Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:54

N.a.v. dit topic wil ik nu toch wel mijn gal spuwen.
[ED] Op zoek naar een hengsten wei omgeving Soest

De TS heeft een vraag met betrekking op haar paard die een peesblessure heeft.
Nu reageer ik daarop met de (medische) kennis die ik heb maar Bokt meent dat het niet topicgerelateerd is en verwijderd gewoon mijn goedbedoelde advies. Daarbij zonder mij erover in te lichten.

Het valt mij op dat de regels van Bokt doorgeslagen zijn. En het wordt er niet leuker op :( .
Er wordt heel streng gemodereerd. En er wordt aan zaken voorbijgegaan die voor levensbelang voor het paard zijn.

Modereren lijkt belangrijker dan een goed bedoeld advies.
Bokt slaat niet alleen hier in door maar blijkbaar mag je ook niet meer schrijven dat je een paard mooi vind e.d.. Want dat zijn oneliners. :+
En daar wordt direct en streng op gemodereerd. Maar Bokt vergeet dat oneliners gewoon normaal nederlands is en zij denken daarbij boven de wet te staan en hanteren dus blijkbaar hun eigen knullig gemaakte regeltjes.
Bah, wat een kleuterklas is het hier geworden zeg. :r

Foaly

Re: Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:58

pb de TS dan, als je denkt dat je zo het leven van het paard kunt redden. En druk vervolgens op het rode kruisje in de rechterbovenhoek als het je niet bevalt op Bokt :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:00

De TS is het andere topic vraagt alleen om een wei, niet om adviezen hoe om te gaan met de peesblessure van haar paard. Misschien kun je daarvoor beter een pb naar de TS sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:02

Foaly schreef:
pb de TS dan, als je denkt dat je zo het leven van het paard kunt redden. En druk vervolgens op het rode kruisje in de rechterbovenhoek als het je niet bevalt op Bokt :+

Bedankt voor de tip. :)*
En over dat rode kruisje ga ik zeker nadenken.
Maar ik denk zeker dat er meer mensen niet zo gelukkig zijn met hoe de moderators de regels hanteren. Dus of we vertrekken met zijn allen van Bokt of Bokt gaat zijn moderators beter instrueren en past de boktregels aan.
Bokt is ontstaan door en voor Bokkers en als het overgrote deel niet tevreden is dan lijkt mij dat toch heel duidelijk dat de boktregels zijn doorgeslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:03

Adem in, adem uit... het is maar internet... :(:)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:04

Anoniem schreef:
Foaly schreef:

Maar ik denk zeker dat er meer mensen niet zo gelukkig zijn met hoe de moderators de regels hanteren. Dus of we vertrekken met zijn allen van Bokt of Bokt gaat zijn moderators beter instrueren en past de boktregels aan.
Bokt is ontstaan door en voor Bokkers en als het overgrote deel niet tevreden is dan lijkt mij dat toch heel duidelijk dat de boktregels zijn doorgeslagen.

Is dat nou niet wat stellig gezegd? Volgens mij zijn er nog steeds een heleboel tevreden bokkers hoor....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:06

Maar ook een heel groot deel ontevreden gebruikers....
Ik snap wel wat ts aan geeft, weet ook dat er niks mee zal gebeuren.
De andere kant snap ik ook, het advies wás off-topic...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:06

IK kan het me er wel in vinden hoor, kom daarom ook nog maar erg weinig hier.
Ik snap het beleid enerzijds wel, maar er wordt vaker overdreven dan dat er normaal gemodereerd wordt imo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:07

Ik ben juist wel blij met die regels. Vind het ontzettend irritant als ik gewoon iets vraag en mensen gaan in op dingen waar m'n hele topic niet om gaan.

Anoniem

Sterretje90 schreef:
Is dat nou niet wat stellig gezegd? Volgens mij zijn er nog steeds een heleboel tevreden bokkers hoor....

Ik denk dat een overgroot deel Bokt al heeft verlaten. :j

Iris82

Het probleem is dat op ED heel snel een topic verzandt in iets totaal anders dan dat er wordt gevraagd. Dat is de reden dat daar relatief streng gemod wordt. Een pb sturen lijkt me een goede optie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:08

Anoniem schreef:

Nou nou overgrote deel... ik denk dat dat nog wel mee valt hoor ;). Er komen dagelijks nog steeds meer mensen bij dan dat er 'af gaan'.

