Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:39

Ik heb al vaak opgemerkt dat wanneer een 'bekendere' bokker hun topic uit de hand loopt,
meteen een moderator klaarstaat voor posts te verwijderen en eventueel hun topic te sluiten..
dit terwijl er genoeg topics zijn die uit de hand lopen en soms zelf TS's uitgemaakt worden.

Iedereen is zo gezegd gelijk, maar toch word er een onderscheid gemaakt..
soms word er zelf gewacht tot er privé situaties bij betrokken word en dan is er enkel een opmerking,
maar als dit gebeurd bij een 'bekendere' bokker gebeurt dan mag/kan er gelijk een slotje op.

Denk ik er nu echt alleen zo over?
Laatst bijgewerkt door Memere op 15-07-15 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:41

Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Bekendere bokkers?

Memere

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:42

Ik ga geen voorbeelden vernoemen van topics.

Maar met bekendere bokkers bedoel ik bokkers die hier wel een beetje door iedereen gekend zijn( weet niet hoe uitleggen).

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:42

Ik heb jaren achter de schermen gewerkt en ik kan je zeggen dat dit niet waar is.
Ik denk dat je beter kan pb'en met een mod als je ergens denkt een concreet voorbeeld te zien, dan kan je eea worden uitgelegd evt.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:46

Toevallig ook pb gestuurd naar moderator, maar geen antwoord terwijl diegene toch actief is geweest op het forum. Wacht dus nog steeds geduldig op mijn pb.

Om maar even een voorbeeld te geven: ik had eens een topic en hierin ging het 'hard', vroeg om een slotje maar dit gebeurde niet ondanks er privé dingen vermeld werden..zelf geen opmerking kon er komen.
Terwijl er gisteren een topic geopend is door iemand, waarbij er per direct ingetreden werd bij de eerste pagina.
( topics moeten hierbij niet vermeld worden!)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:52

Dat is in elk geval geen bewuste keuze, maar het kan bijvoorbeeld heel veel schelen op welke fora een topic geopend word, de ene mod is nu eenmaal actiever dan de ander.
Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat er nog overleg is over een topic achter de schermen waardoor het kan lijken alsof we niets doen terwijl we daadwerkelijk met elkaar in discussie zijn over wat er moet gebeuren.
Ook is lang niet al het ingrijpen van mods zichtbaar voor jullie, er worden vaak mensen aangesproken zonder groene hulk in het topic bijvoorbeeld.
We proberen uiteraard zsm te handelen maar ook wij blijven mensen met een leven buiten bokt, dus altijd direct ingrijpen (crisisgevallen daarbuiten gelaten) is gewoonweg onmogelijk.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:18

Het valt mij ook op bij een bepaalde gebruiker. Als er ook maar een vorm van kritiek tegen deze topicstarter wordt geuit wordt er ingegrepen terwijl bij anderen soortgelijke kritiek wel mag.

Helaas een beetje onduidelijk zo maar ik wil geen namen en/of concrete voorbeelden noemen waardoor de topics zijn terug te vinden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:47

Sommige gebruikers zijn inderdaad bekend waardoor een topic hard loopt, en dus naar voren komt bij actieve onderwerpen. Wanneer iets dan niet in de haak is worden er veel sneller veel tems geplaatst waardoor het lijkt alsof we onderscheid maken, maar toch doen we dit echt niet.

Ook kan meespelen op welk subforum een topic staat. Sommige subforums hebben vele strengere regels als andere subfora (denk aan bijvoorbeeld RT-HAW, ED, OV) waar ook in de regels en richtlijnen staat waaraan een post moet voldoen en dat posts die er niet aan voldoen verwijderd gaan worden. Dan lijkt het misschien wel alsof we meten met 2 maten, omdat iets op ED wel wordt weggehaald maar een zelfde post op LZP bijvoorbeeld wel zou blijven staan, maar dit ligt dan puur aan de regels van het subforum zelf.

Ik denk dat ik hiermee je vraag wel heb beantwoord, het topic waar je nu op doelt staat op een subforum met strengere regels.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:51

Het lijkt mij dat dit komt doordat de topics van bekende bokkers vaak harder lopen en het dus, zoals Neonlight al zegt, bij de actieve topics terecht komt. Dan zullen moderators het sneller oppikken..

Het is mij eerlijk gezegd niet echt opgevallen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 23:53

Laten we zeggen dat mijn topic toen enorm hard ging, véél malen harden dan het topic dat onlangs gesloten is met z'n 4 pagina's. :)

Vind het toch wel opvallend.. ga hier geen namen noemen maar ben niet de enige die hier zo over nadenkt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:54

Misschien dat de moderators de bekende bokkers ook beter 'kennen' en die topics automatisch (mee)lezen? Ik roep ook maar wat! :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:02

Omdat ze bij voorbaat al verwachten dat er ingegrepen moet gaan worden :+
Al vind ik soms de reacties wel hard gaan hoor.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:09

Je bent niet de enige die hier zo over denkt.

