Na jaren meelezen: hoi!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Intens

Na jaren meelezen: hoi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 14:28

Hoi mede-bokkers,

Na jaren stil meelezen heb ik toch maar besloten dat het tijd wordt voor aanmelden. Ik lees regelmatig topics waarin ik toch graag mijn bewondering,afkeer of advies uit wil spreken of gewoon gezellig mee zou willen kletsen dus bij deze.

Mijn echte naam komt misschien nog wel eens boven water drijven, maar voor nu hou ik het op Intens. 27, wonend in de mooiste stad van het land ergens in Noord-Holland (ga ik graag over in discussie, mijn promotiepraatje zou niet misstaan bij n VVV-kantoor :D, try me!) en een drukke maar geweldige baan in de zorg.

Begonnen als manege-ruiter, van wekelijks een lesje naar 4x rijden per week, hier en daar een wedstrijdje en uren op de manege hangen. Helaas kon ik door een aangeboren afwijking in mijn rug uiteindelijk niet meer pijnloos bewegen en moest ik stoppen. Na jaren rust het rijden weer opgepakt, meerdere bijrijd/verzorgpaardjes gehad, maar uiteindelijk protesteert mijn lijf iedere keer weer en is daar weer het verdriet omdat ik moet stoppen.... -O- |(

Hoewel ik besloten heb mezelf dat verdriet niet meer aan te doen en het paardrijden te laten voor wat het is, kriebelt het paardenvirus toch nog behoorlijk. Gelukkig mag ik zo nu en dan mee naar het bijrijdpaard van een vriendin waarmee we dan heerlijk gaan wandelen door het bos. Dat is echt genieten, maar maakt ook dat de kriebels exploderen :Y)

Wie weet.. ooit.

Ik heb al veel geleerd van Bokt, wie weet,nu ik ook kan reageren, leert er ooit eens iemand iets van mij ;) .

Bedankt voor het lezen, ik denk dat jullie me vanzelf wel eens ergens voorbij zien komen.

En nu allemaal weer naar buiten jullie, genieten van t mooie weer! *\o/*

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:30

Welkom! :D

Vero

Re: Na jaren meelezen: hoi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:32

Welkom!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:49

Welkom! Hopelijk kan je weer rijden over een tijdje, zal voor je duimen! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:08

welkom. :)
Is mennen of iets anders naast het paard niets voor je?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:10

Welkom! :j

Intens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 15:21

Bedankt allemaal :D

lor1_1984 schreef:
welkom. :)
Is mennen of iets anders naast het paard niets voor je?

Mennen heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Eerlijk gezegd trekt het me totaal niet, maar ik heb het nooit geprobeerd dus mag eigenlijk niet oordelen ;).

Overigens is rijden voor mij niet het belangrijkste. Paarden brengen ook andere zaken met zich mee (niet alleen de nodige klusjes maar ook zaken als voldoende tijd investeren voor het opbouwen van een band) die helaas niet altijd lukken met mijn lijf. Gebonden zijn aan vaste momenten om tijd in een paard en zijn verzorging te investeren (op welke manier dan ook) is bij mij simpelweg niet mogelijk, lijf laat me in de steek wanneer t lijf uitkomt, of mij dat nou uitkomt of niet, helaas. Hierdoor ben ik als verzorgster/bijrijdster niet 'betrouwbaar' en voel ik me daar erg onprettig bij.

Natuurlijk kan ik af en toe eens een lesje volgen/buitenritje doen, maar ik ben bang dat ik dan t gevoelsmatig ECHTE met een paard bezig zijn i.p.v. n uurtje rijden erg zal missen. Je ziet: ik heb r al veel over nagedacht, maar de stap nog niet durven zetten om teleurstelling te voorkomen :).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:23

Welkom hoor!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:54

Welkom Intens! Heb je al eens een gangenpaard geprobeerd? Ik hoor altijd dat mensen met rugklachten hier enorme baat bij hebben.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:00

Welkom!

Ik weet alles van rugklachten helaas.

@Xyris, een gangenpaard werkt voor mij ook niet.

Intens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 16:07

Xyris schreef:
Welkom Intens! Heb je al eens een gangenpaard geprobeerd? Ik hoor altijd dat mensen met rugklachten hier enorme baat bij hebben.

Bedankt voor je reactie! Wow, nee, hier had ik nog nooit van gehoord, er gaat een wereld voor me open haha. Zal straks eens op zoek gaan naar wat informatie.

T lijkt me heerlijk om weer (redelijk) pijnvrij met paarden bezig te zijn/te kunnen rijden. Tijdens het rijden is ontspannen/loslaten ECHT mijn grootste leerpunt. Ik zet mezelf zo vast (onbewust uit angst voor pijn?) dat ontspannen zitten onmogelijk is. Uiteraard krijg ik dat dan keihard terug van paard, want ook die kan dan niet meer ontspannen en loslaten, wat fatsoenlijk zitten voor mij nog lastiger maakt. Lijkt mij dat dit ook zal spelen bij een gangenpaard? Geen idee hoor, ben nogal n leek :D

Grappig genoeg is ontspannen/loslaten ook n probleem in mijn dagelijks paardloos bestaan, dus misschien is gaan lessen en leren ontspannen wel dé oplossing voor deze brok spanning :Y)

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:14

haha ik zit al een tijdje op bokt en weet nog STEEDS niet hoe ik een forum moet openen haha :D :+
maar leuk dat er weer iemand bijkomt :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:24

Welkom op bokt!

Mocht je bij mij in de buurt wonen, ben je altijd welkom om een keer te komen knuffelen of werken met mijn paardje!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:49

Hoi, welkom! Ook hier wonend in Noord-Holland in een mooie stad.
Wat ontzettend jammer zeg, je rug! Ik zou je ook aanraden om een keer een gangenpaard te proberen. Een natuurtolter dan...met weinig beweging. Hoor via via ook goede verhalen hierover van mensen met rugklachten. Mocht je kennis willen maken met het ijslandse (gangen)paard, ben je welkom hoor...ik heb er drie in een kudde van 15 staan.

Intens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 16:55

Tazzey schreef:
Welkom!

Ik weet alles van rugklachten helaas.

@Xyris, een gangenpaard werkt voor mij ook niet.

Wat vervelend dat jij ook 'de rugpijn club' behoort en dat een gangenpaard geen uitkomst is :(. Heb je altijd pijn, of zijn het periodes?

Myrthee_ en Dems75: wat super lief! :o :D . Op het moment associeer ik paarden nog iets te veel met 'nare ervaringen' en ben ik soms nog wat mensenschuw :Y) (aan beide wordt gewerkt), maar indien mn drempel lager wordt horen jullie van me, bedankt!

horsesdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:43

Welkom :D