ik had een paar leuke avatars gevonden op internet en ik wou ze natuurlijk gebruiken voor bokt

als iemand het kan doen met mijn avatar:

alvast bedankt!
birgitje
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
birgitje schreef:seb8iaan, jah, ben ik mee eens, ik vind eigenlijk mijn avatar die ik nu heb redelijk onduidelijk en wou een andere zetten, maar jah, weer te veel kb...hoe kunnen we het veranderen? (dat je meer kb mag hebben)
Seb8iaan schreef:birgitje schreef:seb8iaan, jah, ben ik mee eens, ik vind eigenlijk mijn avatar die ik nu heb redelijk onduidelijk en wou een andere zetten, maar jah, weer te veel kb...hoe kunnen we het veranderen? (dat je meer kb mag hebben)
Dit is niets iets wat wij (als gebruikers) kunnen aanpassen, maar is een instelling binnen PHPBB (de software waarop bokt draait).
Dus als we dit omhoog willen hebben, zullen we bij het beheer aan moeten kloppen.
Al ben ik bang dat ze die stap niet eenvoudig zullen zetten, aangezien het voor een enorme hoeveelheid extra data zal gaan zorgen.
58KB per gebruiker lijkt niet zoveel, totdat je het over 200.000 leden hebt. Dan is het ineens 11600000KB, dus 11,06GB (11600000KB / 1024 / 1024)
Dus iedere extra KB die je bij de avatar optelt komt potentieel neer op 195MB (uitgaande van 200.000 gebruikers)
Wel kun je evt. met photoshop aan de gang gaan om wat extra compressie over de animated gif heen te gooien en/of het bereik van kleuren aan te passen. Hierdoor wordt de omvang van de afbeelding minder, maar kan als bij-effect hebben dat het er flets uit komt te zien, of dat je duidelijke artifacts zal zien.
Bellatrix schreef:Ik heb hem bijgesneden in Animation shop, daarom is hij vierkant. Raar dat de link het niet doet...