Avatar (GIF) uploaden geeft error

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seb8iaan

Avatar (GIF) uploaden geeft error

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 15:15

Wanneer ik een avatar wil uploaden, wordt na het "versturen" de volgende serie PHPBB foutmeldingen weergeven:

Code
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_upload.php on line 285: Undefined variable: src

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php:3311) in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php on line 3290
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_upload.php on line 285: imagecopyresampled() expects parameter 2 to be resource, null given

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php:3311) in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php on line 4343

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php:3311) in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php on line 4344

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php:3311) in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php on line 4349

Dit gebeurd bij zowel de "Bestand kiezen", als de "Upload van een adres" optie.
De afbeelding heeft een 60x56px afmeting is 53,5 KB groot en is een (animated) GIF.
Wanneer dezelfde afbeelding in JPEG opgeslagen en geüpload wordt, verschijnt de foutmelding niet.

In alle gevallen wordt de avatar uiteindelijk wel bijgewerkt.

Daarnaast ook gelijk de vraag hoe het mogelijk is om een avatar binnen je profiel op te nemen, welke op een extern adres staat, zonder deze daadwerkelijk op http://boktimg.nl/ te hosten.

Roodvos

Re: Avatar (GIF) uploaden geeft error

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:30

Ik ben verre van een deskundige, maar ik heb mijn avatar gewoon in een Picasa album staan. Als "zichtbaar voor iedereen met de link".
En die link heb ik geplakt in "upload van adres".
En dat werkt al jaren.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 15:34

O grappig, want als ik de URL invoer bij "Upload van een adres", komt de afbeelding op "http://boktimg.nl/avatars/<USERID>_avatar.gif" te staan.
Dit overigens geheel in overeenstemming met de melding "Geef het adres van de locatie met de afbeelding op, het wordt gekopieerd naar de website.".

Terwijl ik dus andere gebruikers tegenkom waar de avatar echt naar een externe locatie verwijst :\

BartVB
Eigenaar

Re: Avatar (GIF) uploaden geeft error

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:27

Recent is de code voor het aanpassen van de avatars aangepast waardoor avatars automatisch worden verkleind. Enige uitzondering hierop zijn animated GIFs, maar dat zou iig geen probleem moeten geven als de avatar al de juiste afmetingen heeft (zoals in dit geval). Ik ga even kijken wat hier aan de hand is, dank voor het melden!

Het hosten van een avatar op een externe site kan niet meer voor nieuwe avatars. Die functie heeft in het verleden meer problemen opgeleverd dan het voordelen geeft. Zeker met de Bokt upload en het kunnen uploaden en verkleinen van avatars binnen je profiel.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 17:23

Duidelijk, dankjewel.

Overigens wel jammer dat de avatars niet meer extern gehost kunnen worden. Dat neemt de mogelijkheid van een dynamische afbeelding (zoals de teller in jouw avatar) volledig weg. Ik was namelijk op zoek om een eigen variatie te maken mbv een image library script.