[Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe Nieuwsredactieleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

[Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe Nieuwsredactieleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 20:18

Ter uitbreiding van de Nieuwsredactie zijn wij op zoek naar leden met een vlotte pen. Als lid van de Nieuwsredactie werk je samen in een klein team van vrijwilligers. Er wordt van je verwacht dat je ongeveer één uur per dag in het verzamelen, (her)schrijven, vertalen en plaatsen van artikelen kunt steken. Meer tijd mag natuurlijk altijd en zal in sommige situaties ook nodig zijn. We vragen je om per dag ongeveer twee artikelen te schrijven/plaatsen en om wanneer nodig in overleg te gaan met de andere redactieleden. Tijdens evenementen zoals het CHIO en Jumping Amsterdam kun je als redactielid op pad om ter plaatse verslag te doen.

Wij zoeken leden die:

- 18 jaar of ouder zijn.
- communicatief vaardig zijn, makkelijk contacten leggen en plezier hebben in het schrijven van goede artikelen.
- zelfstandig, maar ook in een team kunnen werken.
- niet bang zijn om nieuwe dingen uit te proberen.
- voldoende tijd hebben. Reken zeker een uur per dag. Er wordt daarnaast van je verwacht dat je een aantal keer per dag inlogt op Bokt.nl om te overleggen met Nieuwsredactieleden.
- een goede beheersing van de Nederlandse taal hebben.
- naast het Nederlands ook nog minimaal één andere taal kunnen lezen.

Het zou prettig zijn als je wat ervaring hebt met het schrijven van artikelen. We kunnen je helpen met je ontwikkeling hierin.

Denk jij dat jij het toekomstige Nieuwsredactielid bent dat wij zoeken en heb je zin om je voor de Nieuwsredactie in te zetten? Dan horen wij heel graag van je! Je kunt solliciteren middels een e-mail naar redactie@bokt.nl. Vermeld daarin sowieso:

- wat informatie over jezelf: wie ben je, hoe oud ben je?
- een korte motivatie: waarom wil jij je inzetten voor de Nieuwsredactie?
- hoeveel tijd je beschikbaar hebt en op welke momenten van de dag.
- welk gebied van de paardenwereld jouw interesse heeft.
- je accountnaam op bokt.

Heb jij vorige maand gesolliciteerd naar de functie van Correspondent? Geen probleem. Omdat beide vacatures zo vlak achter elkaar zijn gekomen is het ook mogelijk om op deze vacature te reageren.

Wij willen iedereen die de moeite neemt om te reageren alvast heel hartelijk bedanken voor hun interesse. Solliciteren is mogelijk tot en met 17 april 2016. Hierna zullen wij een selectie maken en zullen wij enkele mensen vragen om één of meerdere proefopdrachten te maken.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van deze vacature, schroom dan niet om deze te stellen.

Silly_Woman

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe Nieuwsredactieleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:24

Hoi, ik weet misschien iemand,
Gaat dit om een vrijwillige functie of een betaalde functie?

Alvast bedankt voor het antwoord!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:28

Het NR-team bestaat enkel uit vrijwilligers, Silly_Woman.

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:57

Lijkt me ontzettend leuk, maar oef, een uur per dag is wel veel. :P

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:07

Lijkt me een leuke uitdaging! Hopelijk komt er nog een plekje vrij eind juni, als ik 18 ben :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:22

Jammer dat je minimaal 18 moet zijn, voldoe aan alle criteria, behalve die :+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 01:11

Luckyy80 schreef:

Zo'n uur per dag vliegt voorbij hoor! Af en toe even op bokt spieken bij een overleg, even naar nieuw nieuws zoeken en wat online gooien en voor je het weet zit je eraan. Natuurlijk is het ook zo dat je de ene dag nu eenmaal meer zult doen dan de andere dag, maar 1 uur per dag is het gemiddelde. :)

KirstenHorse schreef:
Lijkt me een leuke uitdaging! Hopelijk komt er nog een plekje vrij eind juni, als ik 18 ben :)

Calanthe schreef:

Op het moment dat jullie wel voldoen aan de eisen kan er ook altijd een open sollicitatie ingestuurd worden. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 11:11

Murthul schreef:
Luckyy80 schreef:

Zo'n uur per dag vliegt voorbij hoor! Af en toe even op bokt spieken bij een overleg, even naar nieuw nieuws zoeken en wat online gooien en voor je het weet zit je eraan. Natuurlijk is het ook zo dat je de ene dag nu eenmaal meer zult doen dan de andere dag, maar 1 uur per dag is het gemiddelde. :)

KirstenHorse schreef:

Calanthe schreef:

Op het moment dat jullie wel voldoen aan de eisen kan er ook altijd een open sollicitatie ingestuurd worden. :)

Ik ga hier toch even op inhaken want deze uitleg klopt niet helemaal en ik zou het jammer vinden als mensen de verkeerde indruk krijgen van de Nieuwsredactie en het werk wat wij doen. Daarom even uitleg vanuit de Nieuwsredactie.

