Advertentietemmer gezocht: just premium reclames

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Advertentietemmer gezocht: just premium reclames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 01:26

Afbeelding

Deze zeer vervelende reclame blokkeert de onderkant van het scherm en wanneer je op het kruisje wilt klikken verspringt het.

Ik ben dan ook op zoek naar de advertentietemmer :Y)

rina

Re: Advertentietemmer gezocht: just premium reclames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:40

Adblock plus. Ik heb echt nooit reclame van bokt :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:46

rina schreef:

Als iedereen dit nou even installeert kunnen we binnenkort gaan betalen voor bokt *\o/*

... -O-
Niet zo handig, zo'n adblocker. Gratis sites zoals bokt kunnen bestaan omdat de bezoekers advertenties zien en er (al dan niet per ongeluk) op klikken. Als er veel adblockers komen, zijn er minder inkomsten voor bokt, dus lukt het niet meer om rond te komen. Dan moet boktdus betaald worden door gebruikers.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 02:11

Ik betaal liever dan dat ik gek word van alle reclame. Waarbij bokt en betalen, sorry maar daar geloof ik niet in. Bokt is HET proefkonijn voor allerlei nieuwe dingen in phpBB die getest moeten worden. Dat is algemeen bekend. Geloof je nou echt dat ze dan zon forum maar dicht gooien, omdat er mensen een adblocker hebben?? ehmm nou ik niet.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 04:29

Deze enorme reclame lijkt niet van bokt af te komen, hij valt ook over een andere reclame die wel van bokt af komt heen. Maakt het niet minder vervelend natuurlijk. Als ik jou was zou ik even proberen je PC te scannen op maleware.

Rina; de inkomsten via advertenties is waar bokt op draait en wat ervoor zorgt dat dit hele forum te realiseren is, als iedereen een adblocker zou gebruiken is het dus niet meer mogelijk om bokt draaiende te houden. We doen ons best de advertenties zo min mogelijk vol in beeld te brengen en ook vervelende advertenties (geluid, openklappende ads) worden zsm geblokkeerd. Niets mis met adblocker natuurlijk, ik gebruik het ook, maar bokt word er erg blij van als je adblocker leert op bokt advertenties toe te staan. :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 11:39

Murthul schreef:
Deze enorme reclame lijkt niet van bokt af te komen, hij valt ook over een andere reclame die wel van bokt af komt heen. Maakt het niet minder vervelend natuurlijk. Als ik jou was zou ik even proberen je PC te scannen op maleware.

Rina; de inkomsten via advertenties is waar bokt op draait en wat ervoor zorgt dat dit hele forum te realiseren is, als iedereen een adblocker zou gebruiken is het dus niet meer mogelijk om bokt draaiende te houden. We doen ons best de advertenties zo min mogelijk vol in beeld te brengen en ook vervelende advertenties (geluid, openklappende ads) worden zsm geblokkeerd. Niets mis met adblocker natuurlijk, ik gebruik het ook, maar bokt word er erg blij van als je adblocker leert op bokt advertenties toe te staan. :)

Ik zal zo even scannen, maar ik krijg het alleen op Bokt te zien?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:41

Ik weet ook niet precies hoe of waarom, maar het gebeurt wel vaker dat maleware eerst alleen op bepaalde sites voorkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:43

Murthul schreef:

Dat zal best zo wezen maar zolang bokt meerdere malen per week van die irritant grote reclames heeft waar je niet meer vanaf komt... Hou ik mijn addblocker lekker aan.

Ik betaal nog liever voor bokt dan die reclames :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:47

Ik heb echt nooir grote reclanes en ik bok dagelijks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:49

Ik ook en ik wel ;) en ook alleen op bokt en niet op andere sites. Zowel op laptop, vaste pc als telefoon.

