Mogelijkheden quotes foeis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Mogelijkheden quotes foeis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 10:47

Is er een mogelijkheid om van mensen uit je foeilijst(je) niet gequoted te zien? Ik vind het namelijk knap irritant toch degene die ik gefoeid heb toch op die manier tegen te komen.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:27

Waar er op een post intelligentie zit op wie (userid) het gepost heeft, zit dat er niet op de inhoud van de post zelf. Dit wordt als platte tekst gezien, waar toevallig ook de gebruikersnaam in staat van de persoon welke iemand als foei kan beschouwen.
Ik denk dat het niet onmogelijk is om hier een SQL query voor te maken welke posts filtert welke in de tekst de gebruikersnaam hebben staan van je foei, maar dit is dan statisch. d.w.z. dat als een gebruiker zijn gebruikersnaam wijzigt, dit niet gereflecteerd wordt in de quotes (aangezien de naam in de post natuurlijk niet gewijzigd wordt na een gebruikersnaam wijziging).
En wat nou als iemand niet de quote optie gebruikt, maar wel refereert naar iemand die op je foei lijst staat, wil je die dan wel zien?

Wellicht dat het een mogelijkheid is dat er een waarschuwing komt te staan (net zoals met posts van foeis) als de gebruikersnaam van iemand op je foei lijst in een post staat (waar dat dan ook is binnen de post)?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:57

Hm.. Ik heb op andere fora wel gezien dat de naam van de gequote persoon aanklikbaar was. Je kwam dan op de betreffende post terecht. Als dat mogelijk is is het weglaten of inklappen van die quote toch ook te doen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 20:29

Sammie schreef:
Hm.. Ik heb op andere fora wel gezien dat de naam van de gequote persoon aanklikbaar was. Je kwam dan op de betreffende post terecht. Als dat mogelijk is is het weglaten of inklappen van die quote toch ook te doen?

Klopt, maar dat kan ik heel gemakkelijk weerstaan. Echter wordt die persoon steeds gequoted (gemakkelijk voor anderen om te weten waar reactie op wordt gegeven) maar ik knijp dan accuut mijn ogen dicht en lees daardoor de reactie niet en eventueel wel interessante toevoegingen .... ik sla dus hierdoor de hele reactie over.

Niet echt een probleem natuurlijk maar mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is en of het gewenst is. Seb8iaan dat bedoel ik dus!

Sammie

Re: Mogelijkheden quotes foeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:10

Ik bedoelde eigenlijk dat dit voor dit forum makkelijk in te stellen zou moeten zijn? En dat je dan zoals bij een gewone foeireactie alleen maar hoeft aan te klikken wil je het wel lezen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 22:12

Dan ben ik het dus met je eens Sammie!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:15

Lijkt me prettig! Sinds kort de foei functie in gebruik, maar die quotes verpesten het genot van de reacties niet meer zien :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:58

Het is helaas niet makkelijk om dat voor Bokt in te stellen. Sommige fora (en sommige forumsoftware) hebben dat ingebouwd, maar Bokt heeft dat niet en het is toch wat ingewikkelder om het goed te laten werken dan het lijkt.

We zouden het wel graag willen, ook om bv meldingen te kunnen geven als iemand op jouw bericht reageert of om binnen een topic makkelijker de oorspronkelijke tekst terug te lezen, dus uiteindelijk komt het er waarschijnlijk wel. Maar dat betekent (oa) dat het hele systeem van [ quote="naam"] anders en waarschijnlijk ingewikkelder wordt.

(Tweakers bv gebruikt dit:
Code
[quote]
[b][message=12345,noline]gebruiker schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:00[/message]:[/b]
Tekst in citaat
[/quote]

En dat geeft wel een heel goed resultaat, maar bij het schrijven van een bericht is het erg onoverzichtelijk, en het werkt niet goed met het in stukjes knippen van quotes.)

Kortom, we zitten er nog een beetje mee hoe we dat het best aan kunnen pakken zodat het ook nog fijn in gebruik is.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:03

Sorry hoor, maar is het nou werkelijk zoooooo moeilijk om je gewoon niet zo druk te maken om een ander?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:51

Jouw reactie laat al zien dat dat niet zoooooo makkelijk is.. :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 18:54

Dan zit er voorlopig niets anders op dan regelmatig op de vingers te gaan zitten zo gauw hij weer een topic verknalt welke mijn interesse heeft. Half bokt heeft er last van maar meneer mag zijn gang gaan.
Bedankt in ieder geval voor het " wel willen helpen" Top!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:48

Sammie schreef:
Jouw reactie laat al zien dat dat niet zoooooo makkelijk is.. :+

Waar zeg ik dat ik me erger? Ik vraag me gewoon af waarom men zich kennelijk druk maakt om anderen. Waarmee ik probeer de boodschap af te geven dat het leven zoveel makkelijker is als je dat niet doet :+
That's all :j

