mod reageert in gesloten topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

mod reageert in gesloten topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 13:21

hi bokkers

Ik volgde het topic over de aanslagen in parijs dat een uur geleden op slot ging (waarschijnlijk door racistische opmerkingen). Nu net zag ik een nieuwe reactie, dus ik blij dat het weer open was om alles weer te volgen. blijft dat een mod gewoon erin reageert (inhoudelijk niet over het slotje), maar het topic wel op slot zit. Hoe kan dit
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 14-11-15 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Re: mod reageert in gesloten topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:21

Dat vroeg ik mij ook al af idd

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:22

dat viel mij ook al op. dat is toch raar?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:23

Viel mij ook op.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:23

Waarschijnlijk gewoon niet gezien dat hij op slot zat. Een mod kan neem ik aan altijd reageren, ondanks slotjes.

Vast gewoon per ongeluk.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:27

Wat MalaQ zegt klopt, wij kunnen door een slotje heen posten. Het is gewoon een foutje die ze niet heeft gezien, had haar al een pb gestuurd ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 13:31

ah ok, begrijpelijk. Wel een beetje zuur dat wij niet meer over zo'n ingrijpende ebeurtenis kunnen praten dor enkele zure appels. kunnen niet gewoon de racistische opmerkingen verwijderd worden?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:31

Ik snap sowieso niet dat er op zo'n actuele gebeurtenis een slotje gaat :o er moet toch over gepraat kunnen worden....

Dat er een hoop onzin en vooroordelen in staan.....tja mensen, zoveel kleuren, zoveel smaken :+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:33

listiglistje schreef:
Ik snap sowieso niet dat er op zo'n actuele gebeurtenis een slotje gaat :o er moet toch over gepraat kunnen worden....

Dat er een hoop onzin en vooroordelen in staan.....tja mensen, zoveel kleuren, zoveel smaken :+

Ja, vind het ook werkelijk belachelijk dat het topic op slot wordt gegooid...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:33

listiglistje schreef:

Door het sluiten van dat topic gaat het er vanzelf in meerdere andere topics over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:34

Mwah, ik snap dat slotje heel goed.
Er werden opmerkingen gemaakt dat Moslims addergebroed zijn en dergelijke, terwijl hier op Bokt ook Moslimse meiden zitten.
In plaats van nog meer van dat soort opmerkingen af te wachten, kunnen de Mods nu eerst het topic opschonen en daarna zal het vast wel weer open gaan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:36

Er staan toch geen rascistische opmerkingen in?Alleen hebben mensen soms andere meningen,men moet eens stoppen met alles rascistisch te noemen.
Ik snap ook niet waarom het op slot zit.

Ik lees nu de opmerking van koudbloedKim die opmerking heb ik niet gelezen,maar dat kunnen ze toch gewoon verwijderen?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:36

Nou, dit is dan mijn eerste FZ-topic. :)

Ik heb inderdaad het slotje niet gezien. Ik heb het topic geopend voordat het gesloten werd, bijgelezen en toen besloten te reageren. En dat kan ik als mod gewoon zonder dat ik een melding van het slotje krijg.

Dus sorry! Ik heb mijn reactie inmiddels verwijderd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:38

beatje schreef:
Ik lees nu de opmerking van koudbloedKim die opmerking heb ik niet gelezen,maar dat kunnen ze toch gewoon verwijderen?

Er zit toch ook nog geen definitief slotje op :)*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 13:40

beatje schreef:
Er staan toch geen rascistische opmerkingen in?Alleen hebben mensen soms andere meningen,men moet eens stoppen met alles rascistisch te noemen.
Ik snap ook niet waarom het op slot zit.

er staan veel opmerkingen in dat moslims een achterlijk gleoof ebben etc.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:45

Ik neem aan dat de moderators het topic gewoon weer gaan openen, maar het in betere banen gaan leiden. En LindyH, hoe voelt je eerste FZ-topic? Gelukkig is het niet heel erg wat je per ongeluk gedaan hebt, haha :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:46

Moslims over 1 kam scheren is gewoon dom :o zegt genoeg over het nivo en intellect van de bokker in kwestie :=
Ze weten het verschil niet tussen Moslims en de daadwerkelijke monsters: jihadisten, extremisten en terroristen.....

Om nou daar een actueel topic voor te sluiten.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:47

In dit soort topics zou wat meer uitleg over waarom er een slot op zit toch wel fijn zitten. 'Slotje voor overleg' dekt de lading imo totaal niet.

Overleg over wat? Welke pizza er vanavond gegeten wordt? Of Sinterklaas nu wel of niet zijn baard moet afscheren..? Waar moet nu overlegd worden, want aan de laatste pagina kan ik niet echt achterhalen waarom er nu gesloten moet worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:56

Kan dat overleg niet wat sneller? Mensen willen hun ei kwijt. Er is (weer) iets verschrikkelijks gebeurt. Erover praten maakt het niet minder verschrikkelijk, maar helpt wel

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:57

Topic is al open ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:58

Toen ik typte niet, maar bedankt +:)+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:02

Sammie schreef:
In dit soort topics zou wat meer uitleg over waarom er een slot op zit toch wel fijn zitten. 'Slotje voor overleg' dekt de lading imo totaal niet.

Overleg over wat? Welke pizza er vanavond gegeten wordt? Of Sinterklaas nu wel of niet zijn baard moet afscheren..? Waar moet nu overlegd worden, want aan de laatste pagina kan ik niet echt achterhalen waarom er nu gesloten moet worden.

Misschien is het inderdaad niet helemaal duidelijk wat wij als mods daarmee bedoelen.

'Slotje voor overleg' is per definitie tijdelijk. Wanneer een mod ziet dat een topic uit de hand aan het lopen is, dan wordt er soms gekozen om een tijdelijk slotje te plaatsen. Dat geeft ons als team de tijd om te bekijken wat er aan de hand is, of er eventueel ingegrepen moet worden, om daarna te besluiten of het topic weer open gaat - wat meestal het geval is! - of dat het op slot blijft, bijvoorbeeld omdat het onderwerp niet relevant is of er beter een nieuw topic kan komen.

Als er 'slotje voor overleg' geplaatst wordt door een mod, dan geeft dat op zichzelf dus inderdaad weinig informatie over waarom dat het geval is, maar uitleg hierover volgt altijd. Als dat niet gebeurt, of het duurt lang, dan kun je altijd een moderator PB'en; of degene die het slotje plaatste, of een moderator van het betreffende subforum.

In dit geval is het slotje inmiddels er al weer af want inderdaad is het belangrijk dat na zo'n vreselijke gebeurtenis er ruimte is om hierover (virtueel dan) te praten.