Als mens kun je altijd nog je best doen op de 'heidevrije' plekjes tussendoor te gaan staan of daarin een pad te vinden, om ergens te staan, maar voor een paard is dit niet te doen. Ik weet dat je bij fotoshoots vaak prachtig je paard in een paadje tussendoor kunt zetten waardoor hij 'in' de heide lijkt te staan, maar zie toch véel fotoshoots waarbij het paard gewoon op, over, in de heide zelf staat of loopt of rent. Buiten dat het niet is toegestaan vind ik het persoonlijk ook gewoon niet zo tof om over beschermd natuurgebied heen te walsen, maar dat is ieders persoonlijke keuze (ik dacht daar in het verleden vast ook wel eens anders over dan nu). Wat me daarin dan wél tegenstaat is dat bokt dit promoot door het in Uitgelicht te zetten. Naast eerder genoemde redenen wil ik ook nog even aanhalen dat bijv. fotomeetings al op veel plekken in het land inmiddels verboden zijn omdat mensen de regels en natuur niet respecteren. Ik vind het vanuit Bokt toch wat discutabel om foto(shoot)s waarop dit dan juist gebeurt, te promoten.