Het succes van een goed lopend topic.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Het succes van een goed lopend topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 08:01

Goeie morgen! *\o/*

Ik ben toch wel heel nieuwsgierig naar het antwoord op de volgende vraag:
Wat kan je er aan doen, om je topic goed te laten lopen? :D
Het succes van een goed lopend topic, wat is het succes?

Is het een goeie grap, of juist een mooie foto?
Een emotioneel verhaal of een herkenbaar gevoel?
Of toch de hordes fans?

Al een paar maanden zie ik de aantallen in reacties afnemen.
Niet alleen in mijn eigen topic's, maar ook in de aantal "schopjes" en "ups" berichten van anderen.

Ben ik de enige, die dit ziet, of niet? :)
Het kan ook zijn dat ik er naast zit hoor, want ik lees meer dan dat ik reageer in een topic.
(zou dat er ook mee te maken hebben?)

Groetjes Devica

Anoniem

Re: Het succes van een goed lopend topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:09

Geen idee. Bij deze heb je alvast 1 reactie :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:09

Het moet mensen aanspreken en een fijn gevoel voor humor is in mijn ogen ook altijd goed.
Daarnaast denk ik zeker dat het uitmaakt of je een wat bekendere bokker bent.
En wat mij persoonlijk altijd erg tegenstaat is als een ts duidelijk naar meer reacties vist, dat werkt bij mij averechts.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:14

Het is zo lastig, een goedlopend topic hebben. De titel moet aanspreken (anders klinkt er gewoon niemand op), de inhoud moet goed/mooi zijn (of een heel apart probleem), en een beetje bekendheid is wel lastig. En daar komt nog bij dat de meeste mensen alleen via de voorpagina lezen/werken, dus inderdaad alleen 'ge-upte' topics worden gezien en erop gereageerd.
Verder moet de toon in het topic vriendelijk zijn en moet het goed leesbaar kunnen zijn.

Tsja, het is lastig, haha. Het perfecte recept voor het beste lopende topic!

Edit: oeps, te vroeg op versturen geklikt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:18

Soms helpt een onderwerp waar je bijvoorbeeld vraagt: waar mogen mensen je voor wakker maken? Of wat is je lievelingseten? Zijn geen persoonlijke dingen, maar mensen reageren, en dan zijn er mensen die gek zijn op spruitjes die zeggen lekker! En mensen die zeggen bah vies.
Zo houden mensen zelf her topic ook in stand.
Maar lastig is t wel hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:23

Ik denk zelf altijd liever kwaliteit dan kwantiteit.

Of wel liever weinig en goede reacties waar je wat aan hebt dan veel reacties waar je niks mee kan.

Maar sommige maken er idd een sport van om zo populair mogelijk te zijn. ... zelf hou ik daar niet zo van. Ga liever meer met mensen om die echt geïnteresseerd zijn dan met mensen die enkel geïnteresseerd zijn in aantal berichten :')

Wat je ook kunt doen is met andere mensen afspreken om op elkaar te reageren en op die manier meer reacties te krijgen.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:29

Vaak kijk ik naar het aantal keer dat een topic bekeken is in plaats van naar het aantal reacties. Sommigen zijn nou eenmaal BB's (Bekende Bokkers) en anderen openen topics/reageren zo af en toe. Je ziet dan ook duidelijk dat sommige mensen onwijs veel aandacht krijgen op topics, anderen zowat niet.
Mijn advies is dus, zorg dat je ook een BB'er wordt als je wil dat je veel reacties krijgt..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:30

Ik denk dat een pakkende titel erg belangrijk is. Dus iets grappige of sterks.

Tuurlijk zijn er Bokkers met fans, laten we heel eerlijk zijn; KoudbloedKim heeft toch standaard fan (waaronder ikzelf).
Dus ja, ik denk dat het ook aan de vaste volgers ligt, bijna iedereen heeft wel een paar vrienden die altijd bij je topic terecht komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:32

Deze lijkt al aardig goed te lopen. Misschien zelf ook regelmatig in posten zodat mensen jou naam ook vaker zien en dan moet het wel lukken?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:35

Ook wel kwestie van timing. Had ooit 0 reacties, toen ik er weer in reageerde stroomden ineens de reacties binnen.

