Onduidelijke Topic Titels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Onduidelijke Topic Titels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 15:06

Ik zie ze regelmatig voorbij komen, topics met een onduidelijke titel als:

Help!
De inhoud varieert dan van: help mijn moeder heeft mijn witte sokken verwassen tot Help mijn paard is bijna dood, wat moet ik doen, en alles daar tussenin.

Ik weet het niet meer. wat moet ik doen?
En andere vage omschrijvingen.

Kan er geen regel komen voor het maken van topic titels zodat een titel altijd goed aangeeft waar het topic over gaat?
Of als die regel er al is, kan daar beter op gelet worden, mag daarop getemd worden?

Voor de TS is het toch ook van belang dat ze inhoudelijke antwoorden krijgt en voor de lezer is het prettig om geen topics te openen waar de belangstelling niet ligt.

Langzaam aan wordt dit toch wel een ergernis, zijn er meer Bokkers die dit zo ervaren?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Onduidelijke Topic Titels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:30

Ik tem altijd op onduidelijke titels...die worden dan vrijwel altijd aangepast...

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:32

Volgens mij mag je daar inderdaad al voor temmen..
Zie het probleem dus niet zo.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:50

Daar mag je inderdaad voor temmen :j
Het is de bedoeling dat een titel van een topic de lading zoveel mogelijk dekt, dus titels met alleen 'help' of 'win 1 miljoen euro' (terwijl het topic gaat over de geit van de buurvrouw) zijn niet toegestaan omdat het anders een grote puinhoop wordt. Een tem wordt dan zeker op prijs gesteld!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:44

Fijn dat je er voor mag temmen! Er is nu ook weer zo'n topic met alleen 'wat nu'
Dan heb ik echt de neiging om te gaan reageren 'ja week nie' :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:31

Ik heb 27 nov geTEMt op een onduidelijke titel, daar kreeg ik op 28 nov antwoord op van een MOD, deze vertelde mij dat de titel dus niet zo maar aan te passen was..? Kunnen we nu wel of niet TEMmen op titels?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:34

Als je wilt dan stuur me maar even een PB over welk topic het gaat, dan kijk ik even wat er precies gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:35

Ik heb er destijds niet bij stil gestaan dat ik op een Nederlands forum zit en heb mijn topic vanuit mijn Vlaamse visie een tittel gegeven, die uiteindelijk ook onduidelijk blijkt te zijn. Ik wist echt niet dat men in Nederland niet zegt dat je op de sukkel bent als je allerlei kwaaltjes hebt. :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:37

Oscar schreef:
Als je wilt dan stuur me maar even een PB over welk topic het gaat, dan kijk ik even wat er precies gebeurd is.

Super, ik ga je even PB'en!

SandraVerl schreef:
Ik heb er destijds niet bij stil gestaan dat ik op een Nederlands forum zit en heb mijn topic vanuit mijn Vlaamse visie een tittel gegeven, die uiteindelijk ook onduidelijk blijkt te zijn. Ik wist echt niet dat men in Nederland niet zegt dat je op de sukkel bent als je allerlei kwaaltjes hebt. :+

Ik ben jouw topic volgensmij niet tegen gekomen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:41

Steeph schreef:
Oscar schreef:

Super, ik ga je even PB'en!

SandraVerl schreef:

Ik ben jouw topic volgensmij niet tegen gekomen :+

Ik vrees dat ik de enige ben die sukkel in de topictittel heb staan :o . Tot hiertoe denk ik niet dat het geTEMT is en eerlijk, ik zou echt niet weten hoe ik het wel moet formuleren. :o?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:23

Paard kwakkelt met gezondheid? Paard met meerdere kwaaltjes? :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:38

Ik als nederlander vind "Paard op de sukkel" best een duidelijke titel hoor. Ook wij Nederlanders kennen best de uitdrukking 'sukkelen met je gezondheid'. Daar zou ik dus niet al te veel over in zitten.

Overigens heb ik ook weleens van een mod het antwoord gekregen dat ze topictitels alleen aanpasten op verzoek van TS....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:31

Ah, goed om dat te weten, dan gaan we nog even onder de aandacht brengen dat inhoudsloze titels als 'help' enzo altijd aangepast mogen worden naar iets wat de lading dekt. Bedankt :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:32

iedere keer als ik hier op getemd heb, hebben de mods het gewoon aangepast en bedankt voor het melden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:39

Zoals ik het nu lees, lijkt het alsof de meeste mods op de hoogte zijn van deze afspraak, maar soms glipt er weleens een afspraak tussendoor. Daarom zal ik deze nog even opnieuw onder de aandacht gaan brengen zodat alle neuzen weer dezelfde kant op wijzen :)