Spammende ondernemers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Spammende ondernemers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 14:03

Net weer eentje... in een oud topic verschijnt ineens een post van iemand die wat te verkopen heeft. Je ziet het wel vaker in het informatieve subforum, bij voorbeeld op [HAR] en [VS]: een link (naar het bedrijf van diegene) zonder verdere onderbouwing of wat dan ook. Afgezien van dat de marketing wat karig is (als je je product wil slijten doe het dan goed) vind ik het storend dat ondernemers niet zozeer met het topic alswel met zichzelf meedenken :+ De ondernemer waar ik het nu bij voorbeeld over heb heeft alléén maar posts met daarin de link naar de website van het bedrijf. Heel af en toe staat er behalve de link ook nog een zin bij.

Voor mij reden genoeg om nooit het product van zo iemand te kopen. Op bokt wil ik ervaringen van gebruikers, niet spam van bedrijven. Is er nou echt niks tegen te ondernemen? Een nieuwe TeM-mogelijkheid ofzo?

Of ben ik de enige die zulk gespam niet zo leuk vindt?

rina

Re: Spammende ondernemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:05

Je kan daarover gewoon temmen hoor. Geef je evt anders aan en dan in de omschrijving waarom je temt. Doe ik ook vaak genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:06

Mij is dit inderdaad ook opgevallen.
Niks mis met mensen die hun producten of winkel aanbevelen, maar enkel daarvoor topics afstruinen vind ik af en toe best storend en voor mij ook een reden om daar niet te kopen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 14:10

rina schreef:
Je kan daarover gewoon temmen hoor. Geef je evt anders aan en dan in de omschrijving waarom je temt. Doe ik ook vaak genoeg.

}:0 }:0 }:0 }:0
Oeps, ik zie inderdaad dat die optie al bestaat }:0 }:0 Ben ik gewoon zo'n brave sukkel die zich alleen ergert en er weer niks van zegt.

Maar goed. Iemand die speciaal voor spam een account aanmaakt en die overal een link neerzet, hoe irrelevant ook (heb er net dus een temmetje aan gewijd). Waarom kunnen die mensen ongestoord hun gang blijven gaan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:12

ik weet wie je bedoelt....ik heb al 10 x getemd....op de verschillende posten.Denk dat het per post gaat ofzo :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:12

Ik heb degene ook al een pb verzonden en berichten getemd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:13

kiki1976 schreef:
Ik heb degene ook al een pb verzonden en berichten getemd

zijn er wel mods aanwezig dan?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:14

Ik heb de spammer een pb verzonden, mods aanwezig? Geen idee

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:15

kiki1976 schreef:
Ik heb de spammer een pb verzonden, mods aanwezig? Geen idee

we zullen zien of dat helpt....ze lijkt mij nogal hardnekkig :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 14:26

Mij ook Geerke :D
Ik wil een tem-optie voor gebruikers ipv alleen voor berichten :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:04

Als het gaat om gebruikers, bijv een gebruiker die zich over het hele forum verschrikkelijk vervelend uit maar net op of binnen de lijntjes blijft dan tem ik en vink ik 'overige' (ofzoiets) aan.
Vervolgens geef ik dan in het veld eronder aan wat er speelt, evt met linkjes naar diverse posts.
Wil niet zeggen dat er gelijk wat mee gedaan wordt, maar diegene wordt wel in de gaten gehouden en evt na verloop van tijd alsnog aangesproken. :)

Bij gebruikers die bijna alleen maar reclame maken vink ik 'spam' aan en geef aan dat de gebruiker vrijwel alleen maar dergelijke berichten plaatst en dat dat mooi te zien is als je de berichten van de gebruiker opzoekt.
Meestal worden die berichten dan ook verwijderd en evt wordt de betreffende gebruiker aangesproken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:12

Koper schreef:
Mij ook Geerke :D
Ik wil een tem-optie voor gebruikers ipv alleen voor berichten :')

ik vermeld het dan gewoon in de reden van temmen,
met het vraag de het hele account eens te bekijken/bespreken en waarom.

de reacties die ik daarop terugkrijg zijn daarmee in overeenstemming..

ik denk dus dat je in geval van een spammer die het op meerdere topics continue doet, je het beste kunt melden dat het om algemene gedragingen van de persoon gaat en niet alleen om die specifieke post.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:16

geerke schreef:
ik weet wie je bedoelt....ik heb al 10 x getemd....op de verschillende posten.Denk dat het per post gaat ofzo :+

Dat klopt. :)

Je ziet hoeveel er op een bepaalde post getemd is, niet hoeveel er op een bepaalde gebruiker getemd is.

elenaMM77 schreef:
ik denk dus dat je in geval van een spammer die het op meerdere topics continue doet, je het beste kunt melden dat het om algemene gedragingen van de persoon gaat en niet alleen om die specifieke post.

Klopt, dat werkt ook het fijnste bij relaccounts of mensen die alleen maar oneliners plaatsen (bv. om heel snel in de Kudde te mogen)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:39

Heb netjes een pb van degene terug gekregen.
Ze was het niet zich bewust dat het als spammen overkwam en was ook zeer zeker niet haar bedoeling.

Dus ben benieuwd wat ze ermee doet.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:12

Als je op het forum berichten langs ziet komen, die jij ziet als spammen, dan helpt het ons zeer als je daar inderdaad op TeMt of een PB'tje stuurt aan een moderator. Het is immers simpelweg tegen de Boktregels, dus wanneer dit gebeurt worden betreffende posts verwijderd; adverteren mag op de Markt, maar niet op het forum zelf. Mocht het spammen via de PB gebeuren dan kun je ons dat ook laten weten.

Zie je inderdaad dat een gebruiker in meerdere topics (op meerdere subfora) spamt, dan is het helemaal ideaal als je in je TeM-melding er ook bij vermeldt dat je het in meer topics of op meerdere subfora ziet gebeuren :)