sanibroyeur WC

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nubrune

sanibroyeur WC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 18:12

kan een sanibroyeur in plaats van achter het wc geplaatst te worden ook in de beerput geplaatst worden waar de buis van de wc uitkomt. bvb in een gebouw met 2 verdiepingen waar de afloopbuizen samenkomen vooraleer in de put in 1 buis uit te komen. Ik denk dat de maler dan toch dezelfde funktie doet in de put als dat hij doet net achter de wc, namelijk water en papier vermalen en afvoeren met de pomp naar de riool of put.Kan iemand mij daarmee helpen, want in de verkoopzaken weten ze het niet.Misschien is dit dan ook een rare vraag.

jibberjabber

Re: sanibroyeur WC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:18

Wat is de reden dat je dan alsnog een Sanibroyeur wilt installeren ? Zoals je het beschrijft zou het in dit geval niet eens nodig zijn. Of begrijp ik het niet goed ?

nubrune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 18:30

goedendag,
de eerste 4 jaren was alles oke met de beerput doch na die tijd moeten we elke 10 tot 12 maanden de put laten leegtrekken met 80% water en een korst vanboven waardoor de wc's niet meer doorliepen in de put. Misschien zit de uitlaatbuis van de wc's en de afloopbuis naar de riool niet goed, maar dit kan natuurlijk niet verandert worden.Daarom denk ik een sanibroyeur te installeren in de put aan de uitlaatbuis van de wc's op de scheidingswand en dan laten weglopen in de buis naar de riool.Zou dit kunnen of zou dit een probleem zijn? Zal deze dan wel goed werken?

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:41

Goed werken zal hij wel, verwacht ik. Maar heb je ook gekeken naar de bacteriehuishouding in je beerput ?
Wellicht ligt het probleem daar en dat is gemakkelijker op te lossen dan het plaatsen van een Sanibroyeur en ook nog veel goedkoper.
Door het gebruik van reinigers en wc verfrissers enz. kun je de enzymen doden. Deze enzymen zijn essentieel voor het goed verlopen van het rottingsproces in je beerput.
(haha, lekker verhaal type ik hier neer).
Je kunt dit laten testen.
Sowieso doden chloormiddelen je beerputenzymen, deze dus absoluut niet gebruiken.
En niet te luxe toiletpapier (veel lagen, dus dik).

Het enzymenproces in je beerput zorgt ervoor dat de koek op de juiste wijze verteert.

Er zijn enzymenactivators te koop. Is de moeite waard om dat eerst te proberen.

nubrune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 18:51

in het gebouw wonen 2 vrouwen alleen, ik denk dat ze wel veel wc papier gebruiken en ook reinigers.
Zal het wel eens vragen. Ik zal het ook wel eens proberen met een sanibroyeur in de put. Ik kan maar een keer verkeerd zijn. Alleszins bedankt voor de info.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:24

Omdat dit topic eigenlijk op Huis Tuin en Techniek (HTT) thuis hoort, maar TS nog niet voldoende berichten heeft om daar te posten, plaats ik hier een slotje.