zichtbaar hoeveel volgers /meelezers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

zichtbaar hoeveel volgers /meelezers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:39

Hallo,

Ik zit in een aantal topics waar meelezers zich melden. Geen probleem natuurlijk. Iederesn mag reageren.

Soms vraag je ne wel af hoeveel volgers er zijn (bijv. Topic bokkers bokaal). De reacties hebben weinig toegevoegde waarde.

Is het een mogelijkheid ergens aan te geven hoeveel mensen het topic volgen (gestipt).

Misschien ook handig als realisatie dat als je wat op internet post dat er veel meer mensen zijn die het weten.

Incroyable

Re: zichtbaar hoeveel volgers /meelezers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:41

Ik vind dat een goed idee, daar ben ik ook altijd nieuwschierig naar. :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:42

En dan ook gelijk de 'vind ik leuk' button toevoegen, dan is het gelijk compleet :D +:)+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:01

Mja, dan tel je alleeb de gestipte mensen. Ik lees een aantal topics mee die ik regelmatig in de actieve lijst voorbij zie komen, dus daar zie ik het nut niet van in om die dan te stippen.

En ik vermoed dat er zo wel meer mensen zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 21:49

@froukje daar heb je wwn punt.
Maar ik zou geen idee hebben hoe je dat ook nog bij moet houden

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:50

ilonamandjes schreef:
En dan ook gelijk de 'vind ik leuk' button toevoegen, dan is het gelijk compleet :D +:)+

Alsjeblieft, krijgen we tegenwoordig alleen nog maar 'vind ik leuks' op foto topics ipv reactie's :n

Geen goed plan.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:52

SindyKaya schreef:
ilonamandjes schreef:

Alsjeblieft, krijgen we tegenwoordig alleen nog maar 'vind ik leuks' op foto topics ipv reactie's :n

Geen goed plan.

Nope dat bedoel ik niet. Ik bedoel de 'vind ik leuk' op een bepaalde reactie. Niet op foto's of topics.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:53

SindyKaya schreef:
ilonamandjes schreef:

Geen goed plan.

Precies dit. Absoluut geen vind ik leuk knop.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:20

Ik was eerst ook tegen een like - knop. Maar nu ik op een aantal fora gezien heb dat het eigenlijk gewoon goed werkt en dat er toch nog gewoon gereageerd wordt zie ik er juist de voordelen van. Ik denk dat mensen nu veel mobiel lezen en daarom minder reageren. Een like knop is dan een stuk laagdrempeliger om op te klikken dan een reactie typen op je gsm.

Vaak zie je bij itp fora ook dat er honderden views zijn en maar een handjevol reacties.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:22

Dan kunnen ze het "stipje" nog veranderen in een duimpje ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:32

Hier is een paar weken terug toevallig ook al een topic over voorbij gekomen op FZ. Technisch is dit niet super ingewikkeld, grootste puzzel is kijken waar (en of) we dit ergens weer gaan geven. De pagina's op Bokt zijn namelijk al heel erg druk met veel knopjes, linkjes, vinkjes, etc.

Wat je nu al wel kan zien is het aantal keer dat een topic bekeken is. Als je dat aantal deelt door het aantal reacties dan krijg je op zich wel een aardige (relatieve) indicatie van het aantal meelezers. Ook de mensen die niet ingelogd zijn of niet gestipt hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:00

Ik ga hier even reageren omdat ik al een nieuw topic wilde openen hierover.
Het aantal stipjes zou je alleen als TS moeten kunnen zien, lijkt me. Kan je dat niet als 'labeltje' toevoegen aan bv de topictitel? Mods krijgen daar ook verschillende labels te zien tenslotte, dus technisch kan het om een label aan een titel toe te voegen en die voor een selectie van gebruikers zichtbaar te maken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:24

Even druk geweest met andere dingen (o.a. een baby :D), topic heeft even stilgelegen dus..

@Ibbel; waarom alleen zichtbaar voor de TS? Je ziet niet wie een topic heeft gestipt? En waarom wilde je hier een topic over openen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:22

Ik had dit al weer ontstipt. Er was een topic waar de 'ik volg' reacties werden weggehaald, wat de TS niet leuk vond. Daarom wilde ik een topic maken, maar ik zag dit oudere, vandaar dat ik dat dan maar weer wakker maakte.

On topic: vaak vindt een TS het leuk te weten wie er leest/volgt, maar stipjes etc mogen niet, niet iedereen weet iets zinnigs te zeggen, en op andere wijze duidelijk maken (liken) is ook niet mogelijk en hoeft ook niet zo nodig van een hoop mensen. Maar willen weten of er überhaupt mensen zijn die je topic volgen is wel leuk, want waar schrijf je anders voor.
Aantal keer dat een topic bekeken is zegt niets, want dat kan 10 keer door 1 persoon zijn.

Een mod kan een uitroepteken in een rondje bij een topic krijgen ten teken dat er getemd is, dus het lijkt me tamelijk voor de hand liggend om een rondje met een getalletje (aantal keer dat een stipje is gezet) er in bij een TS te zetten, zodat TS ziet hoeveel mensen het topic in de actieve lijst hebben staan.
Dit was dus puur een antwoord op jouw post van 2 feb: technisch niet moeilijk, maar hoe geef ik het weer. In een rondje bij het topic in de lijst, op de plek waar mods ook van alles kunnen zien, was mijn suggestie dus. En alleen voor de TS, want de rest van de wereld hoeft lijkt mij niet te weten hoe populair iemand wel of niet is. Daar krijg je maar gezeik mee.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:28

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:37

ik ben ook zo'n nieuwschierig aagje...grrrr

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:37

Of wat misschien nog makkelijker en mooier is, in plaats van / naast het stipje bij het papiertjesicoontje een getalletje, net zoals er een getalletje bij het envelopje staat als je een PB hebt.