Hallo, nog een paardenliefhebber erbij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannie4455

Hallo, nog een paardenliefhebber erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:18

Mijn naam is Jannie en sinds kinds af aan paardenliefhebber, startend met 'My Little Pony' en via de 'Penny' (bestaat dat nog :) ?) al lang geleden de paardenwereld ingerold.

Ik ben begonnen met paardrijden op een manege en daarna heb ik een paar pony's en paarden voor anderen verzorgd en gereden. Ik heb verschillende rijstijlen 'uitgeprobeerd' zoals bijvoorbeeld dressuur en western (enkel het springen was altijd een beetje te eng voor me :-)).

Door school en studie had ik op een gegeven moment niet zoveel tijd meer en ben ik gestopt maar de liefde voor paarden is uiteraard gebleven en tegenwoordig help ik soms weer iemand met het verzorgen van zijn paarden.
Via deze persoon ben ik op het spoor van 'natural horsemanship' gekomen en ben ik meer en meer geïnteresseerd geraakt in het werk van Klaus Ferdinand Hempfling. Hoe hij met paarden omgaat is voor mij een grote inspiratiebron!

Zijn hier meer mensen geïnteresseerd in zijn manier van werken?

Groetjes,
Jannie

DarkoFoitzik

Re: Hallo, nog een paardenliefhebber erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:24

Ziet er interssant uit. ik ga het eens verde ronderzoeken. Ben zelf erg te spreken over Ingrid Klimke en haar vader. Will freaber, Philippe Karl. het is wat je zoekt in het werk met paarden.

Jannie4455

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:22

Dank voor je reactie!
Met die namen was ik niet zo bekend maar een snelle google-ronde leert mij dat zij klassieke dressuur rijden? Dat is voor mij inmiddels lang geleden, toen ik nog dressuur reed was het veelal met manegepaarden en daarmee redde ik niet zo'n hoog niveau :-)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:15

het gaat ook over de omgang met paarden vanuit vertrouwen en rust. het edelmoedig overgeven en niet het onderwerpen.dat is ook de basis van de dresuur

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:16

Welkom Jannie,

Er is genoeg te vinden hier op Bokt, dus zet een pot thee of koffie en ga er eens goed voor zitten zou ik zeggen :D

Jannie4455

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 11:52

Dank je wel, ik heb er zin in :D