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:50

De optie scrollen lost een hoop ellende op ;)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:51

Bowen schreef:
De optie scrollen lost een hoop ellende op ;)

Dit _/-\o_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:38

Het feit alleen dat je je genoodzaakt voelt om op een dergelijke manier te reageren betekent al dat jij je 'druk' maakt om dit topic. Doorscrollen is dan idd een kleine moeite ja. Kan de rest ook zelf bepalen waar, wanneer en in welke mate ze zich ergens druk om maken :) iedereen blij *\o/*

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:03

Sammie schreef:
Het feit alleen dat je je genoodzaakt voelt om op een dergelijke manier te reageren betekent al dat jij je 'druk' maakt om dit topic. Doorscrollen is dan idd een kleine moeite ja. Kan de rest ook zelf bepalen waar, wanneer en in welke mate ze zich ergens druk om maken :) iedereen blij *\o/*

Ik maak me vaak zat druk om van alles, maar dan zeg ik ook dat mezelf dat scrollen of zelfs even wat anders gaan doen een beter plan is.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:17

Sammie schreef:

Waarom dram je zo door? Deed je in dat andere topic ook al bij mij. Je denkt kennelijk dat je mij beter in het snotje hebt dan ik mezelf of zo? Of heb ik je ergens beledigd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:26

Ik houd geen tot weinig rekening met andere topics, ik reageer ook niet op gebruikersnamen, maar op Posts en nee ik ben niet beledigd, maar je laat nu wel zien dat ff door scrollen of waar maak je je druk om blijkbaar niet zo makkelijk is. Je hebt nu toch de neiging om je druk te maken, je blijft namelijk reageren :D . Net als ieder ander mens dus, dus zo gek is het verzoek in de OP niet :) punt gemaakt denk ik zo..

Niks persoonlijks, niks beledigend, snot mag in je neus blijven :) maar hopelijk wel duidelijk dat 'waar maak je je druk om' opmerken niks toevoegen ;)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:44

Nou, je spreekt mij persoonlijk aan, althans, je quote mij. Dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ik daar dan op in ga. Anders ben ik onbeleefd :D De enige reden waarom ik reageerde in dit topic, is dat ik oprecht hoop dat anderen door een reactie als de mijne weer even loskomen uit hun 'obsessie' en het makkelijker los kunnen laten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:48

Obsessie?? Er werd gewoon een vraag gesteld en helemaal geen vreemde imo. Immers je blokt iemand voor een reden, dan is het ergens raar dat je via quotes die persoon nog steeds tegenkomt. :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:56

*Kruipt onder meelees steen vandaan*

Sammie schreef:
snot mag in je neus blijven :)

:')

*Kruipt weer terug.*

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 00:30

@Dorien66 het is nog nooit voorgekomen in mijn bokttijd dat ik iemand geblokt heb. Sinds een paar weken heb ik dus iemand geblokt. Mede omdat het modteam mij op de vingers tikte voor mijn reacties op zijn posten. Nu duikt hij steeds op in topics die ik volg en waarin ik reageer. Puur toeval natuurlijk. Ik zie dan dat hij gepost heeft en dat doet me niets. Heerlijk dat je je niet hoeft te ergeren aan de waardeloze inhoud van die posten! Maarrrrrr de quotes die anderen plaatsen (zou ik ook doen als ik op hem reageerde ) dagen me uit.

Moet dus nu die topics ontstippen om me niet te ergeren waardoor ik zinvolle bijdragen van anderen moet missen. Vind ik persoonlijk gewoon jammer.

Dorien66 schreef:
Sorry hoor, maar is het nou werkelijk zoooooo moeilijk om je gewoon niet zo druk te maken om een ander?

Jouw bovenstaande post vind ik dan ook niet echt bijdragen aan een goede conversatie. Ook roept dit gewoon irritatie op. En niet alleen bij mij. Je kunt ook niet reageren.....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 01:46

Slim, neem ff een lekkere bak thee!
Je lijkt me wat gefrustreerd. :(:)

Begrijpelijk, ik kom ook wel eens quotes tegen van een dame die ik gefoeid heb.. Bloed irritant...
Dr is op t moment ff niets voor... Hopelijk komt dat nog!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:39

Ik vind het prima om technische vragen te beantwoorden, maar is dit nodig?

Als je nog inhoudelijke vragen hebt over dit onderwerp dan zijn die van harte welkom, maar als die er niet zijn denk ik dat we het beter hierbij kunnen laten :j

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:18

Het lijkt mij wel fijn idd als je niks ziet van je foeis,ze zijn niet voor niks geblokkeert

En hetis net zoals ts zegt kan je ook niet worde uitgelokt om toch wat te zeggen