Wat vind je ervan hoe er met je mening word omgegaan op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Wat vind je ervan hoe er met je mening word omgegaan op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:03

Nou de vraag is wel duidelijk denk ik.
Wist niet of het hier goed stond,zoniet sorry.

Ik vind , dat als je mening afwijkt van de menigte dat je niet echt gerespecteert word.
Of je word bestookt met waarom en hoezo en onbegrip.
Ik sta altijd open voor andermans mening,maar houd er niet van dat die word opgedrongen.

Hoe is jullie ervaring
Mvg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:05

Het is een discussie forum natuurlijk, dus als men vragen heeft over mijn mening vind ik dat prima.

Is het een eenrichtingsverkeer omdat iemand een bord voor de kop heeft, dan negeer ik het gewoon en doe geen enkele moeite en verlaat de discussie of laat diegene links liggen :Y) Of het moet om kwetsende zaken gaan; als iemand 1 groepering af zeikt bijvoorbeeld . Daar ben ik allergisch voor.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-05-15 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Paisano

Re: Wat vind je ervan hoe er met je mening word omgegaan op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:06

LZP -> FZ

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:10

Eerlijk als je in een topic een andere mening dan de rest hebt dan word je zowat gelyncht.
Dan weet je niet waar je het over hebt en dat je je maar moet bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:10

Ik vind het prima hoe er met mijn mening word omgegaan. Natuurlijk zijn er wel eens meningsverschillen en kritische vragen, maar ik vind dat juist wel leuk/uitdagend. Ik leer van andere standpunten en hoe oneens ik het met sommige dingen ook kan zijn, het is wel interessant om mensen tegen te komen die de wereld zo anders ervaren dan ik. :) Als je zelf constructief blijft en niet in de verdediging schiet blijft het bijna altijd gezellig.
Natuurlijk heb je wel enkele 'schreeuwers' die te ver gaan, maar met negeren en evt temmen is de lol daar meestal snel af.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:15

Daks schreef:
Eerlijk als je in een topic een andere mening dan de rest hebt dan word je zowat gelyncht.

Ik zou bijvoorbeeld nooit een topic openen dat ik al jaren geen paardrijles meer heb, terwijl ik vaardig genoeg ben voor het doel wat ik met rijden heb en mijn pony is ingereden toen ie 3 was. Dus kun je nagaan hoeveel schade het arme dier al heeft opgelopen :')
Het openen van een topic ben ik zeer terughoudend in want er zitten veel mensen tussen die geen middenweg kennen en je aanvallen alsof ze een leeuw zijn en jij een gewond bokje :') ik zit hier voor mijn plezier op, als ik afgezeken wil worden dan meld ik mijzelf wel aan als urinoir :+

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:16

Op geen enkel forum ontkom je daaraan denk ik.
Wat ik vaak wel merk is wanneer een ts flink afgezeken wordt dat een menigte mee gaat, en wellicht mensen die zoals ts denken niet meer vrijuit durfen te komen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:17

Dat verwoord je erg leuk haha.

Als ik kijk naar het topic over ivf dan zijn er ook voorstanders te ver gegaan tegen de tegenstanders.
Je mening verdedigen is leuk maar het moet wel netjes blijven en dat gebeurd op bokt niet altijd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:19

Wat je in de OP hebt gezet is echt helemaal waar. Het is dan geen normale discussie, jouw mening is maar raar en klopt niet. Dat is erg jammer. Voor de rest helemaal oke!

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:19

Daks schreef:

Kijk en dat vind ik dus ook , als je afwijkt ben je gelijk gek of iets in die richting

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:21

Ik lijk wel gek, maar ik geef eerlijk toe dat het daarom weleens gebeurt dat ik in 'gevoelige' topics alleen meelees en geen afwijkende mening geef. Ik heb geen zin om voor een soort vuurpeloton te moeten verantwoorden waarom ik ergens anders over denk. Natuurlijk, vragen stellen kan altijd, maar in sommige topics (en door sommige mensen) word je al bijna direct gelyncht als je niet met de meute meehobbelt.