Maar nu niet meer want overal zit de addblocker op. En ik zou met alle liefde voor bokt betalen, als er een optie zou komen dat je een X bedrag per jaar betaald en geen advertenties meer hebt maak ik direct over.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:57

Aan die optie wordt gewerkt, daarover binnenkort meer nieuws :j

De banner die je ziet draait als experiment, maar alleen voor mensen die niet zijn ingelogd. Inloggen zou je probleem op moeten lossen dus :j

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 15:33

BartVB schreef:

De banner die je ziet draait als experiment, maar alleen voor mensen die niet zijn ingelogd. Inloggen zou je probleem op moeten lossen dus :j

Ik dacht al... heb ook geen malware gevonden. Ik vind zo'n grote banner geen probleem, maar niet als deze verspringt naar onderen als je net op het kruisje wilt drukken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:51

Ik heb zelden reclames op bokt, heb abp ook uitgeschakeld hier omdat ik elders vaker super irritante reclames tref.
Maar ook voordat ik abp had zag ik zelden reclames, mss ingebouwd soort abp op firefox oid?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:00

BartVB schreef:

Dus jullie zetten dat er expres op? :x

Geen probleem met reclame, maar je moet het wel gewoon weg kunnen klikken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:06

Hhilde schreef:
rina schreef:

Als iedereen dit nou even installeert kunnen we binnenkort gaan betalen voor bokt *\o/*

... -O-
Niet zo handig, zo'n adblocker. Gratis sites zoals bokt kunnen bestaan omdat de bezoekers advertenties zien en er (al dan niet per ongeluk) op klikken. Als er veel adblockers komen, zijn er minder inkomsten voor bokt, dus lukt het niet meer om rond te komen. Dan moet boktdus betaald worden door gebruikers.

En dan kan bokt wel inpakken, want hun ledenaantal daalt dan flink :D.

Nee, ben blij met mijn ad blocker. Klik er toch nooit op en heb er niet de behoefte aan dat er verdiend word aan mij doordat ik er per ongeluk op klik, zonder dat ik interesse heb. Daar betaalt een bedrijf de website niet voor.

En dat er moedwillig zo'n advertentie word neergezet die het scherm voor een de bedekt voor niet ingelogde mensen of leden, pfff, vind dat echt een beetje 'dwang' om maar in te loggen of aan te melden zodat je er geen last van hebt. Niet mijn manier van omgaan met gebruikers.

Ik mag hopen dat als er een betaalde functie komt voor leden om reclame uit te schakelen de niet-betalers dan last krijgen van meer irritante reclame om ze dwingen te betalen of dat betalers leukere en betere functies krijgen dan niet leden.

Raar toch trouwens, dat leden liever betalen om geen last te hebben. Reclames zijn een irritatie factor voor leden. En de site of beheerders ervan kiezen ervoor om het die leden lastig te maken. Snap dat het inkomsten zijn, maar er zijn wel vaker topics over irritante reclames of slecht geplaatste banners.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:10

Eline; als je suggesties heb voor betere manieren om geld te verdienen met een website dan houd ik me erg aanbevolen :j

Overigens verdienen we niet alleen aan mensen die op een banner klikken, over het algemeen wordt er ook betaald voor het vertonen van de banners. Als je een adblocker gebruikt verschijnen die advertenties niet, heeft Bokt.nl minder inkomsten en dat zullen we ergens anders moeten compenseren. Het vervelende is dat dit 'ergens anders' bestaat uit de gebruikers zonder adblocker.

De grotere en vervelendere bannerformaten verschijnen voornamelijk bij bezoekers die binnenkomen via Google, 1 pagina bekijken en weer weg zijn. Dat zijn, wat mij betreft, geen 'gebruikers'. Die bezoekers leveren geen bijdrage aan de site, dus proberen wij daar wat geld aan te verdienen om te voorkomen dat we de regelmatige bezoekers lastig moeten vallen met opdringerige advertenties.

Feit is dat de grotere bannerformaten ook een orde van grote meer opleveren dan de kleine formaten. 1 grote banner zorgt ervoor dat een hoop kleine banners niet nodig zijn. Maar het blijft een afweging tussen inkomsten en opdringerigheid.

@anneliesdj; De banner die in de TS staat is gewoon weg te klikken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:57

Hhilde schreef:
... -O-

Overdrijven is ook een vak. Bokt draait op de vrijwilligers die er zijn. Die gratis hun vrije tijd er insteken. Dat zou dan eens wat meer gewaardeerd worden... Niet over een adblockertje hier of daar.