En je reactie was waarschijnlijk inderdaad niet onderwerp gerelateerd. Ik vind het ook nogal wat als de TS er dan expliciet bij moet zetten dat ze geen advies wil inzake de peesblessure, de openingspost en de daaruit voortvloeiende vraag was in principe duidelijk toch? Als men namelijk door gaat op jouw post over de behandeling van de peesblessure, schiet het topic z'n doel voorbij. An sich begrijp ik de reactie van de mod dus wel een beetje :o.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:09

Ik zou willen dat ze ook zo modereren als er eens fokadvies gevraagd wordt voor een simpel ponietje en half Bokt begint dat ze niet moeten dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:10

Ik heb laatst ook 2 keer in relatief korte tijd een waarschuwing gekregen voor een i.m.o acceptabele reactie.
Was in een topic waarin een meisje werd verkracht en ik een reactie plaatste met een :r-poppetje.
Ik plaats nu dus geen :r-poppetjes meer. :D
En ik ben ook weleens verbaasd als ik dan véél heftigere reacties zie die wel blijven staan.

Maar... het is maar Bokt, en tuurlijk baal je op dat moment zelf even, omdat je je van geen kwaad bewust bent.
Alleen moet je dat ook naast je neer kunnen leggen en het niet je echte leven moeten laten beïnvloeden.
Er zitten zooooooveel mensen op Bokt, je kunt het nooit voor iedereen perfect doen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:11

Sees schreef:
Anoniem schreef:

Nou nou overgrote deel... ik denk dat dat nog wel mee valt hoor ;). Er komen dagelijks nog steeds meer mensen bij dan dat er 'af gaan'.

En je reactie was waarschijnlijk inderdaad niet onderwerp gerelateerd. Ik vind het ook nogal wat als de TS er dan expliciet bij moet zetten dat ze geen advies wil inzake de peesblessure, de openingspost en de daaruit voortvloeiende vraag was in principe duidelijk toch? Als men namelijk door gaat op jouw post over de behandeling van de peesblessure, schiet het topic z'n doel voorbij. An sich begrijp ik de reactie van de mod dus wel een beetje :o.

Er zijn ook genoeg mensen die nog wel een account hebben maar gewoon nooit meer online komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:13

Iris82 schreef:
Het probleem is dat op ED heel snel een topic verzandt in iets totaal anders dan dat er wordt gevraagd. Dat is de reden dat daar relatief streng gemod wordt. Een pb sturen lijkt me een goede optie.

Maar ik heb gewoon netjes en goedbedoeld een advies gegeven. Nergens gedramt of de TS tegengesproken of lelijk gedaan. Dus eigenlijk wordt er dus gemodereerd omdat men bang is dat het topic in iets anders verzand?
Tja, misschien is het dan beter dan er niemand meer wat in een topic schrijft. Misschien is het dan beter om alleen nog maar per PB te reageren. Dan kan een topic nooit in iets lelijks verzanden.

Ik vind het zeker kunnen dat er wordt ingegrepen wanneer mensen de TS aanvallen maar dat was hier totaal niet het geval. Ik heb goedbedoeld geschreven dat je een paard met peesblessure eigenlijk beter niet los kan laten in een bak of weide maar dat het herstel er pas kan komen na gecontroleerde beweging zoals 3 maal daags 10 minuten stappen en de daarbijbehorende medische behandelingen. Maar blijkbaar is mijn reactie niet correct want dat wordt gewoon verwijderd. :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:14

BeSen, dat zal wel maar dan nóg komen er meer mensen bij dan die er af gaan en denk ik zeker wel dat het merendeel tevreden is. Anders zou Bokt al lang niet meer bestaan ;). En als je ziet hoeveel topics er bij komen iedere dag...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:14

Waarom zou TS op jouw advies zitten wachten? Grote kans dat ze daar helemaal geen behoefte aan heeft, omdat ze dit in overleg met haar dierenarts doet. Daarnaast heb je met jouw advies alleen maar kans dat het topic zich ontwikkelt tot een topic over de behandeling van peesblessures, terwijl de vraag van TS daardoor helemaal ondersneeuwt en ze niet de informatie krijgt die ze graag wil hebben. Met het bijbehorende risico dat het ook nog eens ontaardt in een reltopic.

