Hoe zit het met volgtopics op Verslag van de dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Hoe zit het met volgtopics op Verslag van de dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 16:03

In de regels en richtlijnen van Verslag van de dag staat naar mijn idee dat het om het verslag van een belevenis/meerdere belevenissen op één dag gaat, maar niet om verslagen over meerdere dagen/weken/maanden. Kunnen dat soort topics niet beter geplaatst worden op Paardenpraat of horen ze daar ook niet thuis? Ik heb het idee dat deze volgtopics de losse verslagen de laatste tijd wat overschaduwen, waardoor de losse verslagen sneller naar beneden zakken en daardoor misschien niet de aandacht krijgen die ze eigenlijk verdienen.

Zonnebloem

Re: Hoe zit het met volgtopics op Verslag van de dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:21

Vind dit een heel goed punt.
Waarom heeft er nog geen mod gereageerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:27

Ik ga even de moderatoren van VVDD hierheen lokken om te zien of zij je een antwoord kunnen geven.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:46

Gelokt en gevonden. Ik vind dat je een terechte en goede vraag stelt Jet. Helaas kan ik daar niet meteen een duidelijk antwoord op geven. In de regels en richtlijnen staat inderdaad niets vermeld over volgtopics op VVDD. Ik ga dit achter de schermen overleggen en kom erop terug.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 17:56

Fijn dat er reacties komen op mijn vraag. Ik wacht het verder weer rustig af hoor Murosch, ik ben al blij dat jullie er over willen overleggen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 11:59

Ik ben inmiddels na ruim twee weken toch wel benieuwd of jullie al overleg gehad hebben mods. Het zal wel veel van jullie als mods vragen om steeds te bekijken of een topic een volgtopic is of dat het echt een verslag van de dag is, dat snap ik wel. Maar zoals het nu is vind ik het toch wel jammer van VVDG.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:16

Er is wel overleg geweest en ik zal de VVDD mods even vragen om de conclusie daarvan hier te melden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 06:50

Inmiddels weer 4 dagen verder en ik ben ook erg benieuwd. Er komen steeds meer volgtopics bij en de rest raakt nu echt een beetje ondergesneeuwd. In het verleden werden dagboektopics ook niet toegestaan en imo is een volgtopic gewoon hetzelfde.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:20

Mee eens en niet mee eens, bepaalde volgtopics zijn heel interessant. En wond, en val en de genezing daarvan, een ongeluk oid... zou het dan ook jammer vinden als het helemaal niet meer mocht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:45

Er zijn zoveel topics 'volgtopics'. Alleen is het kennelijk hip om het in de titel te zetten.

Zoveel reacties worden er niet eens gegeven dat de rest ondersneeuwt. Weet je waar dat pas erg is? STW. Met de 100den HK topics waar veel meer gereageerd wordt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 22:55

Nou Iris, op Vvdd staat er lang niet altijd volgtopic bij. Dan klik je iets aan en dan blijkt het toch weer een volgtopic te worden. Vvdd is voor mij echt het verslag van een gebeurtenis en niet bedoeld om paarden weken of maanden te volgen. Die volgtopics kunnen ook bij paardenpraat of medisch geplaatst worden bijvoorbeeld.
HK-topics zouden na bijvoorbeeld drie maanden of een half jaar naar de huiskamer verplaatst moeten worden naar mijn idee.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:06

Maar wat is een volgtopic? Stel een ts maakt iets mee: vvdd. Zou ze dan geen reactie meer in haar eigen topic mogen zetten? Wat maakt een topic een volgtopic behalve de titel. Dat moet helder zijn anders kun je er nooit op modereren.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 05:57

Natuurlijk mag je heus wel een update plaatsen, dat lijkt me logisch. Maar als een topic geruime tijd loopt en er staat duidelijk van dik naar dun of iets dergelijks in de titel, dan is wel duidelijk dat het een topic gaat worden met regelmatige updates. Dan is dat naar mijn idee een volgtopic. Als alleen de overduidelijke er al uit zouden kunnen zou dat al heel veel schelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:08

Dan zou ik een subforum met VvdD volgtopics maken, zodat de topics van enkele dagverslagen niet ondergesneeuwd raken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:48

Interessant! Ik vraag het me helemaal af bij gevallen waarbij het volgtopic met terugwerkende kracht is ontworpen en waar elke dag iets nieuws (eigenlijk iets ouds dus) verteld wordt. Dit lijken vaak bijna pogingen om een boek te schrijven incl cliffhangers aan het einde van elk hoofdstuk/update.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:21

Cayenne, dat is ook een goede optie!

Troi,ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt, kan je het nog iets duidelijker uitleggen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:28

Jet schreef:
Troi,ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt, kan je het nog iets duidelijker uitleggen?

Bijvoorbeeld iemand heeft drie maand geleden een paard gekocht en plaatst vervolgens steeds een update waarin 1 dag wordt beschreven maar begint met de eerste dag van aankoop. Dus zeg dat het topic 1sept is begonnen maar het paard 1 mei is aangeschaft. Dan wordt dus op 1sept de gebeurtenissen van 1mei beschreven, op 2sept de gebeurtenissen van 2 mei enzovoort. En dat incl cliffhangers ('ik kon toen niet voorzien wat een week later zou gebeuren') die vooral aan een spannend boek doen denken.
Ik ben daar trouwens bepaald niet tegen hoor maar verslag vd dag lijkt het me niet eigenlijk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 22:18

Daar heb je gelijk in inderdaad. Ik denk dat ik dat soort topics niet snel lees of alleen het eerste bericht ( of twee), meestal vind ik dat niet zo interessant :o .

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:00

Om te beginnen excuses voor het langzame overleg.

De conclusie is dat volgtopics zijn toegestaan, maar dat er wel een [VOLG] tag in de titel moet komen. Door de tag is het voor gebruikers meteen duidelijk wat de insteek van het topic is. De lopende topics die nu op VvdD staan gaan verplaatst worden naar PP. VvdD is er echt voor een verslag van die dag, en daarom vinden we volgtopics (met verslagen over meerdere dagen) daar niet passen. Volgtopics die overgaan in slowchat worden verplaatst naar de HK.

Een volgtopic mag ook geopend worden op een andere sub, mits het onderwerp ook op die sub past. Zo kan een volgtopic over een paard met veel vage medische klachten op MD geopend worden (met tag).

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 23:04

Angela, dat was precies zoals ik het bedoelde, fijn dat jullie eruit zijn gekomen! Geeft niet dat het even duurt, zo komen jullie tenminste tot een weloverwogen besluit.
Ik ben er blij mee, het leest straks op Vvvd een stuk prettiger denk ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:21

Klopt! Ik heb mij Sarcoid volg ook op MD geplaatst omdat het MD was.

Super fijn deze oplossing!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:19

Is het ook geen optie om bijvoorbeeld een apart subforum of iets dergelijks te maken zodat daar alle volgtopics geplaatst kunnen worden? Dat is ook makkelijker opzoeken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:54

Daar hebben we over nagedacht, maar dat heeft niet de voorkeur gehad. De reden daarvoor is dat er vaak volg topics zijn die specifiek interessant zijn op een bepaald vlak (bijvoorbeeld medisch). Door ze op een aparte sub te zetten worden juist die leerzame topics minder vindbaar.