Zo vond ik een tijd terug ook dat sommige dingen door de vingers werden gezien door bokkers zelf, omdat het om bekende bokker (BB'er)ging.
Hoe vaak het wel niet gebeurt dat bij een willekeurige bokker topic's rel topic's worden zodra een bokker te groot en/of te zwaar is voor zijn/haar pony/paard. Maar zodra het om een bekende bokker ging was alles ineens "aawww" en "ooeees". En als je dan als enige kritiek had kreeg je het gehele topic over je heen.
Ik hou daar niet van. Recht = recht, krom = krom, te groot = te groot en te zwaar = te zwaar en het zal mij een worst wezen of het een BB'er is of niet.
Maar ik reageer in die topic's eigenlijk nooit meer,in tegendeel, ik klik er niet eens meer op.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:23

Jij bent zeker niet de enige die dit opvalt, dit is mij de laatste tijd ook opgevallen, en zo zijn er meer zaken die mij opvallen. Maar als voornamelijk meelezer kan ik mij daar verder niet druk om maken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 01:03

Volledig mee eens. Ik weet op welk recent topic je doelt, en ben heel benieuwd wat er was gebeurd én toegelaten als ík (minder populaire bokker) zo'n topic had geopend. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 01:16

Wat mij opvalt is, is dat 1 bepaalde bokker gewoon allerlei opmerkingen kan maken. Zonder dat er iets aan gedaan word.

Als ik zulke beledigingen zou uiten. Dan had ik allang een ban te pakken gehad. Alhoewel misschien moet ik ook maar dure woorden gaan gebruiken :')

Bij deze bokker mogen ze van mij juist snel bij ingrijpen. Maar dat gebeurt geloof ik nooit.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 01:25

Ik denk dat ik weet over welk topic dit gaat en ik moet zeggen dat ik het wel een beetje met je eens ben. Niet zo zeer alleen bij dit topic maar inderdaad bij 'bekendere' bokkers. Sowieso lijkt er alsof er met twee maten gemeten wordt bij die bokkers, niet zo zeer door de moderators maar ook zeker door de gebruikers zelf.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:09

Soms zal het ook lijken dat er na 2 pagina's al een moderatoropmerking staat, maar er "in werkelijkheid" al 5 pagina's stonden, waarvan er 3 verwijderd moesten worden ivm offtopic of rellen. Dan lijkt het alsof er direct een moderator bovenop zat, maar is er wel al veel gedaan om het topic weer op de rit te krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:23

Intreden? Is dat een contaminatie van ingrijpen en optreden? :')

Het is mij nog nooit opgevallen eigenlijk. Maar ik open zelf weinig tot geen topics meer en denk nu ook beter na voor ik iets post, dus ik heb bijna nooit een moderator nodig. Alleen soms om te TEM-men.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 08:50

Ingrijpen bedoel ik inderdaad..dat komt ervan als je Nederlands geleerd hebt :')

Angela: Dit betreffende topic volgde ik van opmerking tot opmerking, werd werkelijk al ingegrepen na pagina 2.

Ben in in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt, sommige moderators zijn ook beschermend tegenover bepaalde bokkers gezien ze al vaker opgetreden hebben in diegene zijn topics en hierover heb ik ook al pb's ontvangen na dit topic.

Om een voorbeeld te nemen: Een bokker die topic na topic opent met vragen die je eigenlijk wel zelf kunt beantwoorden, daar liep het topic volledig mis.. maar vonden moderators het nodig om in te grijpen en reacties te verwijderen? Nee helemaal niet, enkel een opmerking en erna sluiten was voldoende..dit is een typisch voorbeeld van bekende bokker tegenover minder bekend.

- Topics hoeven hier niet vermeld te worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:58

oliebol, nu ben ik wel benieuwd om welke bokker dit gaat. Heb wel zo mijn vermoedens, maar toch _O-

En ja, het valt mij ook op bij de BB's. Of dat BB's adviezen kunnen geven die nergens op slaan en daarop niet worden teruggefloten door de niet-BB's... Want wat een BB zegt is de waarheid *\o/* :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:04

Ben ik de enige die hier een "calimero" smaakje van krijgt?
Gut waar kun je je druk om maken. Een topic van een zogenaamde bekende bokker gaat nou eenmaal harder en sneller. Misschien bij het plaatsen van een topic en/of reactie even ietsje beter nadenken over wat je zegt of wilt zeggen. Kan ook al een hele boel schelen ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:05

Liselot: Ik ben zelf 3 jaar mod geweest en loop hier al jaren rond, maar de laatste tijd slaat het gewoon helemaal nergens op hoe sommige mods zich gedragen tov sommige BB-ers. Hallelujah en we doen maar lief tegen ze.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 09:08

Van mij mogen topics zo hard gaan als ze willen en hierbij hoeven de mederators niet in te treden als mensen over privé dingen praten in diegene zijn topic.. de bokker(s) kiezen zelf voor hun privé dingen op het internet te zetten, dan mogen ze commentaar verwachten ook, of ze nu bekender zijn of niet.

Een discussie topic waar het geheel ontopic gaat heeft niets te maken of het nu een bekkendere bokkers is of niet..de pagina's zullen wel komen als steeds iemand commentaar geeft, ongeacht bekend of onbekend.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:08

Geen mod geweest, maar wel bokker vanaf het eerste begin, dus denk dat ik hier ook al wel lang genoeg rondhobbel ;)
En als het nou zo is wat jij zegt, wat is daar dan het grote drama aan? Ik ken genoeg BBers in de afgelopen weet ik veel hoeveel jaar die toch echt een knetterharde permanente ban gekregen hebben hoor. En dat was toen ook niet goed :+