25 'nuttige berichten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silverheart

25 'nuttige berichten'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 12:52

Ik wil heel vaak reageren op een leuk topic, maar dat kan niet, want '25 nuttige berichten' :(
Zo vervelend...
Ik heb al iets van 120 posts en maar 5 nuttige...
:(
Of helemaal weghalen dat nuttige berichten ding, of gewoon 25 berichten...
Word er helemaal gek van :n

Edit : 3 nuttige berichten -:(-

xMarieke

Re: 25 'nuttige berichten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:55

Doordat je veel reageert op YRT en JITP telt het niet mee voor je nuttige berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:57

Nee je moet idd op informatief reageren, doen alsof je alles weet en reacties plaatsen, zo onnodig..

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:59

Is opzich wel grappig. Heb verder geen moeite mee hoor. Maar wie of wat bepaald welke berichten die je doet nuttig zijn of niet?
Toen ik nog niet zo lang op bokt zat had ik dat dus met fotomeeting topics.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:00

Ik zit met hetzelfde. Je gaat toch geen reacties plaatsen die net voor je geplaatst zijn,,, dus om die 25 berichten te krijgen.

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 13:04

xMarieke schreef:
Doordat je veel reageert op YRT en JITP telt het niet mee voor je nuttige berichten

Maar je kan op YRT toch ook nuttige berichten plaatsen?
Op JITP snap ik, maar op YRT toch wel?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:07

Silverheart schreef:
xMarieke schreef:

Op JITP snap ik, maar op YRT toch wel?

Je berichten op andere forumdelen kunnen wel nuttig zijn voor anderen, maar het informatieve gedeelte van Bokt telt dus alleen mee qua nuttige posts :j

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 13:08

Op JITP snap ik, maar op YRT toch wel?[/quote]

Je berichten op andere forumdelen kunnen wel nuttig zijn voor anderen, maar het informatieve gedeelte van Bokt telt dus alleen mee qua nuttige posts :j[/quote]

Oke dankjewel :)

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:23

Haha, dat probleem heb ik dus ook, al 7 jaar op Bokt en nog niet genoeg nuttige berichten.
Ja sorry hoor, maar ik vind het toch wel wat te streng. Als dat nou voor een nieuw account geldt, om trollen te weren. Ik zou graag zien dat die "nuttige berichten" regel op een gegeven moment verjaart.
Het voelt gewoon raar om op berichten te gaan reageren om maar aan mijn quotum te komen.
Ik zit ook op een ander hobby forum, daar geldt die regel bijv. alleen voor advertenties (je kan pas adverteren na 25 post, zonder dat die overigens nuttig moeten zijn).
Ik kan trouwens nergens ontdekken waar staat aangegeven hoeveel van mijn 21 (nu 22) post eigenlijk nuttig zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:26

Ach, het is niet heel lastig als je het wilt. Zo had m'n vriend, een beginnende ruiter, topics aangemaakt over vragen wat voor een cap en broek en over lessen. Toen had hij ze zo.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:31

Ik heb er inderdaad ook niet super lang over gedaan. Gewoon een dagje op informatief forum mee typen en je hebt ze. Moet je natuurlijk wel ietsiepietsie verstand hebben haha

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:32

Ik zit met het zelfde probleem :n

Selina schreef:
Ach, het is niet heel lastig als je het wilt. Zo had m'n vriend, een beginnende ruiter, topics aangemaakt over vragen wat voor een cap en broek en over lessen. Toen had hij ze zo.

Bij mij gaat dat niet werken denk ik.. Ik ben onder de 16 en dus worden alle berichten verplaatst naar de Young Rider Talk, waarbij het volgens mij(?) niet word geteld als nuttig bericht.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:34

Lijntje02 schreef:

Selina schreef:

Bij mij gaat dat niet werken denk ik.. Ik ben onder de 16 en dus worden alle berichten verplaatst naar de Young Rider Talk, waarbij het volgens mij(?) niet word geteld als nuttig bericht.

Nee, Ik had een topic geplaatst omdat ik nieuwe handschoenen had en niet wist welke goed waren. Dat topic bleef op informatief staan. Ik had toen ineens wel genoeg nuttige berichten en ik was ook niet ouder dan 16. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:57

Lijntje02 schreef:

Selina schreef:

Vaak worden topics die je opent wel verplaatst naar YRT als het daar beter staat. Maar dat zijn dan de topics die je zelf geopend hebt. Maar je kunt je nuttige berichten ook verkrijgen door de vragen van andere topics te beantwoorden. :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:07

Ik had ook een topic geopend en had ze zo

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:19

Citaat:
Vaak worden topics die je opent wel verplaatst naar YRT als het daar beter staat. Maar dat zijn dan de topics die je zelf geopend hebt. Maar je kunt je nuttige berichten ook verkrijgen door de vragen van andere topics te beantwoorden. :)

Maar dan is het nog maar de vraag of ik verstand heb van dat onderwerp, en dat heb ik dus vaak niet. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:34

Er zijn al zoveel van dit soort topics geweest. In plaats van je er druk om te maken, kun je ook even voor die 25 berichten gaan zitten. Als je geen 25 nuttige berichten kunt plaatsen, hoor je in mijn ogen niet thuis op een paardenforum. Er zijn voldoende topics bij informatief waar je prima op kunt reageren zonder ongelooflijk veel kennis van paarden te hebben. ;) Desnoods maak je een eigen topic aan en dan heb je deze berichten zo.

