Link naar nieuwsberichten vaak cookies moeten accepteren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar nieuwsberichten vaak cookies moeten accepteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 07:44

Wat me steeds vaker opvalt is dat in vp nieuws berichten je als je orginele bericht of fotos wilt zien je cookies moet accepteren. En er niks leesbaar is omdat die vraag het volledige scherm vult ipv een klein hoekje. Wat ik vaak niet van plan ben voor een eenmalig bezoekje aan een site. Wil niet allerhande links en koppelingen krijgen waardoor ik te volgen ben. Maar zou graag ook wel de fotos zien die bij een bericht horen. Als die kennelijk niet bij het bericht gezet mogen worden.

Is dat op de een of andere manier te wijzigen zodat je wel kunt lezen maar niet met die cookies opgescheept zit?

nynke55

Re: Link naar nieuwsberichten vaak cookies moeten accepteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:38

Ik weet niet of er iets aan te doen is, maar in feite maakt het niet uit. De cookies worden sowieso gebruikt, alleen zijn de sites nu wettelijk verplicht om te vragen of je ze accepteert.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 08:40

Dan snap ik alleen dat dat moet. Maar om een link erbij te zetten die zo helemaal niet meer leesbaar is. Ik ga daarvoor geen cookies accepteren. Eerder kreeg je de cookie vraag maar kon je daar nog omheen lezen. Nu is het vaak een groot vlak waardoor je niets ziet.

Vandaar de vraag ook of er iets aan te doen is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:46

Oke, maar je ergernis is dat je met die cookies opgescheept zit, en dat doe je want de cookies gebruiken ze en je krijgt links en koppelingen, ook al zou je om de vraag heen kunnen lezen. Zodra je op die site zit worden de cookies gebruikt, of je nu wel of niet de cookies accepteert. Dus je kunt het net zo goed accepteren, want het maakt niet uit.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:11

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 09:15

Ik heb ipad al maximaal geblokkeerd staan daarvoor. Alleen wat ik vooral bedoel kan bokt er iets aan doen, er wordt een nieuwsbericht geplaatst met link. Alleen dan een niet meteen leesbare link. En de vraag is dus of daar iets aan gedaan kan worden. Omdat de link neem ik aan geplaatst moet worden ivm wetgevong waardoor er geen fotos meer geplaatst mogen worden.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:41

Het is niet bokt die die cookiemeldingen maakt, maar de website zelf, dus bokt zal daar niet veel aan kunnen doen. De website heeft gewoon ingesteld staan dat als je hem voor het eerst bezoekt, je zo'n pop-up krijgt, en ze kunnen volgens mij zelf instellen hoe die pop-up eruit ziet en hoe groot die is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:01

Aleeneh schreef:
Het is niet bokt die die cookiemeldingen maakt, maar de website zelf, dus bokt zal daar niet veel aan kunnen doen. De website heeft gewoon ingesteld staan dat als je hem voor het eerst bezoekt, je zo'n pop-up krijgt, en ze kunnen volgens mij zelf instellen hoe die pop-up eruit ziet en hoe groot die is.

Dit inderdaad. En daarnaast is bokt wettelijk verplicht door te verwijzen naar de site. (bron, foto's)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:36

Wat Aleeneh zegt inderdaad. De cookiemeldingen worden weergegeven door de site die je op dat moment bezoekt, daar kunnen wij als Bokt.nl niets aan veranderen.