hoeveel bezoekers/berichten per dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

hoeveel bezoekers/berichten per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 21:50

Met de opkomst van facebook etc vroeg ik me af of bokt nog steeds evenveel/meer of minder bezocht wordt dan bijv. 10 jaar geleden?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:51

Ik ben vaker op Bokt dan Facebook :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:53

10 jaar geleden had Bokt veel minder gebruikers natuurlijk, maar ik ben ook wel benieuwd naar deze statistieken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 21:54

zonnebloem18 schreef:
10 jaar geleden had Bokt veel minder gebruikers natuurlijk, maar ik ben ook wel benieuwd naar deze statistieken.

ja dus een statje naar percentage berichten, maar ook het absolute aantal berichten bijv.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:01

Grappig, die vraag heb ik ook al eens van iemand anders gekregen. Ik denk dat dat niet te zeggen is. Bokt is in die periode natuurlijk ook gigantisch gegroeid. Misschien dat dat nog harder was gegaan als Facebook en vroeger Hyves er niet waren geweest, maar dat is niet te zeggen.

Zelf denk ik trouwens van niet. Eerder andersom. Door social media zijn mensen meer gewend om tijd online door te brengen en hun leven online te delen, waardoor ze ook meer tijd doorbrengen op Bokt. Maar dat is een gokje van mij persoonlijk.

Misschien kan iemand anders van het team hier een beter onderbouwd antwoord op geven.

nine1987

Re: hoeveel bezoekers/berichten per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:02

Ik zou t niet weten, maar ik bok meer dan dat ik facebook..
Ik ben geen heel actieve poster, maar lees wel praktisch alles mee..

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:05

Ik lees veel mee op bokt doe niks met facebook,niet meer in elk geval.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:12

Ik ben niet actief op Facebook, ik gebruik het zelfs helemaal niet. Op Bokt zit ik zeker dagelijks :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:58

Ik praat met mn HK topic voortaan op Facebook omdat Bokt helaas het communityidee nog niet doorgezet heeft. Wat ik op zich jammer vind want ik vind Bokt makkelijker typen dan Facebook en ook makkelijker bloepen.

Voor mijn gevoel (maar dat is echt mijn gevoel) wordt het forum nog zeer actief bezocht door veel mensen maar is de HK minder geworden de afgelopen jaren.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:04

Ik zit juist alleen nog maar in HK :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:34

Ik ben wel dagelijks op Bokt te vinden maar post veel minder dan 10 jaar geleden.
FB heb ik niet dus dat heeft bij mij geen invloed gehad.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:37

Ik bok ook meer dan dat ik Facebook :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:48

We merken inderdaad wel een verandering in de activiteit op het forum, o.a. door de invloed van Facebook. Dat is iets dat je de laatste jaren op eigenlijk alle internetfora ziet gebeuren.

Op Bokt merken we het vooral in de huiskamer en andere 'klets' plaatsen. Daar is nog steeds flink wat activiteit, maar dat is relatief gezien wel minder dan in de 'pre-Facebook' periode. Een beetje wat Iris zegt, makkelijker om een afgesloten groep te beginnen en je kan er makkelijk bloepen (maar geen idee wat ze daarmee bedoelt :+).

In de forumwereld zijn flink wat theorieën over waarom forums de laatste jaren een minder grote vlucht nemen. Ik heb er zelf ook wel redelijk wat ideeen over, maar benieuwd naar jullie input. Gebruik jij Bokt.nl of forums in het algemeen nu minder of anders (of juist meer) dan een paar jaar terug?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:17

Bart, Bart. Ken de trends op je eigen forum. :+
Bloepen = bijleesposten maken.
Dat kun je namelijk heel makkelijk op Bokt, maar minder goed op Facebook. Vandaar dat ik persoonlijk liever Bokt gehad dan Facebook.

Alleen vonden we het met zn allen vervelend dat er meelezers waren in ons HK topics en dat is de reden geweest om afscheid te nemen van Bokt-HK en verder te gaan op Facebook. Zit nu enkel nog in een HK topic waar totaal geen persoonlijke dingen besproken worden. Heb twee groepjes die ontstaan zijn op Bokt maar dus beiden verder op FB gegaan zijn.

