Topics niet meer tonen in 'Actieve Onderwerpen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Topics niet meer tonen in 'Actieve Onderwerpen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 03:21

Allereerst, dit is echt geen echt probleem/iets waar ik me onwijs aan stoor. Maar ik dacht als er een simpele oplossing voor is kan ik het altijd even aankaarten.

Ik weet dat je in actieve onderwerpen al kan aanvinken alleen paardgerelateerde onderwerpen te zien. Maar is het ook mogelijk om bepaalde topics te verwijderen uit je actieve onderwerpen?

Ik vind het leuk om LZP/NM topics te lezen, maar echt waxmelts interesseren me gewoon niet :+ Maar het is een heel populair onderwerp voor veel mensen, dus vooral lekker laten staan daar. Maar is het mogelijk om ergens een knopje te zetten 'Verwijder Uit Actieve Onderwerpen' zodat ik niet telkens als ik op AO klik weer Koudbloed Kim's 5e veulenvolgtopic zie, of waxmeltkaarsen, of automatisch browserspel Mijn Manege, of Schilderen op nummer, of 1 april 2016 of weet ik veel wat? Soms zijn namelijk de helft van de topics daarin onderwerpen die me absoluut niet interesseren en ik al 35 keer voorbij heb zien komen.

Nogmaals ik kan er heel goed mee leven en langs kijken hoor, dus vind me alsjeblieft geen zeikerd. Het is maar een idee

PS. Dit is ook absoluut geen sneer naar de openers van de topics die ik hierboven aanhaal, vooral lekker blijven doen, maar deze bedacht ik me zo snel even.

fleurtjeuh

Re: Topics niet meer tonen in 'Actieve Onderwerpen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 03:26

Ik snap je heel goed, ik zou het ook fijn vinden om sommige topics eruit te gooien, sommige zie ik 30 keer op een avond voorbij komen die me echt aan mm rest kunnen roesten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 03:31

Ooh ja lijkt me echt ideaal!!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:18

Wil ik ook!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:28

Ik heb laatst op het punt gestaan om er een topic over te openen, want ik stoor me aan al die FM topics, vooral in de weekenden word Actieve Onderwerpen daarmee overspoelt. :j

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:29

Ik heb je suggestie achter de schermen gepost, we kunnen natuurlijk altijd onderzoeken of het technisch gezien mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:46

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:49

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:37

Ik stem ook voor!

Heel erg fijn.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:39

Lijkt me een heel goed plan!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:41

Precies dit heb ik me al talloze keren zitten bedenken,al scrollend.
Dus ja,ik ben ook voor :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:43

Dit inderdaad! Zou echt heerlijk zijn :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:45

Klinkt een beetje als een ideale oplossing, dus ja, ik ben ook absoluut voorstander! _/-\o_

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:54

Alles kan natuurlijk :j Of ja, veel :+
Ik ben alleen geen groot voorstander van extra knopjes. Met het kunnen ontstippen zien we al dat mensen 40 (!) pagina's aan topics ontstippen om hun Eigen Berichten schoon te houden. Kan je nagaan wat er gebeurt als je anderhalf miljoen topics niet kan weergeven bij Actieve Topics :)

Als we Actieve Berichten aanpassen dan zou ik veel liever zorgen dat die pagina laat zien wat 99% van de bezoekers zou willen zien. Ik kan me b.v. voorstellen dat we daar alleen topics laten zien die in de laatste 48 uur zijn gestart? Of alleen topics met minder dan x pagina's? Of ....

Grote vraag is dus; wat willen jullie zien op die pagina zonder dat je met de hand aan moet geven welke topics wel/niet relevant zijn?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:59

Kan je het dan niet linken aan "meest gebruikte/gelezen forums" van de betreffende gebruiker? Dus alleen berichten uit de (sub)forums waar de betreffende gebruiker ook daadwerkelijk actief in is of regelmatig leest?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:02

Ik zou dan het liefst nieuwe topics willen zien,en niet de eeuwig lopende topics met tig-duizend berichten,zoals idd die van KBK.
Alle nieuwe 'oeh' en 'ah' reacties vind ik echt niet zo interessant. :o
Voor al die onwijs lang lopende topics was toch de HK bedoeld?
Misschien dat die scheidingslijn een beetje onduidelijk begint te worden...
Denk dat dat mijn antwoord is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:28

Er staat nu bijvoorbeeld een topic constant in beeld wat ik gewoon niet wil zien. Ik wil met dat bepaalde onderwerp gewoon niet geconfronteerd worden. Het heeft ook totaal niets met paarden te maken.
Ik zou liever de nieuwste topics zien. Ipv degenen waar het laatst gereageerd is.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 12:28

BartVB schreef:
Ik ben alleen geen groot voorstander van extra knopjes. Met het kunnen ontstippen zien we al dat mensen 40 (!) pagina's aan topics ontstippen om hun Eigen Berichten schoon te houden. Kan je nagaan wat er gebeurt als je anderhalf miljoen topics niet kan weergeven bij Actieve Topics :)

Als we Actieve Berichten aanpassen dan zou ik veel liever zorgen dat die pagina laat zien wat 99% van de bezoekers zou willen zien. Ik kan me b.v. voorstellen dat we daar alleen topics laten zien die in de laatste 48 uur zijn gestart? Of alleen topics met minder dan x pagina's? Of ....