Dit soort bannertjes zoals in de OP vind ik zeer storend en zijn voor mij reden om weg te blijven van een site. Mijn ervaring is dat ze vaak niet weg te klikken zijn, of de site onnodig traag maken of na een bepaalde tijd weer terug te komen. Zwaar irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:25

Nou zit ik ook even hardop te denken hoor;

Maar wat ik hier wel eens gelezen heb, zijn er 3 hooguit 4 personen, die een salaris van bokt trekken, waarvan de 2 eigenaren neem ik aan eerst zijn.
De rest word dacht ik idd door vrijwilligers gedaan.
Nu begrijp ik wel dat bokt steeds groter word, maar moet dit dan automatisch inhouden, dat ook de reclames meer , groter en irritanter moeten worden? Want meer bezoekers is toch dan al zo wie zo meer inkomsten, omdat er meer geklikt word op reclames?

Want ook ik ben uiteindelijk overgestapt op een adblocker op mijn laptop, omdat ik er gek van werd. En ga binnenkort echt kijken hoe ik dat op mijn mobiel kan regelen, want daar is het bij elk topic wat ik lees wel een keer prijs. Je hoeft maar de reclame aan te raken en daar ga je al weer.

En heel eerlijk; als ik moet gaan betalen voor bokt, dan ga ik wel naar poetsplaats of een ander wel nog steeds gratis site, die je niet zo met reclames om de oren slaat.
Of misschien stoppen veel mensen dan wel met hun kennis delen, als ze daar nog voor moeten gaan betalen ook?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:10

1 eigenaar = Bart
1 Community Manager = Jessica
1 forum coördinator (ook soort van beheerder) = Oscar

en dan nog
1 extra hulp op gebied van technische snufjes = Shadow0

Of die laatste een salaris krijgt don't know. Al het overige aan groen, lavendel, blauw etc is allemaal onbetaald (!) Ongeacht of ze nu 1 uur of 3 uur per dag in Bokt steken. Naast iig 3x salaris heb je iig ook nog te maken met serverkosten etc. Dus het houdt niet op bij enkel het salaris. Voor zover een eigenaar zich een salaris toebedeeld, kan ook gewoon de of een bepaald deel van winstmarge zijn. Is an sich geen schande, elke bedrijf heeft een winstoogmerk en de meeste mensen zien dat gewoon zo groot mogelijk. 8-) Het gaat dan enkel over de manier waarop.

ohjajoh6 schreef:
Nu begrijp ik wel dat bokt steeds groter word, maar moet dit dan automatisch inhouden, dat ook de reclames meer , groter en irritanter moeten worden? Want meer bezoekers is toch dan al zo wie zo meer inkomsten, omdat er meer geklikt word op reclames?

ElineS schreef:
Klik er toch nooit op en heb er niet de behoefte aan dat er verdiend word aan mij doordat ik er per ongeluk op klik, zonder dat ik interesse heb.

Maar dit dus.. Ga maar eens neuzen voor een ad blocker.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:18

Op vrijwel alle pagina's voor ingelogde gebruiker staat 1 (!) banner. Dat is echt heel weinig als je dit vergelijkt met de gemiddelde site op internet. Ik word zelf ook helemaal niet gelukkig van sites met veel/langzame/opdringerige banners en reclame en het liefst zou ik de site helemaal zonder banners hebben maar dat is eenvoudigweg onhaalbaar. We doen echt hard ons best om de banners die we hebben zo beperkt en netjes mogelijk te houden.

Daarbij maken we wel een onderscheid tussen reguliere/ingelogde gebruikers aan de ene kant en 'toevallige voorbijgangers' aan de andere kant. Als het tonen van een extra banner bij die laatste groep betekent dat de eerste groep minder reclame te zien krijgt dan lijkt mij dat alleen maar positief.

