stalken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

stalken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 00:24

een mede bokt-gebruiker valt me steeds lastig.
ik heb haar in mn foei-lijst gezet, en gooi al haar berichten ongelezen weg!
ik negeer haar al heel lang.
ze blijft maar doorgaan,
en probeert via FB vrienden steeds allerlei informatie over mij te krijgen.
daar heb ik haar geband,
maar ze valt daar gemeenschappelijke vrienden lastig.
hoe kan ik haar nu hier van mn rug af krijgen ?
ik voel me gestalked..

Pistasche

Re: stalken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:28

Wat naar zeg... Misschien goed om al het 'bewijs' te bewaren zodat je een soort dossier hebt mocht het maar doorgaan? Ik weet niet hoe dicht die persoon bij jou staat maar zou je met iemand uit haar omgeving kunnen praten die misschien met haar kan praten/bemiddelen. Al weet ik natuurlijk niet wat de aanleiding is dus misschien past dat totaal niet in het plaatje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:29

Als het al zover als Facebook gaat dan kun je denk ik aangifte doen?

Ken je haar persoonlijk of is het een vreemde, heb je het al eens bij een Mod team neergelegd?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:32

Heb je al een duidelijk bericht gestuurd dat je er niet van gediend bent? En er vooral bij zetten dat als het zo doorgaat je stappen gaat ondernemen. Je kan bijv aangifte van stalking doen bij de politie. Maar ik zou deze persoon haar fijn uitleggen dat je er niet van gediend bent. En dat als eerste waarschuwing doen.

Wat je wel moet doen is alles bewaren. Appjes, pb's, berichten op fb. Als je dit allemaal bewaard dan kan je misschien zelfs een contactverbod aanvragen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 00:40

ik heb haar een paar keer ontmoet.
ik ken niemand uit haar omgeving.
ik heb haar duidelijk gemaakt, dat ik er niet -meer- van gediend was.en dat ze ook geen contact meer hoefde te maken..
ze had me nl. een rotstreek geflikt, voor de 2e x. de eerste keer liet ik over mnkant gaan, de2e x ging echt te ver..
ik gooi hier al haar berichten ongelezen weg.
appjes krijg ik gelukkig niet, ze heeft mn nummer niet.
via FB kan ze geen contact met mij leggen, daar heb ik haar geband.
maar via via hoor ik, dat ze hun uithoort, of probeert iig.
nu heeft diegene haar ook geband, maar ik kan niet aan al mn vrienden vragen, of ze haar willen bannen..
en voor politie werk gaat ze net niet ver genoeg.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:45

Vervelend zeg... Hoelang is het al aan de gang?

Zou je op je fb een waarschuwing kunnen zetten dat jouw vrienden geen informatie hoeven te verstrekken over jou aan haar? Gewoon kort en bondig zonder teveel info.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:48

hmm.. het is lastig.
Je kan alles als bewijs mee nemen maar de politie zou het waarschijnlijk gewoon op de stapel gooien omdat er geen "dreiging" is.
op het moment dat ze wel echt doodsbedreigingen naar je uit, dan is ze wel strafbaar.
Op dit moment kun je er gewoon niet veel mee bij de politie zelf.
Wat ik zou doen is gewoon even bij de mod's aangeven zodat ze geblokkeerd wordt.
En evt rapporteren op fb zodat ze ook daar geblokkeerd wordt..

succes!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 00:56

nee, ze uit geen bedreigingen.
wat wel,weet ik niet, ik lees het niet :P :D
ik hoef ook geen politie ofzo.
ze is blijkbaar geobsedeerd door mij, mijn doen en laten.
maar ik wil gewoon met rust gelaten worden.
en ik zou niet weten welke mod
op FB is ze al geblokkeerd.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:57

in principe lijkt het me niet uit te maken welke mod, ze kunnen haar gewoon blokkeren op bokt.
Maar is ze ook echt helemaal geblokkeerd op fb zelf?
wat je ook kunt doen is je hele fb afschermen en dus ook je vrienden. kan ze die ook niet meer storen :D

Iris82

Re: stalken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 07:18

Waarom zouden ze haar moeten blokkeren op Bokt? Ik neem aan dat je daar bannen mee bedoelt? Ze overtreedt geen Bokt regels. Ik vrees dat de modjes weinig kunnen als dut zich per pb afspeelt behalve wijzen op de foeifunctie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 07:21

Leg een dossier aan en verder vooral erboven blijven staan en negeren, negeren, negeren :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 07:25

Iris82 schreef:
Waarom zouden ze haar moeten blokkeren op Bokt? Ik neem aan dat je daar bannen mee bedoelt? Ze overtreedt geen Bokt regels. Ik vrees dat de modjes weinig kunnen als dut zich per pb afspeelt behalve wijzen op de foeifunctie.

Dit lijkt me toch wel een uitzonderlijke situatie en als ts het kan aantonen hoop ik toch dat t team het niet zonaar wegwuifd

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 07:32

Maartje1990 schreef:
Iris82 schreef:

Dit lijkt me toch wel een uitzonderlijke situatie en als ts het kan aantonen hoop ik toch dat t team het niet zonaar wegwuifd

Oh nee hoor. Ik had ook een dame die alleen maar scheldwoorden naar me stuurde en bewijzen die ik allemaal gestuurd heb... Word niets aan gedaan.
Beetje krom want ik kreeg soms wel 30 mails per dag van die bokker met alleen maar haat haat en haat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 07:43

Heb ik ook meegemaakt op bokt. Zou het toch maar gaan melden bij bokt en fb. Ook al doen ze er voor jouw gevoel misschien niets mee, wordt het natuurlijk wel onthouden voor als die persoon weer over de schreef gaat.

Ik zag laatst dat mijn "stalker" uiteindelijk ook permanent geband is, is niet gebeurd om mijn melding hoor maar was blijkbaar niet het enige wat ze uitspookte..

Dus als je niets meld, weten ze niets en word er zeker niets gedaan...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:56

Het is ontzettend vervelend als je je gestalkt voelt door een andere gebruiker. Je geeft aan de foei-functie al te gebruiken, je kunt je instellingen zo veranderen dat PB's van foei's automatisch verwijderd worden (dan hoef je dat dus niet zelf te doen). Hoe je dat kunt instellen kun je hier nalezen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_z ... F_foeis.3F .

Gaat het om een situatie in een topic (dus op het forum zelf), dan kun je een moderator contacteren of een TeM op de post plaatsen. Echter, wanneer dit via de PB gebeurt dat kunnen en mogen wij daar niet op modereren: PB's zijn per definitie persoonlijk, wij kunnen deze dus niet inzien en dat betekent dat we er ook niet op kunnen modereren.

Wanneer een situatie echt uit de hand loopt, en je bijv. bedreigingen zou ontvangen, dan kun je beslissen om aangifte te doen bij de politie zoals hier eerder in het topic al werd genoemd. In het geval dat er een zaak voortkomt uit zo'n aangifte dan zal Bokt uiteraard medewerking verlenen waar nodig.