Overigens zijn er ook veel topics waarin wel normaal wordt gediscussieerd, dus het kan wel :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:36

Niemand zal natuurlijk toegeven dat ze iemand 'lynchen' als diegene een afwijkende mening heeft maar het is mij wel degelijk al een paar keer overkomen want oh wee als je het opneemt voor de mods :') ...

Gelukkig zijn er dan ook altijd Bokkers die een ander tot de orde roepen hoor en ik laat alles van me afglijden. Men mag het gerust oneens zijn met me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:41

Kirsha schreef:
Ik lijk wel gek, maar ik geef eerlijk toe dat het daarom weleens gebeurt dat ik in 'gevoelige' topics alleen meelees en geen afwijkende mening geef. Ik heb geen zin om voor een soort vuurpeloton te moeten verantwoorden waarom ik ergens anders over denk. Natuurlijk, vragen stellen kan altijd, maar in sommige topics (en door sommige mensen) word je al bijna direct gelyncht als je niet met de meute meehobbelt.

Overigens zijn er ook veel topics waarin wel normaal wordt gediscussieerd, dus het kan wel :j

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten :j

Ik ben ook steeds meer een stille meelezer in dergelijke topics :')
Maar, zoals gezegd; dat heb je overal; niet alleen op Bokt, niet alleen op pietjepukshobbyforum, zoveel mensen, zoveel meningen en dus ook meer dan genoeg meningsverschillen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:44

Als je voor een ander opkomt,en dus niet met de kudde mee gaat,dan ben je de schuldige en de slechte.Dit gebeurt ook best vaak op Bokt.Maar ik trek me er niks van aan hoor,kan het gewoon niet hebben 10 tegen 1.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:47

Ik ben er vooral allergisch voor als iemand (goedbedoelde) kritische vragen krijgt en dan gelijk begint te gillen over 'typisch Bokt'. Wat Gast3289 zegt klopt helemaal: overal waar veel mensen met elkaar praten krijg je discussies. Dat is nou eenmaal zo, het beste wat je kunt doen is wel ingaan op de mensen waar mee te praten valt (en dus ook luisteren naar wat jij te zeggen hebt) en de rest van je af te laten glijden :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:54

Ik baal altijd van 'bekende' bokkers. Neem 2 topics, zelfde foto's, worst case scenarios in beide gevallen.
In het topic van de niet bekende bokker wordt er alleen gefocussed op die negatieve dingen.
In het topic van de bekende bokker is het wat mooi, wat gaaf.

Ga je in het topic van de bekende bokker ook de negatieve aspecten bewoorden dan valt het halve topic over je want TS weet echt hoe haar paard is enz enz.

Vriendjespolitiek :r

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:57

Wat Onali zegt is ook wel echt waar en het ergste is nog dat je in sommige gevallen zelfs een stroom haatpb's krijgt als je het er niet mee eens bent... Ja, echt gebeurd. Dat vind ik wel redelijk triest :') Gelukkig gebeurt dat volgens mij niet aan de lopende band.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:58

Het is net het echte leven :D

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:59

Ik ken het wel. Ik ben dus iemand die bij z'n mening blijft en zich bijna nooit laat meeslepen door anderen en hun meningen. Maar ja, op bokt is dat blijkbaar niet toegestaan. Als ik eens mijn mening uitspreek, word ik volledig afgebrand.... Ik ben eraan gewend inmiddels, maar de eerste keer dat dat gebeurden was het toch wel een behoorlijke klap (aangezien ik toen pas 12/net 13 was....)

Ik plaats nu ook bijna nooit meer mijn mening. Als ik een topic lees, dan schrijf ik vaak wel een reactie, maar klik hem toch weer weg en plaats hem niet. Maar ik heb ook wel eens dat ik mijn mening wel heb geplaatst en dat de eerste 3-4 mensen het er mee eens zijn, maar als er ook maar 1 iemand zegt dat 'ie het er niet mee eens is, word je afgebrand door ongeveer alle mensen in het topic....

