Voorstelrondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HaffieBailey

Voorstelrondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 21:39

hoi hoi!

Ik heb vroeger als manege penny wel eens een bokt account gehad maar eigenlijk nooit wat mee gedaan..:$ Maar nu wilde ik eigenlijk wel eens serieus beginnen dus bij deze
Ik ben zelf een meisje van 16, was sinds eind november mijn eerste eigen paardje heeft :D
Bailey is een haflinger merrie van 8 (veulenfoto`s van oude eigenaar gehad)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heb ondertussen veel mooiere foto`s gemaakt en kunnen maken, ze zit nu niet meer in die dikke vacht maar in een mooie lichte zomer vacht, alleen het lukt niet helemaal om die op de laptop te krijgen helaas haha

Aradia

Re: Voorstelrondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:08

Welkom op bokt!

HorsesSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:19

Leuke pony!!
Ik ben ook nieuw sinds vandaag, mijn voorstelbericht heet Sharon stelt zich voor! ;)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:20

Welkom :)
Knappe pony heb je!

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 11:42

Ahh dankjewel Ben er ook super trots op alleen kan de mooiste foto's helaas niet goed plaatsen
Afbeelding
Deze vind ik ook zo mooi
[

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:48

Stiekem vind ik het wat jammer dat je die de mooiste vind. Je hebt iedergeval een prachtige pony! Ga je ook wedstrijden rijden?

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:52

Oei, die laatste foto ziet er niet fijn uit..

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 11:54

Nee is niet de mooiste.. Maar qua vacht enzo, en omdat ze hier voor het eerst weer goed liep..

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 11:55

maava schreef:
Stiekem vind ik het wat jammer dat je die de mooiste vind. Je hebt iedergeval een prachtige pony! Ga je ook wedstrijden rijden?

Denk dat ik geen wedstrijden ga rijden, ben enige in de familie die wat met paarden heeft en hebben dus ook geen trailer enzo, maar m'n moeder is er ook redelijk bang van enzo.. :')

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 11:56

Afbeelding
Afbeelding

Deze hoorde er ook nog bij maar zag dat dat niet helemaal gelukt was

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:56

Ze heeft daar inderdaad een prachtige vacht! Maar ook hier loopt ze niet echt goed.
Die laatste foto is echt een plaatje <3

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 11:58

maava schreef:
Ze heeft daar inderdaad een prachtige vacht! Maar ook hier loopt ze niet echt goed.

Ik zit er daar ook niet op maar mag ik vragen wat jullie hier zo akelig aan vinden..

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:00

HaffieBailey schreef:
maava schreef:

Ik zit er daar ook niet op maar mag ik vragen wat jullie hier zo akelig aan vinden..

(ik ben nog geen prof in het beoordelen van foto's maar ik doe mijn best)
De pony loopt dar met haar neus op de borst wat een hoop spanning en ongemakken veroorzaakt. Hier door kan ze haar rug ook niet bollen en ontspannen waardoor ze zeker last krijgt van haar rug en de ruiter niet correct kan dragen. Hierdoor kan de pony ook niet correct lopen en krijgt die zeker geen plezier in het rijden. Door de pony zo te rijden komen er spieren op de verkeerde plek en krijgt de pony er moeite mee om soepel te lopen en om de ruiter te dragen.

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 12:03

Ahh okee zo, maar dit is ook echt t enige moment geweest dat ze zo liep, ze was hier met haar hoofd aan het 'spelen' en op dit moment dus even heel laag maar zo loopt ze verder niet eigenlijk hoor, heb er wel een filmpje van maar kan die er denk ik niet opzetten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:06

Gelukkig dat ze niet altijd zo loopt! krijg je een veel vrolijker paard van. Je hebt zeker een knappert onder je kont zitten.

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 12:08

maava schreef:
Gelukkig dat ze niet altijd zo loopt! krijg je een veel vrolijker paard van. Je hebt zeker een knappert onder je kont zitten.

