ik een pb gestuurd heb, nooit wat op gehoord. Mijn vraag in dit topic is ook al van bijna twee weken geleden. Als dingen zó lang stil blijven liggen, vrees ik dat ik me alleen maar ga ergeren.

Jammer dat het zo gaat.....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:39

Ik ben ook wel benieuwd geworden wanneer de aanmeldingen gesloten worden en wanneer we wat zullen horen :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:44

Ik zie dit topic nu pas :) Wil me wel aanmelden, maar ben momenteel op vakantie. Ik pb daarna even :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 23:08

Iedereen die zich aangemeld heeft wordt op dit moment bekeken. Helaas is het Wiki-team op dit moment erg klein en heb ik zelf wat internetproblemen gehad de afgelopen 2 weken waardoor het allemaal iets langer duurt dan de bedoeling was.
Jullie zullen zeer binnenkort allemaal reactie krijgen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:57

Dan wacht ik rustig af :D