Oproep: Bijeenkomst m.b.t. privacy op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ADx

Oproep: Bijeenkomst m.b.t. privacy op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 10:45

Hallo Bokkers :)

Mijn naam is Arjen Diks en sinds kort doe ik mijn afstudeeronderzoek bij Bokt. Voor mijn opleiding Human Technology aan de Hanzehogeschool Groningen kijk ik, heel globaal gezegd, naar de interactie tussen mens en technologie. Naar aanleiding van onder andere de uitkomsten van de laatste bezoekersenquête, staat in mijn afstudeeronderzoek privacy centraal, en ik ben heel benieuwd hoe jullie als leden daarmee bezig zijn op het forum.

Volgende week donderdag (7 mei) heb ik daarom een kleine informele bijeenkomst gepland, waarin ik graag jullie ervaringen en ideeën over online privacy hoor. Iedereen beleeft dit anders en er zijn dan ook geen goede of foute antwoorden :) Door middel van dit gesprek hoop ik een beter beeld te krijgen van wat er leeft op het forum op het gebied van privacy. Ik hoop dat een aantal van jullie hierbij aanwezig willen zijn!

Datum en tijd: Donderdag 7 mei, tijd in overleg
Duur: 1,5 tot 2 uur
Voor snacks en drinken wordt gezorgd, parkeren is gratis (en anders is het goed te bereiken met het openbaar vervoer).

Het zou mooi zijn als er vier tot zes mensen aanwezig kunnen zijn, bij meer dan zes aanmeldingen zullen de eerste zes uitgenodigd worden.

(Mocht je wel aanwezig willen zijn, maar komt de tijd niet uit, laat het hieronder even weten. Als er veel mensen voorkeur hebben voor een andere tijd kan er wellicht wat geschoven worden.)

Alvast bedankt! +:)+
Laatst bijgewerkt door Muurp op 02-05-15 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Datum en tijd op verzoek aangepast.

palousa_boy

Re: Oproep: Bijeenkomst m.b.t. privacy op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 10:53

Via hier wil ik je wel meegeven dat ik niet heel erg op m'n privacy ben op internet. In het gewone leven iets meer maar ook daar maak ik me er niet zo erg druk om, als ze je willen vinden komen ze er toch wel tegenwoordig.

Maar een bijeenkomst gaat voor mij een beetje lastig worden, daar zul je dus andere mensen voor moeten zoeken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:04

Qua plek is het prima te doen maar ik heb helaas ook nog examens te leren. Afhankelijk of ik op dat moment sowieso nog in de stad moet zijn, kan ik komen. Anders niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:10

No offence hoor, maar wat denk je te bereiken met een gesprek met maar 4 tot 6 mensen? Kun je dan niet beter een online survey maken? Zodat je een duidelijker en vooral eerlijker beeld krijgt over de situatie?
Want dat het een steeds groter wordend probleem is , ook hier op bokt, is mij persoonlijk de laatste tijd wel steeds duidelijker geworden...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:13

ohjajoh6 schreef:
No offence hoor, maar wat denk je te bereiken met een gesprek met maar 4 tot 6 mensen? Kun je dan niet beter een online survey maken? Zodat je een duidelijker en vooral eerlijker beeld krijgt over de situatie?
Want dat het een steeds groter wordend probleem is , ook hier op bokt, is mij persoonlijk de laatste tijd wel steeds duidelijker geworden...

Kwantitatief en kwalitatief zit een wereld van verschil tussen m.b.t onderzoeksdoeleindes.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:15

Of mensen via dit topic of per pb uitnodigen om hun verhaal te doen?

Groningen is nou niet echt naast de deur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:16

Conference call aanmaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:27

Courses schreef:
ohjajoh6 schreef:

Kwantitatief en kwalitatief zit een wereld van verschil tussen m.b.t onderzoeksdoeleindes.

Ik hoop toch niet dat de TS aan wie ik de vraag tenslotte stelde, met dit soort oneliners komt eigenlijk...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:36

Groningen is voor mij wel naast de deur en wil ook best meewerken, maar op het genoemde tijdstip ben ik gewoon aan het werk.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:40

Hetzelfde geldt voor mij

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:47

Ik wil graag meedoen maar ik kom niet naar Groningen. Sowieso werk ik die dag maar Groningen is 2,5 uur rijden.
Kan je geen enquête of vragenlijst maken? Dan vul ik hem graag in.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:50

Ik ben op dat tijdstip ook gewoon aan het werk. Anders had ik best langs willen komen :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:59

Ik denk dat het voor veel Bokkers erg lastig wordt om langs te komen op het gestelde tijdstip.
Veel van de Bokkers moeten werken of wonen te ver weg.
Ik denk dat je in je handjes mag klappen als er 1 of 2 personen werkelijk kunnen komen Arjen.