Een uur per dag klinkt veel en soms is dat het ook best. Ik heb ook wel eens dagen dat ik geen vol uur de tijd heb. Dan zorg ik ervoor dat mijn belangrijkste klussen klaar zijn en meld ik dat aan mijn paarse collega's. Een andere dag heb ik meer dan een uur de tijd en op die manier compenseer ik dan de tijd die ik een vorige keer niet had. Het is absoluut niet zo dat het hoofd van de Nieuwsredactie elke dag checkt hoe lang je er mee bezig bent geweest en of je wel precies een uur hebt gehaald :n

Maar wat doen we nou precies? Simpel met elkaar zorgen we voor het nieuws op VN en ON. Hiervoor kan je verschillend te werk gaan, zo hebben we aan de ene kant de fantastische Bokkers die ons nieuwstips inzenden. Deze bekijken we dan op nieuwswaarde en aan de hand daarvan besluiten we of het op VN of ON of helemaal niet wordt geplaatst. En soms twijfelen we, dan overleggen we met elkaar in een topic achter de schermen wat we er mee gaan doen. Aan de andere kant hebben we de mogelijkheid tot het zelf zoeken van nieuws en ieder Nieuwsredactielid doet dit op zijn of haar eigen manier. We zoeken in paardenwebsites over de hele wereld naar nieuws, of hebben een nieuwtje via een ruiter/stalhulp/etc en schrijven daar een artikel over.

Maar naast dat schrijven van nieuws hebben we ook andere taken: het beantwoorden van alle binnengekomen post. We streven ernaar om iedereen binnen 48 uur antwoord te geven (soms mislukt dat door privéomstandigheden), daarnaast is de samenwerking met de correspondenten op de schop gegaan en zal hier zeer binnenkort mee begonnen worden en zij worden geholpen door een aantal leden van de Nieuwsredactie. Maar zo zijn er nog meer taken.

Hoe ziet een dag er bij mij uit?
Afhankelijk van mijn privé-werkzaamheden kijk ik 1 of meerdere keren per dag even snel op Bokt. Ik begin de eerste keer altijd even met alle topics checken achter de schermen die voor mij van belang zijn. Is er nog nieuws in ons overlegtopic? Zijn er afmeldingen voor vandaag? Of is er iets bijzonders? Dan weet ik gelijk of het vandaag een krappe bezetting wordt of niet, of dat er nieuws is wat zó opvallend is of misschien heel gevoelig ligt. Daarna kijk ik in de inbox van de mail (toevallig ben ik degene momenteel die alle mails beantwoord, mijn excuses dus als je geen antwoord hebt gehad afgelopen maanden :o ) Daarin beantwoord ik alle mails, check ik wat spam is en dus weg kan en maak ik een attentie in ons overlegtopic als er iets bijzonders tussen zit. Kan best zijn dat ik daarna weer uitlog en privé dingen doe.
Verder op de dag log ik weer eens in en plaats ik een nieuwsbericht. "s avonds check ik vaak in de reclame van mijn tv-programma of er nog iets is gemeld in ons overlegtopic wat echt aandacht nodig heeft. En als dat zo is kom ik nog even via de laptop online (typt wat makkelijker) en zo niet dan gaat de telefoon aan de kant en kijk ik tv.

Mijn Nieuwsredactie collega's doen bijna hetzelfde maar hebben zo hun eigen taak naast het nieuws. Je bent dus niet een uur lang bezig met schrijven van nieuws, maar het is het totale plaatje wat erbij komt kijken.