Ik kan niet zeggen dat ik meer of minder ben gaan Bokken op het algemene deel. Evenveel als 5 of 10 jaar geleden. Wel dus significant minder op de HK.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:22

BartVB schreef:
Gebruik jij Bokt.nl of forums in het algemeen nu minder of anders (of juist meer) dan een paar jaar terug?

Ja, minder en anders. Vooral minder posten. Door de grootte van het forum en het aantal meelezers. Ik ben me bewuster van de privacy gevaren dan vroeger. Verder heb ik niet meer de behoefte om foto's te posten omdat de meeste reacties komen van penny's of mensen die alleen maar willen rellen of katten. Dus ik post al jaren geen rijfoto's meer. En de gewone foto's die ik plaats, verwijder ik na een weekje weer. Ook weer uit privacy overwegingen.
Ik denk dat Bokt daarin meer met de tijd moet meegaan. Mensen zijn wijzer geworden, meer ervaring met internet en zien ook meer gevaren.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:25

Ik ben erg actief op Facebook, tabblad staat de hele dag open en kijk er regelmatig wat maar ik ben net zo actief op Bokt, dat tabblad staat ook regelmatig open en ik refresh behoorlijk wat op de homepage :+ Maar aangezien ik was lid ben sinds 2013 kan ik niet zeggen of ik na Facebook minder/meer ben gaan Bokken. Vind Bokt fijner, aangezien al mijn vriendinnen toch paardenmeisjes zijn.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:39

"Vroeger" zat ik soms hele dagen op bokt, naast msn :+ om daar bokt op te bespreken.

Nu heeft Facebook uiteraard msn vervangen, al heeft daar Hyves ook nog even tussen gezeten }:0

Maar zoals vele met mij, worden we allemaal ouder en veranderd je leven. Van school moet je ineens gaan werken, relaties, uit huis en dat soort zaken.
Die dingen hebben ook zeker invloed op het gebruik van in dit geval bokt bijvoorbeeld.
Ook de komst van een smartphone en een tablet beïnvloeden het gebruik ook weer, je hoeft immers niet meer eerst de pc op te starten (dat duurde met Windows 95 wel ff) maar drukt op een knop en de site staat meteen open.

Ook de gebruikers hier op bokt veranderen, worden ouder, krijgen andere interesses etc etc. Maar waar je in het begin nog een flinke discussie aan kon gaan met iemand, moet je nu vaak alles zo verpakken dat het vooral niet met een verkeerd ondertoon begrepen kan worden.

En vooral "de jeugd van nu" opent naar mijn idee sneller een topic om iets te vragen.
(Zo komt het bij mij over iig)

Dus om een lang verhaal iets korter te maken..
Ik denk dat het al met al niet zo veel uit maakt kwa gebruik.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:05

BartVB schreef:
In de forumwereld zijn flink wat theorieën over waarom forums de laatste jaren een minder grote vlucht nemen. Ik heb er zelf ook wel redelijk wat ideeen over, maar benieuwd naar jullie input. Gebruik jij Bokt.nl of forums in het algemeen nu minder of anders (of juist meer) dan een paar jaar terug?

Ik ben juist meer op Bokt als vroeger. Ik begin mijn dag op bokt en ik eindig mijn dag op bokt. Als ik overdag niks te doen heb staan zowel Facebook als Bokt open op verschillende tabbladen. Ook volg ik Bokt op Facebook.

Ik gebruik Bokt wel anders. Waar ik vroeger vooral kwam voor mooie foto's en de reltopics, ben ik nu vooral aan het (bij)leren. Zowel op gebied van paarden, het grootste voorbeeld hiervan is het correct nageeflijk rijden en de leiderspositie van de mens, als daarbuiten. Denk daarbij voornamelijk aan het stormchasers topic en de aquaria topics.

Ook post ik tegenwoordig veel meer. Vroeger was ik meer meelezer, nu nog wel, maar post toch gemiddeld 2 a 3 berichten per dag.