Grote vraag is dus; wat willen jullie zien op die pagina zonder dat je met de hand aan moet geven welke topics wel/niet relevant zijn?

Ja daar kan ik dus niet echt de vinger op leggen daarom zou het ideaal zijn als eenieder dit handmatig naar zijn eigen voorkeur kan instellen. Sommige topics van 15+ pagina's in bijv LZP/NM vind ik wel heel interessant en zou het jammer vinden om dat te missen in AO.

Maar wat gebeurt er dan als men veel topics ontstipt/ontvolgt/niet meer weer wil laten geven? Want ik heb je wel vaker zien zeggen dat ontstippen van oude berichten eigenlijk niet de bedoeling is, maar geeft dit een soort technische issues ofzo?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:52

Ik heb precies hetzelfde. Ik denk dat ik in actieve berichten het liefst nieuwe topics zal zien, in plaats van al lang lopende (en alleen maar oeh aah reacties) topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:43

Fijn dat er zo mee wordt gedacht! Ik erger me inderdaad ook regelmatig aan topics die steeds weer boven komen drijven omdat mensen een half jaar lang elke dag proberen de kleur en geslacht van een veulen te raden of waarin elke dag met tien foto's wordt getoond dat een drachtige inderdaad steeds dikker wordt... Dat vind ik echt zonde van dat plekje op de openingspagina van Bokt.
Hetzelfde geldt voor alle reltopics, of het nu gaat om bijtende honden of kinderen die niet willen eten of heftige discussies over of een topic dat onder een schaduwaccount is geschreven wel klopt of niet; die blijven nu eindeloos bovendrijven omdat sommige mensen per se hun gelijk moeten halen, niet kunnen stoppen met reageren zodat het topic steeds weer op de voorpagina belandt en daarmee trekt het topic steeds weer nieuwe reageerders aan. Die topics wil ik op een bepaald moment ook gewoon niet meer zien.

Ik vind juist de 'verrassingstopics' van subfora waar ik echt nooit kom erg leuk: bijvoorbeeld iets over kleurgenetica waar ik echt niets vanaf weet of juist uit de westernhoek of mennen.
Daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat Western topics vaak het probleem hebben dat als ze op de openingspagina verschijnen ze off-topic adviezen krijgen omdat Bokkers niet weten dat het op een westernforum geopend is. Zo'n topic heet dan bijvoorbeeld 'welk zadel voor mijn paard' en vervolgens krijgen ze allemaal Bokkers die via de openingspagina blind op hun topic klikken en allemaal dressuur- of veelzijdigheidszadels aanraden. Bij mennen zag ik dat laatst ook toen iemand op het menforum vroeg hoe hij zijn paard het beste kon gymnasticeren, met die vraag op de voorpagina kwam en vervolgens allemaal tips voor onder het zadel kreeg omdat mensen niet zagen dat de vraag in het menforum gesteld was.

BartVB schreef:

Wat ik me afvraag: waarom is dat erg?
Ik heb er geen probleem mee om 40 pagina's aan topics te ontstippen als dat mijn volglijstje schoon houdt. Ik heb het liefst max 10 actieve topics in mijn volglijst, als dat er meer worden dan ontvolg ik er weer een aantal.
Ik zie geen probleem met ontstippen zoals dat nu gaat en zou ook graag zelf handmatig willen kunnen selecteren welke topics ik niet meer zie in de Actieve Onderwerpen. Van sommige langlopende topics vind ik het namelijk wel leuk om ze af en toe op de hoofdpagina te zien zonder dat ik ze per se wil volgen, en andere wil ik het liefst nergens meer zien en dan zou een eigen 'deleteknop' ideaal zijn. Dat heb ik liever dan dat op de hoofdpagina alleen maar nieuwe topics te zien zijn; oude zijn soms net zo interessant om van een afstandje bij te houden, alleen heb ik niet altijd zin om ze te echt te volgen met de stip.

Stippen/ontstippen werkt voor mij in elk geval al perfect. Het zou nog efficienter zijn als je kon ontstippen zonder het topic daadwerkelijk in te gaan (scheelt weer een hoop extra handelingen als je een aantal verwijdert), maar dat is weer een ander probleem. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:47

Ik hoef een gestipt topic niet in om hem te ontstippen hoor. :+
Je kan ook op het stipje klikken in je lijst met eigen berichten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:49

Je hebt nu als filter 'alleen paardgerelateerd '. Misschien filteropties 'tot 5 pagina's' en 'gestart in de afgelopen...' inbouwen?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 14:53

Winged schreef:
Je hebt nu als filter 'alleen paardgerelateerd '. Misschien filteropties 'tot 5 pagina's' en 'gestart in de afgelopen...' inbouwen?

Dat lijkt mij persoonlijk meer gedoe dan een 'niet meer tonen' knopje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:53

Bellatrix schreef:
Ik hoef een gestipt topic niet in om hem te ontstippen hoor. :+
Je kan ook op het stipje klikken in je lijst met eigen berichten.

Hahaa, thanks! Dat ga ik eens proberen. Scheelt weer een muisarm. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:02

Ik stem ook voor!