'Slotje voor overleg'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

'Slotje voor overleg'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:04

Ik volgde ( een niet nader te noemen, want ik wil die discussie niet naar FZ slepen) topic.

Daar ging 5 dagen geleden een 'slotje voor overleg' op.

Ik vroeg mij af wat dat precies inhoud, want toen ik in het zoekscherm 'slotje voor overleg' zocht kwam ik nog topics tegen uit maart :+ .

Nu snap ik best dat dit soort pittige topics soms tijd nodig hebben en mods ook een leven buiten bokt hebben. Dus het is geen verwijt :o

In sommige topics lijkt het mij ook meer dan duidelijk dat er gewoon een slotje opkomt en ga ik echt niet wachten op de verklaring van mods, maar bij dit betreffende topic snap ik niet zo goed waarom het op slot moet en ik vroeg mij dan dus ook af of er een termijn zit aan het 'overleg' en of er dus altijd een verklaring komt. Of, omdat ik zulke oude topics tegenkom met hetzelfde, 'slotje voor overleg' soms ook het eindslotje kan zijn?

xxCYNNxx

Re: 'Slotje voor overleg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:08

Daarom ga ik er dus al 9 van de 10 keer ervan uit dat zo'n slotje het eindslotje is.
Behalve dan bij topics waar de reden in mijn ogen wat curieus is; dan wil ik nog wel eens weer checken een paar dagen later. Maar reltopics bv; slotje voor overleg= eindslotje (is bij zulke topics toch eerder regel dan uitzondering).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:14

Eigenlijk is 'slotje voor overleg' een zo goed als definitief slotje. Heel soms gaat het topic nog even open met het verzoek tot bepaalde reacties, maar meestal gaat het topic de dag erna alsnog definitief op slot.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:20

Ben ik dan de enige die dan een uitleg verwacht :o ?
Kijk bij overduidelijke topics waarbij 14 jarigen elkaar zwart maken snapt iedereen het, maar soms gaan er topics op slot waar ik zeer benieuwd ben naar het hoe en waarom .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:30

ruitje schreef:
Kijk bij overduidelijke topics waarbij 14 jarigen elkaar zwart maken snapt iedereen het, maar soms gaan er topics op slot waar ik zeer benieuwd ben naar het hoe en waarom .

vermoed dat de topic starter hier een aanzienlijke rol in speelt.Verloopt een topic niet naar wens word er verzocht om er een slotje op te doen.Als het uitloopt in ruzie of rel is er een slotje voor overleg.Soms gaat het weer open,soms gaat het op slot.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:33

ruitje schreef:

Nee, ik volgde het topic ook (of tenminste, ik denk toch dat we hetzelfde topic bedoelen, maar dat doet er inderdaad niet toe), en ben ook heel erg benieuwd hoe het daar nu mee verder moet/zal gaan en waarom :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:37

Dat wat Geerke zegt vermoed ik ook. Aangezien er ook topics op slot gaan die volgens de regels zijn en waar iedereen netjes blijft, maar de opmerkingen niet naar de zin zijn van de ts. Hoeveel zijn er wel niet die na een paar kritische (maar netjes verwoorde) vragen al roepen dat ze daar niet op zitten te wachten en dat als het zo moet het topic wel op slot mag.

Ik heb het me zeker ook wel eens afgevraagd hoor, maar vaak blijven topics gewoon op slot en ben nu op het punt dat ik denk 'nou dat hebben we ook weer gehad, time to move on' .
Maar ben het zeker met je eens dat bij topics waarbij een slotje niet duidelijk is er wel eens wat meer info mag worden gegeven dan het standaard 'slotje voor overleg'

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 11:32

In het topic waar ik het over heb speelt de TS eigenlijk amper een rol, dus denk niet dat we het over hetzelfde hebben :o . In zo'n geval is het vaak al snel een reltopic en dan lijkt het mij duidelijk. Ik weet niet of het handig is om het bewuste topic te delen, zal kijken of ik een niet recent topic kan vinden met eenzelfde soort voorbeeld :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 11:38

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:40

ruitje schreef:

Denk dat die gesloten is omdat er meer dan 15 afb in staan.
Vroeger zetten de modjes de overige afb zelf in links.
Wel netjes om dat dan even te zeggen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:44

ruitje schreef:

Die is denk ik zomaar gesloten omdat er te veel foto's in staan. Maar is maar een gokje.

Edit: ik zie dat diegene boven mij het zelfde dacht haha

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:46

Mee eens! ik ben ook wel benieuwd

neem deze: pien_2010 @ [ED] Ervaringen Moravita

hier werd eigenlijk best wel netjes gereageerd op het moment, ervaringen uit eerste hand, duidelijk hoe het beviel en niet op de man afgespeeld. IK heb geen rare reacties gezien die absoluut niet dor de beugel kunnen..

maar toch komen er alleen maar modjes tussen door met regels en dingen, en uit eindelijk gaat ie op slot, maar gegronde redenen zijn er niet :(

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:48

Die had ik ook gelezen Ladybird, wat ik eruit begrepen heb is dat Morovita een andere Bokker is en dat het daarom op slot is gegaan? :?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:50

Maar waarom staat er dan niet slotje ivm niet volgens de regels/teveel foto's..
Slotje voor overleg is wel heel breed.. zeker als er dan vervolgens nooit n verklaring komt

En ik dacht trouwens dat ervaringen uit eerste hand altijd mogen?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:51

Snollygoster schreef:
Die had ik ook gelezen Ladybird, wat ik eruit begrepen heb is dat Morovita een andere Bokker is en dat het daarom op slot is gegaan? :?

