Even voorstellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Epona2016

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 22:16

Hallo allemaal,

Na jaren in de paarden meld ook ik me aan bij bokt. :) Ik ben een vrouw van 41 jaar, getrouwd, 2 dochters van 7 en 11 en 10 paarden aan huis :D
We zijn van plan naar Portugal te emigreren, met onze eigen paarden uiteraard!
Ik hoop veel leuks te lezen en misschien af en toe wat bij te kunnen dragen aan een topic. Groetjes! *\o/*

FancyMug

Re: Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:07

Het is raar om als nieuweling een andere nieuweling te verwelkomen, maar ik doe het toch !!
Van harte welkom en veel succes in Portugal

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:33

Welkom en veel plezier :)

Met een gezin en 10 paarden naar Portugal emigreren :oo Zijn de plannen al serieus, wat willen jullie daar precies gaan doen?

Leuk hoor, succes ermee!

Epona2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:57

Dank jullie wel! Beetje late reactie van mijn kant, maar ik dacht dat ik een mailtje zou krijgen als er een reactie kwam....
Niet alle tien paarden gaan mee hoor! Er zijn er 6 van ons zelf, die nemen we wel mee. Is het plan.... Mijn man kan zijn werk vanuit portugal doen, gewoon achter de computer. Verder wil hij daar Evt. zijn hoefbekapper vak voortzetten . En verder vooral uit de ratrace van nl zijn, geen Slaaf meer van je hypotheek....

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:47

Wauw, wat een leuk vooruitzicht, Portugal! Hebben jullie al een regio op het oog? Wij zitten als huizenoppassers regelmatig in Portugal, zowel zuid, midden als noord. Heel verschillend. Onze droom is ook om, wanneer we het reizende bestaan zat zijn en genoeg gespaard hebben, een mooi plekje in Spanje of Portugal te kopen. Heerlijk die 'rustig aan'-mentaliteit hier he, alhoewel het wel regelmatig wat vertragingen en problemen oplevert als je een huis laat (ver)bouwen.

Als jullie straks nog eens op vakantie willen naar Nederland, dan komen we graag op de paarden passen :) (www.wehomesit.nl)

Epona2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 09:55

Hoi Meikje, Dank je wel, ja leuk dit vooruitzicht. ....we kijken vooral in Centraal Portugal,Algarve is wel erg duur en vaak een waterprobleem begrepen we...en met 6 paarden waaronder een Belg, is water zeker in de zomer wel erg belangrijk! :) Wat leuk dat je huizen oppasser bent daar! Dat is iets om te onthouden....Want als we met de Kids naar NL gaan naar opa en oma is het fijn als er iemand is om op paarden kippen honden poezen te passen....:)

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:18

Ah jullie gaan goed voorbereid op zoek dus! Ja water is een punt. Dit staat ook op onze checklist voor als we een plekje gaan zoeken. In ieder geval een plek met een eigen bron, of mogelijkheid tot een bron, die gunstig ligt. Want hoeveel water je hebt hangt weer af van hoe de steenlagen in de berg liggen bijvoorbeeld.

Centraal Portugal vind ik erg mooi, tot nu toe het mooiste van Portugal eigenlijk. En volgens mij staat er genoeg te koop voor een (voor Nederlandse begrippen) mooie prijs.

Succes met alles!