Succes. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:45

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:53

xCarpediem schreef:
Er zijn al zoveel van dit soort topics geweest. In plaats van je er druk om te maken, kun je ook even voor die 25 berichten gaan zitten. Als je geen 25 nuttige berichten kunt plaatsen, hoor je in mijn ogen niet thuis op een paardenforum. Er zijn voldoende topics bij informatief waar je prima op kunt reageren zonder ongelooflijk veel kennis van paarden te hebben. ;) Desnoods maak je een eigen topic aan en dan heb je deze berichten zo. Succes. :)

Laat ik het omdraaien, als alle reacties zo vriendelijk waren als bovenstaande, dan zocht ik dit forum niet eens op :)
- misschien dat ik veel van de vragen die ik heb, gewoon al kan vinden en gevonden heb in eerder geschreven topics en dan diezelfde vraag niet opnieuw ga stellen om aan mijn quotum te komen (ik ben al jaren meelezer)
- misschien dat als ik 30 jaar eerder lid geworden was van Bokt, ik binnen 3 dagen aan mijn quotum had gezeten, omdat ik als pubertje veel niet wist, maar door mijn leeftijd (50+) ik inmiddels al heel wat weetjes en ervaring heb opgedaan
- misschien dat ik het een beetje kinderachtig vind om een topic te openen met de vraag: "zal ik nu babyrose oortjes van merk X of mintgroene peesjes van merk Y kopen" om zo een weinig zinvolle discussie te voeren die kennelijk wel meetelt voor je quotum (ik vind dat soort fake discussies een beetje forum vervuilend, kortom, niet mijn stijl)

Verder draag ik wel degelijk bij aan dit forum, als ik in een topic niet mag reageren maar mogelijk wel iemand kan helpen, stuur ik nu gewoon een PB. Toen ik pas lid was van Bokt, zat ik met een voor mij wel degelijk paard gerelateerde vraag, alleen volgens de forum regels was die dat dan weer net niet.
Via PB met een medebokker in contact gekomen waar ik heel veel steun aan heb gehad.
En als ik zelf via PB dus iemand kan helpen doe ik dat ook.

Dus die opmerking "hoor je in mijn ogen niet thuis op een paardenforum" vind ik best kwetsend.

EDIT:
Ik zit niet dag- en nacht op bokt, lees vragen en reacties vaak pas als er al stapels antwoorden zijn gegeven.
Om niet in herhaling te vallen, ga ik een eerder gegeven antwoord niet nog een keer herhalen, dat voegt ook niets toe.
Laatst bijgewerkt door hoefnageltje op 31-05-16 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:58

Als jij zoveel kennis hebt is het ook niet zo moeilijk om aan je 25 berichten te komen. Of hou je al die kennis zo graag voor jezelf?

Ik vind de 25 berichteb regel meer dan prima. Anders krijg je hier alleen maar mensen die voor de meisjes of voor de hk komen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:00

hoefnageltje schreef:
xCarpediem schreef:
Er zijn al zoveel van dit soort topics geweest. In plaats van je er druk om te maken, kun je ook even voor die 25 berichten gaan zitten. Als je geen 25 nuttige berichten kunt plaatsen, hoor je in mijn ogen niet thuis op een paardenforum. Er zijn voldoende topics bij informatief waar je prima op kunt reageren zonder ongelooflijk veel kennis van paarden te hebben. ;) Desnoods maak je een eigen topic aan en dan heb je deze berichten zo. Succes. :)

Laat ik het omdraaien, als alle reacties zo vriendelijk waren als bovenstaande, dan zocht ik dit forum niet eens op :)
- misschien dat ik veel van de vragen die ik heb, gewoon al kan vinden en gevonden heb in eerder geschreven topics en dan diezelfde vraag niet opnieuw ga stellen om aan mijn quotum te komen (ik ben al jaren meelezer)
- misschien dat als ik 30 jaar eerder lid geworden was van Bokt, ik binnen 3 dagen aan mijn quotum had gezeten, omdat ik als pubertje veel niet wist, maar door mijn leeftijd (50+) ik inmiddels al heel wat weetjes en ervaring heb opgedaan
- misschien dat ik het een beetje kinderachtig vind om een topic te openen met de vraag: "zal ik nu babyrose oortjes van merk X of mintgroene peesjes van merk Y kopen" om zo een weinig zinvolle discussie te voeren die kennelijk wel meetelt voor je quotum (ik vind dat soort fake discussies een beetje forum vervuilend, kortom, niet mijn stijl)

Verder draag ik wel degelijk bij aan dit forum, als ik in een topic niet mag reageren maar mogelijk wel iemand kan helpen, stuur ik nu gewoon een PB. Toen ik pas lid was van Bokt, zat ik met een voor mij wel degelijk paard gerelateerde vraag, alleen volgens de forum regels was die dat dan weer net niet.
Via PB met een medebokker in contact gekomen waar ik heel veel steun aan heb gehad.
En als ik zelf via PB dus iemand kan helpen doe ik dat ook.

Dus die opmerking "hoor je in mijn ogen niet thuis op een paardenforum" vind ik best kwetsend.

Als je inmiddels al zoveel weet moet het toch niet moeilijk zijn om in zeven jaar 25 keer iets toe te voegen aan een informatief topic? Eerlijk gezegd begrijp ik dat echt niet, in al die jaren zijn er toch genoeg topics (op het informatieve gedeelte) voorbijgekomen waar je zelf een bijdrage aan had kunnen leveren?