Wat de inkomsten betreft; die zijn gewoon hard nodig. Bokt draait inderdaad voor een heel erg groot deel op vrijwilligers die ik ontzettend dankbaar ben. Zonder die vrijwilligers kan Bokt echt meteen ophouden. Maar dat wil niet zeggen dat Bokt dus geen inkomsten heeft. Salarissen zijn inderdaad een heel groot deel van de kosten maar er moeten servers worden gekocht, er zijn verzekeringen nodig, een boekhouder, kosten voor online diensten die de site gebruikt, reiskosten, marketing, etc. etc. En de servers staan in Amsterdam bij xs4all wat ook niet gratis is, het gemiddelde gezin woont goedkoper dan die servers. Daarnaast doen we kleine ontwikkeldingen zelf maar de grote projecten worden uitbesteed waarbij je ook tussen de 70 en 100 euro per uur kwijt bent. Dus ja, er is serieus geld nodig om de site in de lucht te houden, zelfs met de grote groep mensen die hun vrije tijd willen besteden om het jullie naar de zin te maken.

Wat betreft het grote worden van de advertenties; dat heeft twee oorzaken. Aan de ene kant het simpele feit dat schermen op desktops/laptops groter zijn geworden de afgelopen jaren. Er is meer ruimte en die ruimte gebruiken adverteerders ook. Daardoor zijn vrijwel alle sites jaren geleden b.v. overgestapt van 468x60 naar 728x90 banners (zoals hieronder). Een ander punt is dat mensen/bedrijven vaak erg kortetermijn gericht zijn. Hierdoor heeft de advertentiewereld online nogal wat niet bepaald briljante dingen uitgehaald. Popups, interstitials, banners die geluid maken, knipperen, bewegen, etc, etc. Dat soort vormen leveren op de korte termijn meer geld op maar zorgt er ook voor dat mensen de reclame zat worden en op zoek gaan naar manieren om daar vanaf te komen. En daarmee ontstonden de adblockers. Die adblockers blokkeren alleen niet alleen de echt vervelende banners, ze blokkeren alles. Dus ook als wij maar 1 nette banner per pagina plaatsen dan verdwijnt die zodra je een adblocker gebruikt. Daardoor hebben ook de sites die netjes omgaan met banners minder inkomsten en dat moet op de een of andere manier worden gecompenseerd. Vaak heb je dan als site niet heel veel opties, het worden dan of meer of grotere banners waardoor je in een niet heel productieve spiraal terecht komt.

Zoals ik al zei; we doen echt heel erg ons best om de banners op Bokt zo beperkt mogelijk te houden, maar we zullen op de een of andere manier moeten blijven zorgen voor voldoende inkomsten. Al helemaal als steeds meer mensen overschakelen op adblockers. En als je banners tegenkomt die problemen geven of die vervelend zijn; meld het aub! We proberen dit altijd zo snel mogelijk op te lossen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 10:34

Ik weet niet of je een aanpassing hebt gedaan in de banner, maar als ik 'm weg wil klikken verspringt hij niet meer. Ik kan hem dus gewoon aanklikken. Het enige wat ik mij afvraag is of de laadtijd van de banner niet te lang is. Ik druk hem net al 2x weg voordat hij compleet is geladen. Verdien je er dan nog wel wat aan?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:43

Lijkt erop dat JustPremium het probleem met het verspringen heeft opgelost :)

Weet niet 100% zeker hoe het zit met inkomsten als je de banner wegklikt tijdens het laden. Over het algemeen wordt er betaald op het moment dat de banner wordt geplaatst, niet alleen nadat deze helemaal is geladen. Dat is trouwens wel iets dat aan het veranderen is. Steeds vaker wordt gekeken of een banner überhaupt wel in beeld komt. Op dit moment hangt daar de betaling niet vanaf (dat is technisch meestal niet mogelijk) maar adverteerders zullen minder betalen voor posities die slecht worden bekeken.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 18:43

Bart, zou het een idee zijn om in plaats van een (mee)bewegende (let op: ik bedoel niet een geanimeerde) reclame gewoon bovenin een groot billboard toe te voegen? Voor deze worden denk ik veel meer betaald dan voor dit opdringerige geval? Dan enkel voor niet ingelogde gebruikers die vanaf Google komen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:48

Maar binnenkort kunnen we de reclame toch afkopen? :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:59

Billboards betalen wat minder dan deze floorad. Maar de gebruikerservaring is ook wat waard :j
Binnenkort staat een evaluatie van die campagne op de planning, grote kans dat de floorad dan verdwijnt.