Nee zeker niet, dankjewel, ben er ook heel trots op haha

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:30

Wat leuk dat je een eigen paardje hebt en aangenaam..

Ik wilde even reageren op het feit dat je geen wedstrijden wilt doen.
Met je argumenten ben ik het niet eens ;)
Ik heb zelf ook niemand in de familie die iets met paarden heeft (ja dat had mijn opa maar die is helaas 6 jaar terug overleden :( )
Ik heb ook een eigen paard die deze zomer 8 wordt (heb hem vanaf zn 3,5) erg onzekere man... maar we rijden sinds dit jaar wedstrijden...
Ik heb geen trailer en geen auto.
jaja ik ga dus langs de weg met deze onzekere man (foto plaats ik zo hopelijk doet ie het)

Neem je lessen?
Zo ja, hoe vaak en waar werken jullie aan, als hij zo onrustig is met zijn hoofd ligt dat dan aan geen stille hand of iets aan tanden of bit?

#nieuwsgierig

dit ben ik met mijn paard eergister op de foto gezet 'verliefd' :D

Code
file:///F:/17%20mei%202016%20paarden%20(Don,%20Bliksem,%20Anouk)/IMG_7467.JPG

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:34

Ze is prachtig! Veel plezier samen +:)+

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 12:47

DBiancaL schreef:
Wat leuk dat je een eigen paardje hebt en aangenaam..

Ik wilde even reageren op het feit dat je geen wedstrijden wilt doen.
Met je argumenten ben ik het niet eens ;)
Ik heb zelf ook niemand in de familie die iets met paarden heeft (ja dat had mijn opa maar die is helaas 6 jaar terug overleden :( )
Ik heb ook een eigen paard die deze zomer 8 wordt (heb hem vanaf zn 3,5) erg onzekere man... maar we rijden sinds dit jaar wedstrijden...
Ik heb geen trailer en geen auto.
jaja ik ga dus langs de weg met deze onzekere man (foto plaats ik zo hopelijk doet ie het)

Neem je lessen?
Zo ja, hoe vaak en waar werken jullie aan, als hij zo onrustig is met zijn hoofd ligt dat dan aan geen stille hand of iets aan tanden of bit?

#nieuwsgierig

dit ben ik met mijn paard eergister op de foto gezet 'verliefd' :D

Code
file:///F:/17%20mei%202016%20paarden%20(Don,%20Bliksem,%20Anouk)/IMG_7467.JPG

Nou om het eventjes kort samen te vatten heb ik een merrie van 8 waar bijna niet op gereden is, ik ben zelf van manege pony's af gekomen dus ben goed aan het leren minder te schrikken en zekerder te rijden maar hier zijn we mee bezig, ben er laatst heel hard af gevallen(rug stuitje en nek gekneusd) en daarna dus eventjes niet kunnen rijden(na de val wel terug erop gegaan om het wat positiever af te sluiten) maar daarna is mij pony dus erg angstig geworden onder het zadel. Voor de val had ik 1x in de week een half uurtje les(rustig opbouwen en toen nog natte wei om te rijden) en nu komt er 1x in de week een meisje wat haar door gaat rijden. Ze is nu 3 x geweest om goed te rijden en gaat nu al een stuk beter. En ik ben er dit weekend ook weer op geweest en dit ging al een stuk beter.

Mag ik vragen hoe oud je bent? ik heb zelf nog niet echt wedstrijd ervaring, het lijkt me wel leuk maar veel gedoe... En als we wedstrijden zouden gaan rijden is het eerst nog wel eventjes wat langer door rijden en trainen haha

HaffieBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 12:48

Oh en haar hoofd lag denk ik aan het feit dat ze hem nog omlaag aan het 'werken' was, dus ze was er echt nog mee bezig met haar stelling en buiging

SethDark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:10

wa ne cutie :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:10

Ik stuur je wel een pb :)