Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 18:43

Lijkt het nu zo of is het zo dat er steeds meer niet paardenmensen zich op bokt aanmelden voor topics en onderwerpen die helemaal niets met paarden te maken hebben?

Zou dat komen omdat bokt zo groot is en vaak omhoog komt bij zoekfuncties of waardoor zou het komen.

Recent, hamstertopic, nu wc en meer dingen wel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:00

Voor mij persoonlijk omdat er vooral Anky's op Bokt zitten, terwijl ik ze in het dagelijks leven nooit tegen kom. :')
Het is gewoon niet de realiteit, plus je hebt er vaak bar weinig aan omdat ook die mensen die het zo goed weten net zo goed gewone niet perfecte mensen zijn.
Never dat ik een itp topic zou aanmaken, ik snap niet eens dat mensen er aan beginnen, hoe mooi de foto's ook zijn er zitten altijd azijnpissers bij.

Oja, regel 1: je paard wil wat niet, dus vind hij/zij het moeilijk of mankeert wat.
Regel 2: mankeert ie niks treedt op bokt regel 1 in werking en mankeert ie toch wat.
Regel 3: het ligt altijd aan de ruiter, paarden zijn altijd onschuldig en braaf.

Nouja zo kort door de bocht is het dus niet per definitie altijd, maar bokt vind van wel.

LOLLYYwood

Re: Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:01

moonfish13: je neemt exact de woorden uit mijn mond.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:03

Valt mij ook al langer op.. steeds minder paard gerelateerde topics.
Vind het wel jammer...vind sommige topics, medisch en rijtechnische problemen etc zo interessant om te lezen, maar snap ook wel weer dat mensen geen topics meer openen door het gemauw en betweterige gedoe hier.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:05

Ik denk inderdaad omdat Bokt vaak naar boven komt in de zoekresultaten.

Volgens mij is wat jullie aangeven niet het antwoord op de vraag van ts. :)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:06

Hoe lang kan ook alles nog besproken worden? Bokt is een bizar groot naslagwerk voor paardeneigenaren ;-)
Ik snap ook nooit de reacties.. ik vraag advies tips iets nieuw te bouwen wat ingestort is, krijg ik tig reacties hoe slecht datgene wel niet was wat ingestort is hahaha... bokt... je moet het durven, fasten your seatbelts etc ;-)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:13

moonfish13 schreef:
Voor mij persoonlijk omdat er vooral Anky's op Bokt zitten, terwijl ik ze in het dagelijks leven nooit tegen kom. :')
Het is gewoon niet de realiteit, plus je hebt er vaak bar weinig aan omdat ook die mensen die het zo goed weten net zo goed gewone niet perfecte mensen zijn.
Never dat ik een itp topic zou aanmaken, ik snap niet eens dat mensen er aan beginnen, hoe mooi de foto's ook zijn er zitten altijd azijnpissers bij.

Oja, regel 1: je paard wil wat niet, dus vind hij/zij het moeilijk of mankeert wat.
Regel 2: mankeert ie niks treedt op bokt regel 1 in werking en mankeert ie toch wat.
Regel 3: het ligt altijd aan de ruiter, paarden zijn altijd onschuldig en braaf.

Nouja zo kort door de bocht is het dus niet per definitie altijd, maar bokt vind van wel.

Waarom mag je alleen commentaar geven als je zelf op topniveau rijdt? Dat vind ik toch zo'n onzin.. De reacties die ik op bokt tegen kom kloppen in 99% van de gevallen, het probleem is alleen de manier waarop het gezegd wordt.

De regel dat het (bijna) altijd aan de ruiter ligt ben ik het wel mee eens.
Er zijn maar enkele paarden die zo verpest zijn dat niemand er wat mee kan. Maar al het andere kan prima opgelost worden.

Ik ben wel benieuwd wanneer jij vindt dat een probleem bij het paard ligt en niet bij de ruiter.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:16

bokt wordt tegenwoordig een gewoon forum, een kruising tussen libelle, penny en vraag maar raak, en iedereen meldt zich maar aan, connectie met paarden of niet, en dat wordt gestimuleerd.. Heel jammer van een informatief paardenforum

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:17

Lesleyxlinn:
Het gaat om dat het niet altijd zo zwart wit is als men het hier stelt. :)
Er zijn heel veel zaken die bij de ruiter liggen, maar waarom moet een Gert vh Hof dan nog een rodeo uitzitten bij bepaalde trainingspaarden?
Dat ligt toch echt aan hem, want aan het paard ligt het nooit volgens bokt.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:20

moonfish13 schreef:
Lesleyxlinn:
Het gaat om dat het niet altijd zo zwart wit is als men het hier stelt. :)
Er zijn heel veel zaken die bij de ruiter liggen, maar waarom moet een Gert vh Hof dan nog een rodeo uitzitten bij bepaalde trainingspaarden?
Dat ligt toch echt aan hem, want aan het paard ligt het nooit volgens bokt.

Omdat deze paarden vaak door de eigenaar op de verkeerde manier zijn beleerd.
Daarnaast is Gert vh Hof nou niet de ruiter met extreem veel geduld. Een paard wat nog niks kent, zit hij in nog geen uur tijd op. Hoe kan je dan verwachten dat een paard rustig zijn rondje loopt.

Billy

Dat is toch de vraag niet? Het gaat erom dat bokt een algemeen forum wordt waar af en toe ook nog over paarden gepraat wordt. Jullie frustraties over al dan niet Wannabee Anky's doet niet ter zake....

bruintje123

Pas nog een moderator gewezen op een account wat duidelijk niets met paarden te maken had en een vriendin de 25 berichten heeft gedaan/ verteld.