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:14

Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Zo krijg ik een beter plaatje van de functie, heel fijn. :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:22

Er staat dat je naast het Nederlands ook nog minimaal 1 andere taal moet kunnen lezen.
Is er dan van Bokt uit nog een voorkeur voor een bepaalde taal?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:49

Nee hoor, al heb je natuurlijk een enorme pré als je vanuit het Chinees of Arabisch kunt vertalen :j .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:52

Een uurtje per dag? Goh, doe ik toch iets verkeerd :=

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:55

Ha, supertof! Ik heb een mail gestuurd. Hoeveel nieuwe leden zoeken jullie ongeveer?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:56

Cayenne schreef:

Tja.... de Hoefslag hè? :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:57

Gem schreef:
Nee hoor, al heb je natuurlijk een enorme pré als je vanuit het Chinees of Arabisch kunt vertalen :j .

zul je maar net Russisch studeren -O- (vloeiend Tobiaans zal ook wel niet tellen gok ik)

zonder gekheid, leuke bezigheid voor de liefhebber.
ik denk wel dat je voldoende je wegen moet kennen binnen de paardenwereld omdat je anders al snel bij de standaard berichten uitkomt. Vanuit dat oogpunt helaas niets voor mij. te weinig wegen die ik kan bewandelen om nieuwsitems bijeen te scharrelen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-04-16 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 19:57

Luckyy80 schreef:
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Zo krijg ik een beter plaatje van de functie, heel fijn. :)

Graag gedaan, liever uitgebreide uitleg zodat je weet waarop je solliciteert, dan dat het later toch tegen blijkt te vallen.

Cayenne schreef:

We doen allemaal een uurtje hé, dus in totaal (uh telt even snel uit dr hoofd) 6 leden van de Nieuwsredactie = 6 uur aan nieuws zoeken en plaatsen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:00

Het is dat ik 16 ben en naar mijn zin nog niet voldoende ervaring heb om een net nieuwsartikel te leveren...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:01

elenaMM77 schreef:
Gem schreef:

zul je maar net Russisch studeren -O- (vloeiend Tobiaans zal ook wel niet tellen gok ik)

zonder gekheid, leuke bezigheid voor de liefhebber.
ik denk wel dat je voldoende je wegen moet kennen binnen de paardenwereld omdat je anders al snel bij de standaard berichten uitkomt. Vanuit dat oogpunt helaas niets voor mij. te weinig wegen die ik kan bewandelen om nieuwsitems bijeen te scharrelen.

Haha ach wie weet wat er voor een nieuws nu blijft liggen omdat niemand bij ons Russisch kan :D

En eerlijk? Ik ken mijn weg helemaal niet binnen de paardenwereld, als boshobbelaar heb ik geen kennis van al die ruiters/amazones etc. Maar ik heb wel een wetenschappelijke opleiding en doe daar graag dingen mee. Daarnaast vind ik het leuk om dingen uit te leggen en heb ik dus de spoedcursussen bedacht (TREC, Endurance en de drafsport met ruitje bijvoorbeeld). Dus er is best wat mogelijk, je moet alleen creatief zijn en dingen durven uit te proberen :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:02

Succes met de zoektocht! :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:16

Nissima schreef:
Ha, supertof! Ik heb een mail gestuurd. Hoeveel nieuwe leden zoeken jullie ongeveer?

We zijn op zoek naar twee nieuwe leden :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:23

Gem schreef:

He potverdikkie, mijn chinees gaat niet veel verder dan de menu-kaart van de plaatselijke chinees :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:48

Anoli schreef:
Cayenne schreef:

We doen allemaal een uurtje hé, dus in totaal (uh telt even snel uit dr hoofd) 6 leden van de Nieuwsredactie = 6 uur aan nieuws zoeken en plaatsen.

Oh zo, ja dat scheelt al :D
Ik vond het al bijzonder, een hele dag nieuws in één uurtje proppen :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:50

Cayenne schreef:
Anoli schreef:
Cayenne schreef:

Oh zo, ja dat scheelt al :D
Ik vond het al bijzonder, een hele dag nieuws in één uurtje proppen :P

:D nee, hoewel ik graag zou willen kunnen toveren lukt mij dat echt niet.
Maar met elkaar komen we een heel eind :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:03

Heb je het al eens bijgehouden anoli? In mijn tijd zat ik al aan dik 20 uur en als ik lees wat jij allemaal doet denk ik dat je stiekum toch al snel over dat uur heen gaat. Niet dat dat verder uit maakt, vooral doen wat je leuk vindt en een uur zou wel fatsoenlijk moeten zijn, maar nogmaals als ik lees wat je doet.. Gok ik zomaar dat je er wel overheen zit hoor.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:19

Dat denk ik ook wel :P Ik zit met een werkweek van 4 dagen al aan dik 40 uur, en dat is met een rustige wedstrijdweek. Bij internationaal geweld kom je zo op de 50.