Poging 2 tot voorstellen... Had net mijn hele verhaal getypt.. klik ik het weg, OEPS!
Mijn naam is Sharon en ik ben 18 jaar, ik woon in het noorden van Groningen!
Ik ben al een tijdje lid van de facebook pagina van bokt.nl, hier kom ik vaak terecht bij prachtige, emotionele verhalen en/of foto's! ik vond het tijd om zelf ook een account aan te maken!
Ik zal even kort mijn "horse story" vertellen en daarna wat foto's laten zien!
Toen ik 7 jaar oud was en mijn zwemdiploma had gehaald mocht ik op paardrijles.
Voltige, halfuursles en toen eindelijk de uursles!
Heel erg veel geleerd en gedaan, springen, buitenritten, dressuur, horseball, zonder zadel, zonder handen.. Ik vond het allemaal geweldig!
Tot ik op mijn 16e steeds meer het gevoel had dat ik niet veel meer leerde, ik ben toen van manege veranderd. Op deze nieuwe manege heb ik qua rijniveau niet heel veel nog bijgeleerd, we heb ik daar veel meer zelfvertrouwen gekregen in het rijden en het omgaan met paarden (vooral jonge paarden bedoel ik dan).
Ik heb op deze manege/paardenhouderij/trainingsstal een jaar stage gelopen waarvan ik erg veel met jonge paarden heb moeten werken. Dit was erg leerzaam! en zwaar..

Ook heb ik hier in de zomer van 2015 een paard 3 weken lang mogen verzorgen en rijden. van haar heb ik vooral geleerd dat doorzettingsvermogen en geduld erg belangrijk zijn!!
Op dit moment loop ik stage bij een kennel/hondenpension, hier zijn ook een aantal paarden:
Chiquita: KWPN, vos, merrie, Whitesnake x Numero Uno, 9 jaar oud, drachtig van Lexicon
Grandfee: KWPN, zwart, merrie, Lexicon x Ramiro Z, 5 jaar oud, drachtig van Gerardus (v. Carambole)
Floor: KWPN, donker bruin, Indoctro x Voltaire, 6 jaar oud, drachtig van Carambole
Bram: Shetlander, zwart, ruin, 14 jaar oud
Maaike (pensionpaard): Fries x KWPN, zwart, merrie, 13 jaar oud
Kartouche: KWPN, vos, merrie, Lexicon x Whitesnake, 1 jaar oud, dochter van Chiquita
King Kai: KWPN, bruinzwart, hengst, carambole x lexicon, 1 jaar oud, zoon van Grandfee
Grandfee mag ik verzorgen en rijden en alles mee doen wat ik leuk vind! Dit vind ik echt geweldig!
Wij hebben zelf nooit de kans gehad om een eigen paard te kopen en daarom is het geweldig om zelf met een paard bezig te mogen!
Ze vind buitenritjes en vrijheidsdressuur erg leuk! Ik hoop dat we ook weer veel kunnen gaan rijden als het veulen er eenmaal is. Ik kon namelijk al snel niet meer écht rijden omdat het haar al aardig zwaar werd.
Voor mijn opleiding moet ik een dier trainen, hoe en wat ben ik volledig vrij in, voor deze opdracht doe ik ook vrijheidsdressuur met Bram!
genoeg gepraat nu, hier wat foto's!!
Safyr, het paard dat ik in de zomer van 2015 3 weken heb gereden:

Mijn grote paardenliefde op dit moment (en hopelijk nog heel lang!!) Grandfee:

en de klassieke buiging met Bram!

Ik snap nog niet zoveel van Bokt.nl maar tot nu toe vind ik het erg leuk en hoop hier veel leuke en mooie verhalen te lezen, inspiratie op te doen en vooral te genieten van alle paardenfoto's!
Groetjes Sharon en hoefjes van Grandfee