Zoals hierboven al geopperd is een online survey voor ons veel handiger.
Je hebt dan ook meer representatieve data om uit te werken.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:04

haha moet toch wel lachen om dit topic. Om over privacy te praten, kom even uit de anonimiteit van je username om jouw mening te geven. De mensen die daar op af komen zullen sowieso geen probleem ermee hebben lijkt me :+

ADx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 12:06

ohjajoh6 schreef:

None taken :) Uiteraard baseer ik mijn onderzoek niet alleen op dit ene gesprek. Tijdens dit gesprek hoor ik graag wat jullie als leden, die hier veel meer ervaring hebben dan ik in een korte tijd kan zien, ervaren en wat jullie ideeën zijn op het gebied van privacy. Wat Courses al noemde, is dat een keuze in het soort onderzoek. Via een enquête is het lastig doorvragen, en kunnen respondenten alleen antwoorden op vragen die ik bedacht heb. In een gesprek als dit hoop ik juist dingen te horen die ik nog niet bedacht heb :)
Dit topic hou ik graag om de bijeenkomst te plannen, als je inhoudelijk op het onderzoek in wilt gaan mag dat natuurlijk altijd via een PB.

gomir schreef:
Groningen is voor mij wel naast de deur en wil ook best meewerken, maar op het genoemde tijdstip ben ik gewoon aan het werk.

MaiMai schreef:
Hetzelfde geldt voor mij

Zou na het avondeten beter uitkomen, zeg 19:00u? Of willen jullie liever gelijk door uit het werk, rond 17:30u?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:31

ADx schreef:
Via een enquête is het lastig doorvragen, en kunnen respondenten alleen antwoorden op vragen die ik bedacht heb. In een gesprek als dit hoop ik juist dingen te horen die ik nog niet bedacht heb :)

Daar hebben ze PB voor bedacht. :)
Daarbij kan je ook open vragen stellen en mensen die gemotiveerd zijn zullen dit zeker gebruiken om hun visie te geven.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:32

Helaas, ik kan donderdag niet ivm werk... anders had ik wel mee willen werken... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:58

dazzletrofke schreef:
haha moet toch wel lachen om dit topic. Om over privacy te praten, kom even uit de anonimiteit van je username om jouw mening te geven. De mensen die daar op af komen zullen sowieso geen probleem ermee hebben lijkt me :+

Dit dus!
En dan vraag ik mij oprecht af wat de kwaliteit van het onderzoek dan zal inhouden...
Maar goed succes ermee.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:04

Beetje ver weg voor mij, anders had ik het overwogen!
Vind het een interessant onderwerp.

Wat jullie zeggen over het type mensen dat hier op af zou komen, vind ik niet helemaal waar. Ik ben zelf wel voorzichtig met de dingen die ik deel en waar ik ze deel, maar zou best dit gesprek bij willen wonen.

Je zou misschien eens kunnen overwegen om wat 'interessante' mensen via skype te benaderen voor een interview of iets dergelijks. Ik denk dat dat toegankelijker is voor veel bokkers.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:53

ADx schreef:
gomir schreef:

MaiMai schreef:
Hetzelfde geldt voor mij

Zou na het avondeten beter uitkomen, zeg 19:00u? Of willen jullie liever gelijk door uit het werk, rond 17:30u?

Ja, een stuk beter. Beide tijdstippen wel.

ADx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 15:51

dazzletrofke schreef:

Er zal niet om specifieke voorbeelden gevraagd worden, je bent uiteraard helemaal vrij om te delen wat je wilt. Het lijkt me dat ik via PB of Skype evenveel van je weet (namelijk je naam op Bokt en via Skype eventueel je e-mail adres). Tijdens de bijeenkomst zal niet om je username op Bokt gevraagd worden, dat is voor het onderzoek onbelangrijk.
Hoe dan ook deel ik in mijn onderzoek geen enkele informatie met Bokt (of anderen) dat naar een individu te herleiden is!

MaiMai schreef:
ADx schreef:

Ja, een stuk beter. Beide tijdstippen wel.

Mooi, dankjewel :) Ik laat het dan ook afhangen wat andere deelnemers het beste past, maar dan houden we het in ieder geval na werktijd +:)+

Banjer schreef:
Helaas, ik kan donderdag niet ivm werk... anders had ik wel mee willen werken... :)

Ik weet niet wat jouw werktijden zijn, maar komt het in het begin van de avond beter uit? :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:56

Voor mij komt vanaf een uur of 7 het beste uit. Behalve als ik 's avonds zou moeten werken :).

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:39

Ik kan wel, die dag ook wel maar heb dan een late dienst. Weliswaar in Groningen maar ik begin on 14.00 met werken. Daar voor zou wel kunnen

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:44

Interessant onderzoek! Jammer dat het voor mij zo ver weg is. Mocht je zoals eerder genoemd meningen via Skype/ PB willen, dan hoor ik het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:47

Misschien kan ik ook wel :)

Welk gebouw van de Hanze is het? Gewoon in de van Olst toren of in één van de andere gebouwen?