En mensen zijn ook eerder meelezers dan meepraters. Op Facebook krijg je ook veel likes en 0-3 reacties vaak. Hier krijg je dan veel views maar weinig nemen de moeite iets te typen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:38

Ik heb gisteren een topic aangemaakt wat echt goed loopt. [ITP] Een écht Penny meisje! Waarom? Kijk maar....
Komt denk ik door de titel en de foto's.

Ik heb ook nog een goed lopend topic het voor mensen uit de buurt. Dat is ook wel een kwestie van zelf veel posten en op anderen reageren.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:42

Tja dat is een vraag die ik mijzelf ook wel eens stel. Heb nu zelf ook een kraamstal topic lopen waarbij ik ook mijn best gedaan heb op de openingspost,en dat loopt ook geen storm.
Voor mij ook zeker een reden om zelden een fototopic te openen. Zonde van de moeite

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 08:42

Zo, interessante en leuke reactie's van jullie!! :D Heel leuk!!

Even terug komen op een aantal van jullie:
- Oei, vissen naar meer reactie's vind ik vaak ook erg "cheap". Vaak druk ik die ook weg.
- Voorpagina berichten, dat valt mij inderdaad ook op.
Kijken jullie vaak verder dan de homepage van Bokt? Dus echt gericht kijken naar leuke topics? :)
- Open vragen, dat vind ik ook een succes-puntje. Niet aasen op een discussie maar openstaan voor goeie ideeën.
- mensen vragen om te reageren, dat is ook een succespuntje. Al ben ik daar persoonlijk niet zo van. Maar ik snap wel dat het kan werken.
- Een BBer worden, hahaha. Oh jeej... daar heb je een dagtaak aan volgens mij of niet? :P goed advies!
- titel is ook zeker belangrijk :) maar zien jullie ook in welk "subfora" het topic dan staat?

Bedankt voor jullie reactie's tot zo ver!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:43

Ik denk dat dat er vooral mee te maken heeft waar het topic over gaat, en wie hem opent.
BB'ers zoals Calice en KbK openen veel fototopics, en iedereen herkent die ondertussen. Daar heb je je goed lopende topic al, mensen herkennen iets wat ze leuk vinden en gaan daar weer op reageren :D

Buiten fototopics om gaat het in mijn ogen heel erg om de inhoud en een pakkende titel. Want eerlijk? Topics met bijzondere/grappige titels klik ik 9 v/d 10 keer aan. Topics waar je het probleem niet uit de titel kan halen klik ik ook altijd aan, en dan ga je automatisch het probleem lezen. Dat trekt dus al bekijks, heb je dan een probleem waar bokkers wat van weten, heb je vaak een goedlopend topic geopend.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:37

prugelpiet schreef:
Ik denk dat dat er vooral mee te maken heeft waar het topic over gaat, en wie hem opent.
BB'ers zoals Calice en KbK openen veel fototopics, en iedereen herkent die ondertussen. Daar heb je je goed lopende topic al, mensen herkennen iets wat ze leuk vinden en gaan daar weer op reageren :D

Buiten fototopics om gaat het in mijn ogen heel erg om de inhoud en een pakkende titel. Want eerlijk? Topics met bijzondere/grappige titels klik ik 9 v/d 10 keer aan. Topics waar je het probleem niet uit de titel kan halen klik ik ook altijd aan, en dan ga je automatisch het probleem lezen. Dat trekt dus al bekijks, heb je dan een probleem waar bokkers wat van weten, heb je vaak een goedlopend topic geopend.