Was geen probleem.
Jammer. Zo gaat het forum toch kapot zonder de affiniteit van paarden en kunnen we ook wel naar fok.nl gaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:21

Jap... ik ben zon heks die zegt dat het aan de ruiter ligt.

Is het het harnachement? Jij als eigenaar bent verantwoordelijk voor wat er op je paard ligt en of het past of niet past. Eigenaar de ruiter? Ja? Dan ligt het aan de ruiter.

Paard schrikt, bokt en ruiter valt. Ligt het aan het paard? Nee, ruiter had moeten anticiperen op de schrik en bok. En ook al is dat moeilijk, ruiter is daar verantwoordelijk voor.

Paard is scheef, en geeft aan dat bijv naar rechts gaan moeilijk is. Licht dat aan de ruiter?
Ja, jij als ruiter/ eigenaar bent verantwoordelijk dat het paard de juiste behandeling op maat krijgt en dus ook de juiste training.

Tandenprobleem?
Jij als eigenaar/ruiter hoort er voor te zorgen dat het paard in goede welzijn verkeert, ter alle tijden.

Is geld een issue bij een nieuw zadel? Daar ben jij als ruiter/eigenaar toch zélf verantwoordelijk voor. Jij wilt er op.

Paard bijt, en schopt. Jij als persoon weet hier niet op te handelen en kunt dit niet voorkomen. Dan schort het toch aan jou eigen opvoeding.

En zo dus veel meer...

En als ik een reden ben, dat er steeds meer mensen minder paard gerelateerde vragen stellen. Nou... ja.... jammer dan...

Moonfish...
Vaak is daar al een heel achtergrond achter waarom het paard bokt.
En dat mag gertje dan even oplossen.

Sommige paarden accepteren ruiters wat moeilijk... Dan is het... jawel... aan de ruiter om daar wat aan te doen ;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:22

LesleyxLinn en wie beleert die paarden? mensen, dus het ligt aan de mens ja.
ken iemand die trouwens een paard heel snel beleerd heeft, was even rodeo maar daarna was die goed, en ja diegene had verstand ;)

Billy & maralyn, amen XD

Billy

begrijpend lezen is blijkbaar erg moeilijk voor een aantal fanatieke penny's....

NatasjavE

Het is mij ook opgevallen TS. En inderdaad. Zoek op "wasmachine is stuk, wat nu??" en geheid dat op de eerste pagina bokt omhoog komt.

Niet paarden mensen kijken dan effe rond en besluiten zich ook aan te melden.

Wel veel mannen,..maar dat snap ik ook wel weer met al die vrouwen hier.

Een vriend vroeg mij ooit eens: Hoe kom ik toch aan de vrouw. Ik: Ga naar een manege....

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:23

Billy schreef:
begrijpend lezen is blijkbaar erg moeilijk voor een aantal fanatieke penny's....

:') beetje wel, we wijken nogal af van de OP

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 19:24

Nee zelfs dat niet eens eigenlijk, het valt me op dat er mensen echt voor iets niet paards zich aanmelden, vraag stellen en dan er niks mee kunnen omdat topic verplaatst wordt naar daar waar je 25 berichten nodig hebt. Of bv autos of zo te koop aanbieden als een verkapt marktplaats maar dan gratis.

Idd als een soort viva, libelle of vraag het mona of handige harry. :+

Het niet paardgedeelte is misschien groot maar geen probleem voor me, zijn toch paardenmensen die het ook over andere dingen hebben.

Hihi flink offtopic maar ach daar is het bokt voor. :D

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:25

xniieeenke schreef:
ken iemand die trouwens een paard heel snel beleerd heeft, was even rodeo maar daarna was die goed, en ja diegene had verstand ;)

Billy & maralyn, amen XD

Dat is juist mijn punt?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:26

karuna schreef:
Nee zelfs dat niet eens eigenlijk, het valt me op dat er mensen echt voor iets niet paards zich aanmelden, vraag stellen en dan er niks mee kunnen omdat topic verplaatst wordt naar daar waar je 25 berichten nodig hebt. Of bv autos of zo te koop aanbieden als een verkapt marktplaats maar dan gratis.

Oh,..nee dat is me nog niet zo opgevallen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:27

LesleyxLinn schreef:
xniieeenke schreef:

Billy & maralyn, amen XD

Dat is juist mijn punt?

Misschien moet je de openingspost eens lezen?????

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 19:28

Ik ben even de weg kwijt geloof ik? :') snap niks van sommige posts.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:29

moonfish13 schreef:

Regel 4: bokkers zijn slecht in begrijpend lezen. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:31

Ik moet zeggen dat het me nog niet is opgevallen dat er mensen zijn die zich echt aanmelden terwijl ze helemaal niks met paarden hebben, op die mannen na die je af en toe voorbij ziet komen met 'hoi ik ben piet, vrijgezel en ik heb geen paard maar vind ze wel leuk' :')

Dat er veel andere interesses op bokt te vinden zijn vind ik juist wel leuk. Ik rijd de laatste jaren nog maar heel weinig en ben ook veel minder met de paarden bezig, maar heb wel een aantal andere hobby's en interesses waar leuke bokt topics over lopen, en ik zou het enorm onhandig vinden om voor elk van die interesses naar een ander forum te moeten :=

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:31

Ja volgens mij ook minder paardenmensen.
Waar ik me aan erger zijn die topics over schrijffouten, of met dt.
Wat heeft dat met een paardenforum te maken?