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:00

Onali schreef:
Ik baal altijd van 'bekende' bokkers. Neem 2 topics, zelfde foto's, worst case scenarios in beide gevallen.
In het topic van de niet bekende bokker wordt er alleen gefocussed op die negatieve dingen.

Ga je in het topic van de bekende bokker ook de negatieve aspecten bewoorden dan valt het halve topic over je want TS weet echt hoe haar paard is enz enz.

Maar ligt dat dan aan de Bekende Bokker of aan de vriendjes? Ik heb btw ook wel eens andersom meegemaakt, een Niet-Bekende Bokker postte een fototopic van haar veulentje met een veel te strak halster en in een prikkeldraadwei. Toen behulpzame Bokkers daar vragen over stelden, kregen ook zij een hele berg vriendjes over zich heen...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:03

Dat topic ken ik idd ook Foaly. :')

In de meeste gevallen ligt het aan de vriendjes, maar ik ken ook enkele TS-ers die er volledig tegenin gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:06

Onali schreef:

De zogenaamde B-B-ers.

Ikzelf zal dus ook nooit een In The Picture topic openen. Ik weet dondersgoed dat ik niet perfect rijd. Komop, als ik perfect zou rijden, was ik nu wel Olympische voorbereidingen aan het treffen hoor, geen tijd om te Bokken. Rijd ik aardig? Ja hoor, best wel. Zit ik mijn paard af en toe in de weg? Zeker, ongetwijfeld. Doe ik ook hele goede dingen met hem? Ja, van groene onopgevoede draak is hij nu een leuke pony geworden. Dat gaat niet vanzelf.
Afzeiken vind ik ook niet nodig. Advies geven is prima. Overigens is het ook prima als TS dat advies naast zich neerlegt, onze adviezen zijn niet bindend. Soms geef ik ook wel advies, maar rij-advies nooit. Ik kan gewoon niet van een foto bepalen wat goed of niet goed is. Zelfs de zit kan ik niet beoordelen. Een foto is in een fractie van een seconde gemaakt. Als iemand over het algemeen goed zit, en die ene seconde dat de foto gemaakt wordt niet, dan heb je toch echt een vertekend beeld.

Weet je wat ik overigens wel vind? Dat sommige vragen van TS-en niet snap. Qua rijden, verzorging, soms voeding of huisvesting. Ik vind dat er af en toe echte basis vragen naar voren komen. Is er dan niemand (instructie, ervaren clubgenoten) die een TS-er kunnen helpen met advies? Staan die paarden alleen-op-de-wereld of zo?

Er zijn in mijn ogen voor dat soort vragen 3 basis antwoorden:
1) Neem les
2) Laat de DA komen
3) Google je suf, ga naar de bibliotheek, bestudeer het probleem.

en nog een vierde
4) wees niet te beroerd om kritisch naar jezelf te kijken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:09

Ik heb meer dan eens een afwijkende mening, maar ik voel me daar niet zo dramatisch over als de meesten hier. Jemig :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:10

Nee hoor, ik voel me ook niet dramatisch, of miskend of zo. Ik ben het vaak zat oneens met diverse mensen. En dan niet alleen op Bokt, ha ha

Wat ik wel jammer vind, is dat ik een keer te horen kreeg "je bent verkeerd bezig met je pony" En dat zijn nou juist de ongenuanceerde zaken die iemand niet moet geven omdat ze het gewoon niet weten. Ze kennen (in dit geval mij) niet, niet de pony in kwestie, weten niets van de opvoeding, huisvesting, harnachement, voeding en nog zo 10 zaken.
Dus dan laat ik dat maar los. Let it go, Let it goooooo :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:16

Rudina schreef:
Op geen enkel forum ontkom je daaraan denk ik.
Wat ik vaak wel merk is wanneer een ts flink afgezeken wordt dat een menigte mee gaat, en wellicht mensen die zoals ts denken niet meer vrijuit durfen te komen.

Ook echt dat.
Eén iemand oppert voorzichting dat de TS misschien iets aan de zware kant is en meteen 30 bokkers die het ermee eens zijn. Als die eerste dat niet gezegd had, hadden ze hun mond gehouden.