Dit.
En soms, stiekem als ik zie dat een paard niet goed loopt ofzo en er zijn 3 pagina's klik ik ook aan.
Ik blijf stiekem misschien een tikkeltje te nieuwsgierig of een ramptoerist :x.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 16:34

Ramptoerist? :P
dus gewoon dan lekker 'mee rellen' omdat het kan??

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:50

En je hebt natuurlijk ook altijd nog de groep 'meelezers', waar ik er ook eentje van ben. Ik lees heel veel topics en ben goed op de hoogte van wat er allemaal op Bokt gaande is. Alleen plaats ik zelf vaak enkel reacties in topics waar ik een 'nuttige' bijdrage kan leveren, of in topics die mij enorm aanspreken of aangrijpen. Dit doe ik niet per se bewust, ik heb zojuist echt even nagedacht wanneer ik nou wel of juist geen reactie plaats.

Die (nuttige) bijdrage hangt ook weer heel erg af van de vraag in het topic (heb ik er genoeg verstand van?), de reacties van anderen (hoevaak is er al geplaatst wat ik wil zeggen?) en de toon van het topic. In een grappig topic zal ik sneller een minder waardevolle bijdrage plaatsen dan in een informatief topic. In minder leuke topics die mij aangrijpen reageer ik eigenlijk altijd wel om de plaatser te steunen. Meelezers kan die persoon niet zien, reacties wel.

Verder heb ik gewoon geen zin om in ieder topic een reactie te plaatsen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:18

Leuke topics met pakkende titels en een origineel onderwerp trekken sowieso meer lezer dan het zoveelste topic dat 'me verzorgpaardjuh' heet. 8-) Beeldmateriaal helpt ook, net als een interessant medisch probleem waarbij je als topicstarter ook echt geinteresseerd bent in de ervaringen van Bokkers. Anders krijg je van die topics waarbij de ts op elke tip reageert met dat dat niet kan, om vervolgens na tig pagina's met afgewezen tips te schrijven dat hij helemaal vanzelf en puur op eigen gevoel op het idee is gekomen om dingen toch gezonder voor het paard aan te pakken - alsof dat niet al drie pagina's lang door anderen getipt & afgewezen was..
Maar goed, dan ga je dus al meer richting reltopics, dus als je veel aandacht wilt en het maakt je niet uit of die positief of negatief is dan is die aanpak ook erg succesvol. :+

Als het je écht om aandacht, aandacht en niets anders dan aandacht gaat dan kun je het recept volgen dat bloggers/vloggers/zich bijna dwangmatig in the picture wurmende bekende Bokkers de afgelopen 15 jaar geperfectioneerd hebben: Alles wat je doet meteen op Bokt gooien. Paard in de wei gezet? Fototopic! Paard uit de wei gehaald? Fototopic! Gepoetst en er komt veel haar vanaf? Fototopic! Paard krijg veulen? Fototopic! Nieuw halstertouw? Fototopic! Nieuwe hoevenkrabber? Veulen is 1 dag oud? 2 dagen oud? Ziet zijn eerste boterbloem? Drinkt een slokje melk? Water? Fototopics! :+
Open gemiddeld 3 fototopics per week zodat die ook allemaal naast elkaar in het rijtje met Actieve Onderwerpen staan en op een gegeven moment kunnen mensen echt niet meer om je heen, zelfs niet als ze het willen. Het enige nadeel is dat je niet alleen heel bekend wordt (iedereen heeft ook zonder het te willen wel eens een topic van je geopend) en een diehard volgende fanbase creeert, maar dat steeds meer mensen zich gaan ergeren aan je haast dwangmatige behoefte om alles wat je doet op FB/Instagram/Bokt te delen om maar zoveel mogelijk reacties binnen te halen, plus dat door jouw enorme onzintopics de kleinere, zinnige topics uit de lijst met Actieve Onderwerpen worden weggeduwd. En dat soort eindeloze alles maar delen fototopics roepen natuurlijk de vraag op: hou je van je paard, of hou je van hoeveel aandacht je via je paard voor jezelf kunt genereren? Niet dat het antwoord iets uitmaakt, maar het roept wel de vraag op hoe interessant je topics nou eigenlijk werkelijk zijn als je ze zelf alleen maar opent om aandacht te krijgen.