Ik kan de mods alleen maar groot gelijk geven in dit geval. Het is volledig offtopic, voegt niks toe en heeft het risico van een reltopic.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:15

Ik snap het als er opgetreden wordt door een mod als er pagina's lang offtopic wordt gepraat, maar ik lees in het betreffende topic deze reactie van de TS van dit topic waar in nu in post, dit:
Citaat:
Ik geef de TS goede tips wat betreft de peesblessure en wat het voor effect heeft om een paard met peesblessure los te laten lopen en dat het daarom beter is om hem gecontroleerde beweging te geven.

De reactie was dus schijnbaar niet 100% ontopic is maar ook niet 100% offtopic, want ze zegt waarom het juist vanwege die blessure beter is om hem gecontroleerde beweging te geven (= niet op wei te zetten?), dus om hem te verwijderen vind ik idd wat overhaast.. Maarja wie ben ik om daar over te oordelen. Heb de originele post natuurlijk niet kunnen lezen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:16

Gast5428 en dan even off topic, overigens denk ik heel anders over de behandeling van een peesblessure dan wat jij nu omschrijft :o. Zou ik dat dan in dat topic hebben gezegd, gaat het dus niet meer om het originele vraagstuk ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:18

Karl66 schreef:
Waarom zou TS op jouw advies zitten wachten? Grote kans dat ze daar helemaal geen behoefte aan heeft, omdat ze dit in overleg met haar dierenarts doet. Daarnaast heb je met jouw advies alleen maar kans dat het topic zich ontwikkelt tot een topic over de behandeling van peesblessures, terwijl de vraag van TS daardoor helemaal ondersneeuwt en ze niet de informatie krijgt die ze graag wil hebben. Met het bijbehorende risico dat het ook nog eens ontaardt in een reltopic.

Ik kan de mods alleen maar groot gelijk geven in dit geval. Het is volledig offtopic, voegt niks toe en heeft het risico van een reltopic.

Er is geen enkele dierenarts die een paard met peesblessure adviseerd om in een bak los te laten lopen.

Karll, als jouw kinderen een drukke weg over willen steken vind jij het dan oké dat ik ze niet waarschuw en terug roep?
Die kinderen zitten ook niet op mijn reactie te wachten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:22

Anoniem schreef:
Karl66 schreef:

Er is geen enkele dierenarts die een paard met peesblessure adviseerd om in een bak los te laten lopen.

Karll, als jouw kinderen een drukke weg over willen steken vind jij het dan oké dat ik ze niet waarschuw en terug roep?
Die kinderen zitten ook niet op mijn reactie te wachten.

Ik begrijp dat jij de behandelende DA van dit paard bent en alle ins en outs van de desbetreffende situatie kent? Zo niet dan moet je gewoon niet op de stoel van de DA gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:24

Nee, ik ben niet de Da van de TS. Maar Ja, ik heb wel de nodige kennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:25

Free2 schreef:
De reactie was dus schijnbaar niet 100% ontopic is maar ook niet 100% offtopic, want ze zegt waarom het juist vanwege die blessure beter is om hem gecontroleerde beweging te geven (= niet op wei te zetten?), dus om hem te verwijderen vind ik idd wat overhaast.. Maarja wie ben ik om daar over te oordelen. Heb de originele post natuurlijk niet kunnen lezen.

Jij begrijpt mijn punt. :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:26

vind de richtlijnen en regels ook om te huilen. Stom voorbeeld wat mij altijd vreselijk irriteert is als iemand in een topic over rensport zet 'ach wat zielig' dan mag dat blijven staan, maar als ik eens commentaar heb op een andere sport...wordt het verwijdert.

Wat ik vind dat verwijdert moet worden? Al die topics waar een 'slotje' op gaat, waarom zou je zulke troep bewaren?