Voorstellen en gelijk een vraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Voorstellen en gelijk een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 22:49

Hoi hoi allemaal,
Ik ben Lisanne en ben 23 jaar, ik heb vroeger altijd pony gereden maar ben een paar jaar gestopt toen ik te groot werd voor mijn pony. Na een jaar of 8 niet gereden te hebben ben ik weer begonnen op een van de paarden van mijn oom en tante, maar nadat mijn tante 2 jaar later kanker kreeg heb ik helaas weer rustig aan moeten stoppen.

Uiteraard heb ik wel alle jaren volgehouden bij mijn ouders dat ik een eigen paard wil, maar tervergeefs dus het thuis stallen zit er helaas niet in(wel heb ik een stal gevonden op 15 min rijden van hier), maar na alweer een paar maanden toch stiekem rond gekeken te hebben kwam ik vorige week een paard tegen waarbij ik met alleen de foto al een klik leek te hebben en loop sindsdien ook met een naam in mijn hoofd rond. (heel vreemd)

Morgen ga ik bij haar kijken, het gaat om een 3 jarige merrie en is onbeleerd(ik zocht ook het liefste naar een jong paard om zelf te beleren).

nu heb ik de naam en adres van verkoper al op google gezocht en kwam hierbij uit dat ze bij de "tinkerfarm" in Heumen staat.

Heeft iemand toevallig ervaringen met deze Tinkerfarm? ik kon zo snel geen recenties vinden.

Lumi

Re: Voorstellen en gelijk een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:23

welkom :)
Met die tinkerfarm kan ik je niet helpen helaas

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:33

Welkom op bokt!
Helaas heb ik geen ervaring met de Tinkerfarm,

Vraag me eerder af hoelang je Tot ju toe niet meer hebt gereden? Of rijd je nog wel, ben je bekend met jonge paarden? En vooral onbeleerd? Want onderschat het niet! Beleren van een paard is iets was belangrijk is dat het goed gebeurt, iets aanleren is makkelijk, maar afleren niet!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 22:49

xxJolienxx schreef:
Welkom op bokt!
Helaas heb ik geen ervaring met de Tinkerfarm,

Vraag me eerder af hoelang je Tot ju toe niet meer hebt gereden? Of rijd je nog wel, ben je bekend met jonge paarden? En vooral onbeleerd? Want onderschat het niet! Beleren van een paard is iets was belangrijk is dat het goed gebeurt, iets aanleren is makkelijk, maar afleren niet!

ik heb tot een jaar geleden nog gereden en heb op behoorlijk onervaren paarden gereden, het laatste paard waar ik op gereden heb was een fok merrie die toen ze 3 was was ingereden en daarna 3,5 jaar in een kudde in de wei gestaan heeft.
ik weet hoe belangrijk het is en ook al heb ik vertrouwen in mijn ervaringen vraag ik hierbij wel hulp van mijn rij instructeuse(zij heeft verschillende paarden goed ingereden)
het voordeel van mij is dat ik rustig van aard ben maar ook streng kan zijn indien nodig, verder heb ik ook heel veel geduld en doe ik alles in kleine stapjes.

geloof mij maar als ik zeg dat ik het echt niet verkeerd laat gaan. :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:53

Welkom, ik sluit me verder aan bij Jolien: bezint eer ge begint. De klik op de grond houdt niet automatisch ook een klik onder het zadel in. Als je net een lastig paard treft om in te rijden kan dat het plezier in paardrijden aardig verknallen.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 23:06

ik ben vandaag langs geweest en ze waren erg open en eerlijk.
De merrie is 3 jaar en komt uit een kudde uit Engeland, ze is nu net een week of 8 in NL en hebben voor de rest nog niks met haar gedaan.
ondanks dat er nog niks met haar gedaan is blijft ze erg rustig in je bijzijn en loopt ze keurig mee aan het halster.
verder is ze nog wel iets afstandelijk, maar dit was ik ook gewend van de jaarlingen van mijn oom en tante en met wat rust, gedult en snoepjes zijn ze dan zo je beste maatje.
ik heb redelijk wat ervaring met het aanleren van voetje geven, zonder problemen het halster omdoen en het laten luisteren aan het halster(stoppen, terug en netjes meelopen) door de veulens, 1 en 2 jarige paarden van mijn oom en tante, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.

maandag ga ik bij de stal kijken en daarna nog een keer bij de merrie en als ze gezond word verklaard door mijn DA dan heb ik mijn paardje gevonden :)

Afbeelding

Afbeelding

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:20

Als ze nog maar zo kort in Nederland is, zou ik eigenlijk ook even aan de veearts vragen of het mogelijk is om haar te controleren of ze drachtig is. Vaak zie je met de paarden uit Engeland en mn tankers dat die drachtig zijn. Wel mooi beestje.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:10

floorsil schreef:
Als ze nog maar zo kort in Nederland is, zou ik eigenlijk ook even aan de veearts vragen of het mogelijk is om haar te controleren of ze drachtig is. Vaak zie je met de paarden uit Engeland en mn tankers dat die drachtig zijn. Wel mooi beestje.

daar sprak ik vandaag ook iemand over via FB, maar als ik haar neem en dit het geval is is dat voor mij geen probleem.
ik ga haar toch heel rustig aan beleren en ga puur recreatief rijden, dus als ik een tijdje niet of minder moet rijden pas ik mij hier volledig op aan. ook heb ik genoeg mensen om mij heen die alles ween hoe en wat rondom de bevalling.

maar als ik haar heb en als ze helemaal op haar gemak is zal ik haar laten onderzoeken door de DA of dit daadwerkelijk zo is. ik wil haar geen onodige stress aanbrengen als ze dit nog niet gewend is.
de 1e weken zal ik toch merendeels doorbrengen om haar alle vertrouwen in mij te geven.