Er bestaat ook een wat publieksvriendelijkere variant als je écht zo'n boeiend leven hebt en alles met iedereen moet delen: maak gewoon 1 fotovolgtopic/dagboek en plaats daarin elke dag datgene waar je anders drie nieuwe fototopics voor had geopend (Paard eet gras! Paard eet hooi! Paard eet even niets! :+ ) Dan creeer je ook je schare volgelingen als je trouw in dat topic blijft posten, maar krijg je natuurlijk minder aandacht dan wanneer je voor elke poep en scheet een nieuw topic opent, omdat die losse topics dan én samen in de Actieve Onderwerpenlijst kunnen staan, én 1 of 2 plekken in de foto's van de dag in kunnen nemen. Maar goed, aangezien het bij dat soort topicstarters echt om aandacht draait, zullen die niet zo snel geneigd zijn om voor die wat bescheidener optie te kiezen. Want voor je het weet kunnen mensen je niet meer vinden... :+

Dat klinkt natuurlijk lekker verzuurd en cynisch, ;) maar ik vind het vooral grappig om te zien wat de Bekende Bokkers van de afgelopen 15 jaar allemaal hebben gedaan voor meer aandacht, en met succes. Dus mocht je er niet mee zitten dat je niets boeiends te melden hebt; spam Bokt gewoon helemaal vol met fototopics, combineer die ook nooit maar open voor alles wat je doet een nieuw topic. Dan volgt bekendheid vanzelf. :D

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:26

:') iets met spijker op zijn kop :j
xyzutu2 schreef:
Leuke topics met pakkende titels en een origineel onderwerp trekken sowieso meer lezer dan het zoveelste topic dat 'me verzorgpaardjuh' heet. 8-) Beeldmateriaal helpt ook, net als een interessant medisch probleem waarbij je als topicstarter ook echt geinteresseerd bent in de ervaringen van Bokkers. Anders krijg je van die topics waarbij de ts op elke tip reageert met dat dat niet kan, om vervolgens na tig pagina's met afgewezen tips te schrijven dat hij helemaal vanzelf en puur op eigen gevoel op het idee is gekomen om dingen toch gezonder voor het paard aan te pakken - alsof dat niet al drie pagina's lang door anderen getipt & afgewezen was..
Maar goed, dan ga je dus al meer richting reltopics, dus als je veel aandacht wilt en het maakt je niet uit of die positief of negatief is dan is die aanpak ook erg succesvol. :+

Als het je écht om aandacht, aandacht en niets anders dan aandacht gaat dan kun je het recept volgen dat bloggers/vloggers/zich bijna dwangmatig in the picture wurmende bekende Bokkers de afgelopen 15 jaar geperfectioneerd hebben: Alles wat je doet meteen op Bokt gooien. Paard in de wei gezet? Fototopic! Paard uit de wei gehaald? Fototopic! Gepoetst en er komt veel haar vanaf? Fototopic! Paard krijg veulen? Fototopic! Nieuw halstertouw? Fototopic! Nieuwe hoevenkrabber? Veulen is 1 dag oud? 2 dagen oud? Ziet zijn eerste boterbloem? Drinkt een slokje melk? Water? Fototopics! :+
Open gemiddeld 3 fototopics per week zodat die ook allemaal naast elkaar in het rijtje met Actieve Onderwerpen staan en op een gegeven moment kunnen mensen echt niet meer om je heen, zelfs niet als ze het willen. Het enige nadeel is dat je niet alleen heel bekend wordt (iedereen heeft ook zonder het te willen wel eens een topic van je geopend) en een diehard volgende fanbase creeert, maar dat steeds meer mensen zich gaan ergeren aan je haast dwangmatige behoefte om alles wat je doet op FB/Instagram/Bokt te delen om maar zoveel mogelijk reacties binnen te halen, plus dat door jouw enorme onzintopics de kleinere, zinnige topics uit de lijst met Actieve Onderwerpen worden weggeduwd. En dat soort eindeloze alles maar delen fototopics roepen natuurlijk de vraag op: hou je van je paard, of hou je van hoeveel aandacht je via je paard voor jezelf kunt genereren? Niet dat het antwoord iets uitmaakt, maar het roept wel de vraag op hoe interessant je topics nou eigenlijk werkelijk zijn als je ze zelf alleen maar opent om aandacht te krijgen.