Het is een bedrijf, en er is een bokker met die naam die ook het bedrijf vertegenwoordigt.
Wat overigens ook nergens op slaat, want een tijdje geleden liep er een topic over pmarena, OOK een bokker met een EENMANSbedrijf, dus een stuk persoonlijker.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:52

Ik snap jullie punt en heb mijzelf er inderdaad wel eens op betrapt dat ik vergeet het slotje óf definitief te maken, al dan niet met reden vermeld, óf na overleg er weer af te halen. We blijven mensen...

Het gebeurt overigens veel vaker dat het slotje na overleg weer verwijderd wordt en een enkele keer dat het definitief is.

Vaak is het slotje definitief omdat het topic niet aan de regels voldoet van het betreffende forum en TS liever niet wil dat het verplaatst wordt naar een geschikter forum. Of het is een topic dat niet helemaal goed en volgens de regels loopt en we eerst onderling (moderators) willen overleggen wat te doen of we gaan overleggen met TS.

Het hoeft dus echt geen definitief slotje te zijn!

Overigens doen we nooit een topic zomaar op slot op verzoek van TS. Als het topic aan de regels voldoet en er netjes gereageerd wordt zullen wij hem zeker open houden. Zelfs als er niet netjes gereageerd wordt, gaat een topic niet zomaar op slot, er wordt dan eerst overlegd, al dan niet met TS, en eventueel andere oplossingen gezocht voor we uiteindelijk over moeten gaan tot een definitief slotje.

Als een moderator van een ander forum iets ziet dat echt niet aan de regels voldoet of uit de hand lijkt te lopen kan de betreffende moderator een "slotje voor overleg" plaatsen, zodat de moderator van het betreffende forum het zo snel mogelijk kan oppakken. Het kan dus soms even duren, want niet iedereen is tegelijk online.
Een "slotje voor overleg" is letterlijk een slotje zodat de moderatoren kunnen overleggen wat er moet gebeuren, voordat het topic te ver uit de hand loopt.

En als je vragen hebt over waarom je topic op slot is en je begrijpt niet waarom, stuur ons dan even een berichtje met je vraag en wij proberen je zo goed mogelijk te helpen.

Als je gezien hebt dat een topic al langer een "Slotje voor overleg" heeft, kun je het best een berichtje sturen aan de moderator die het slotje geplaatst heeft.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:55

Duidelijk, dankjewel voor de uitleg! :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 12:18

Bedankt voor de heldere uitleg!

Topic wat ik bedoelde is ondertussen ook genoemd hier dus ik ben niet de enige die toch soms geen leven heeft en wel degelijk op een uitleg zit te wachten :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:27

Ah fijn dat het zo zit. Dat leek mij ook de enige uitleg voor ' slotje voor overleg'. Ik verwacht dan dus nog wel een definitief bericht.

Het is wel fijn als bokkers jullie er op wijzen. Maar het lijkt mij handiger om bijvoorbeeld een query in te bouwen die wekelijks een rapport geeft welk topic nog een eind bericht heeft met ' slotje voor overleg'

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:09

En dat de postduif dan automatisch naar die mod vliegt om e.e.a. af te werken? Dat zou wel heel mooi zijn :))
Voorlopig is het echter handwerk en soms glipt er nog weleens iets tussendoor.
Ik zal zo eens even een rondje zoekfunctie doen en kijken waar nog iets gedaan moet worden :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:07

N.a.v. eerder genoemd topic was ik ook benieuwd naar de regels. Terugkoppeling is zeker prettig, anders worden er suggesties gewekt. Bijvoorbeeld dat een TS of bedrijf kan bepalen of een topic op slot moet. In ieder geval bedankt voor de uitleg Agossie.

En als ik het goed begrijp is er geen tijd gekoppeld aan dat overleg? M.a.w. dat kan 1 week of 3 weken duren?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:22

Gaat mij ook om dit topic, erg curieus waarom het gesloten werd.
Ik kreeg ook ontzettend 'vriendjespolitiek' gevoel er bij.
En natuurlijk gewoon erg vervelend dat het dat het daarna dood gezwegen werd, zodat het topic verdwijnt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:00

ik neem aan dat bovengenoemd topic toch weer open kan gaan? Er staat tenslotte 'voor overleg', dus zit het nog in de pijpleiding? Al 6 dagen…dat dan wel… En uitleg over waarom het bijvoorbeeld definitief op slot blijft lijkt me ook logisch.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:07

Oscar schreef:
En dat de postduif dan automatisch naar die mod vliegt om e.e.a. af te werken? Dat zou wel heel mooi zijn :))
Voorlopig is het echter handwerk en soms glipt er nog weleens iets tussendoor.
Ik zal zo eens even een rondje zoekfunctie doen en kijken waar nog iets gedaan moet worden :)

Je doet net of ik iets heel geks voorstel? Het is niet meer of minder dan dat jij de zoekfunctie aanzet maar dan automatich... Lijkt me dat dat voor een maker van zo'n groot forum een piece of a cookie is. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:48

Slotje voor overleg betekent dat er overlegd wordt, blijkbaar worden die overleggingen geheel niet of niet goed afgesloten als niet duidelijk in beeld is waar er nog een slotje voor overleg staat.