Er bestaat ook een wat publieksvriendelijkere variant als je écht zo'n boeiend leven hebt en alles met iedereen moet delen: maak gewoon 1 fotovolgtopic/dagboek en plaats daarin elke dag datgene waar je anders drie nieuwe fototopics voor had geopend (Paard eet gras! Paard eet hooi! Paard eet even niets! :+ ) Dan creeer je ook je schare volgelingen als je trouw in dat topic blijft posten, maar krijg je natuurlijk minder aandacht dan wanneer je voor elke poep en scheet een nieuw topic opent, omdat die losse topics dan én samen in de Actieve Onderwerpenlijst kunnen staan, én 1 of 2 plekken in de foto's van de dag in kunnen nemen. Maar goed, aangezien het bij dat soort topicstarters echt om aandacht draait, zullen die niet zo snel geneigd zijn om voor die wat bescheidener optie te kiezen. Want voor je het weet kunnen mensen je niet meer vinden... :+

Dat klinkt natuurlijk lekker verzuurd en cynisch, ;) maar ik vind het vooral grappig om te zien wat de Bekende Bokkers van de afgelopen 15 jaar allemaal hebben gedaan voor meer aandacht, en met succes. Dus mocht je er niet mee zitten dat je niets boeiends te melden hebt; spam Bokt gewoon helemaal vol met fototopics, combineer die ook nooit maar open voor alles wat je doet een nieuw topic. Dan volgt bekendheid vanzelf. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:30

Xyzutu2...geweldig _O-

Heb blauw gelegen :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 18:42

Xyzutu2, jemig wat een goed verwoord stuk zeg :D
En je hebt de kern goed te pakken volgens mij.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:47

Volgens mij is er dan ook nog een groot verschil in topics :) bijvoorbeeld mensen die graag de aandacht naar zich toetrekken, of de mensen die graag iets tofs willen laten zien aan andere mensen, een ervaring willen delen of een gevoel over willen brengen. Dan gaat het niet meer over 'Hee, kijk mij!' maar meer 'Ik heb iets leuks/bijzonders meegemaakt en ik hoop dat ik jullie een speciaal gevoel kan geven'. Het laatste type topic wordt natuurlijk ook vaak meer gewaardeerd :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:50

xyzutu2 slaat de spijker op de kop! :D
Mijn fototopics lopen ook nooit storm omdat mijn titels saai zijn en mijn paarden ook denk ik :')
Uitgelicht is ook geen streefdoel want ik ben niet bekend genoeg om er op te komen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:53

Voor uitgelicht hoef je toch helemaal niet bekend te zijn? Ik zie heel veel 'onbekende' bokkers in uitgelicht staan, waaronder ikzelf soms.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 18:57

Mag ik een voorbeeldje in het topic gooien? :')

[ITP] Athos en Stanley zijn blij in... de wei!

140+ x bekeken, 0 reactie!
Komt het door mijn saaie foto's? Of saaie tekst? Of omdat heel Bokt al vol staat deze 2 weken met "Oh mijn paard staat in de wei!" O:)
Wat ook natuurlijk kan... de mensen die willen reageren, hebben een kapot toetsenbord _O-

En als ik zo kijk in de lijst van ITP, zie ik meerdere topic's met minder dan 5 reacties.