''vroegah'' was het als topics (te) oud waren, dan werd het op slot gezet. Nu mogen oude topics weer actief gemaakt worden. Maar wat zijn hier wel bepaalde richtlijnen/regels voor? Zojuist kwam ik een topic van 2007 tegen waarin iemand had gereageerd (hoe ze het voor elkaar krijgen om een topic uit 2007 is me een raadsel ).
Nou.. Wel als t om een rijprobleem, peesblessure, aankoop/verkoop van een paard, welke hengst voor deze merrie topic is
Jet
Geplaatst: 22-04-15 00:44
Zo kwam ik gister een reactie tegen op een IM bericht. Iemands eerste bericht, een soort van medeleven met de melding dat zij haar paard ook zo mist. Het laatste bericht uit het topic was van april 2013, dus twee jaar terug. TS is al meer dan een half jaar niet meer online geweest volgens haar profiel, ik heb dus toch maar geTemd. Vooral bij dat soort berichten lijkt het me naar als het ineens weer boven komt drijven...
In dat soort situaties kiezen we er dan ook voor om het topic alsnog te sluiten Jet Dus TeMmen is dan zeer welkom. Mocht je twijfelen of het nieuwe bericht meerwaarde heeft, dan kun je altijd een TeM plaatsen, dan zullen wij ernaar kijken.
Ik was inderdaad ook benieuwd of de regels veranderd zijn. Ik had ook een tem gestuurd over een topic van 2007 en toen kreeg ik melding van een mod dat dat gewoon mocht. Een aantal maanden geleden reageerde ik op een topic wat blijkbaar door een andere bokker omhooggehaald was... kreeg ik een pb van een mod of ik voortaan wat oplettender wilde zijn met reageren
Natuurlijk blijft het lastig om te zeggen wanneer een topic nog steeds waardevol is wanneer het omhoog wordt gehaald en wanneer niet. Dit verschilt per situatie.
Wat ik altijd doe als een oud topic omhoog wordt gehaald waarbij blijkt dat het topic en/of de reactie geen meerwaarde heeft ik het topic sluit en in de slotpost vermeld dat er een nieuw topic mag worden geopend over het desbetreffende onderwerp. Zo is voor iedereen duidelijk waarom het topic gesloten is.
8nnemiek
Geplaatst: 12-05-15 12:25
Ik vraag me ook wel eens af wanneer je nu een nieuw topic kan openen.. Zo loopt er al jaren een moestuintopic, en sinds kort is er een tweede moestuintopic bij gekomen. Heel vervelend, want veel mensen plaatsen hun reacties nu dubbel in twee topics tegelijk en je moet dus telkens twee topics bijlezen en door een aantal dubbele reacties heen scrollen.. Meerdere mensen al getemd vanwege een dubbeltopic, maar daar wordt door de mods niet op gereageerd, en dan vraag ik me af of dat is omdat het eerste topic te oud is..? Maar als een topic oud is en er wordt nog steeds regelmatig in gepost, dan lijkt me niet dat je gewoon een nieuw topic mag aanmaken, toch?
Jet
Geplaatst: 12-05-15 13:42
Annemiek, daar heb je gelijk in. Als de laatste reactie nou 1of 2 jaar terug was met zo'n topic vind ik het wat anders, maar als er nog steeds gepost wordt is het in mijn ogen geen oud topic. Dat tweede had dan echt gesloten moeten worden ( of alsnog). Misschien dat iedereen die in het oude topic reageert kan temmen in het nieuwere, dan gebeurt er hopelijk wel iets mee.
Als er twee soortgelijke topics lopen dan is dat inderdaad alles behalve handig... Je zou de desbetreffende moderator(s) even een pb kunnen sturen met daarin de uitleg. Het kan zijn dat zij niet op de hoogte zijn van het nieuwe topic, of misschien hebben ze een reden dat allebei de topics open blijven.
Maar, het is inderdaad zo dat als het topic nog steeds loopt (al is het in 2006 geopend), dat het geen oud topic is en dat een nieuw topic dus over het algemeen ook niet nodig is. Pas als het oude topic bijvoorbeeld dusdanig verouderd is dat het omhoog schoppen geen zin heeft, dan mag er een nieuw topic worden geopend.
Het gaat om dit 'oude' topic: [VT] De eetbare tuin En dit nieuwe: [HTT] Moestuin wie o wie nog meer?? Er hebben al meerdere mensen getemd, en ik heb al eens een uitgebreide uitleg erbij gedaan en aangevinkt dat ik wel geïnformeerd wilde worden, maar nooit reactie gehad.
8nnemiek, ik heb het even gecontroleerd maar er is wel degelijk gereageerd op je melding. Die reactie kan je hier ucp.php?i=tem&mode=closed terugvinden. In het topic op HTT wordt ook gesproken over bloemen terwijl in het topic alleen gesproken wordt over alles wat eetbaar is en bloemen horen daar duidelijk niet bij.
Die lijst kende ik niet. Handig! Ik had aangevinkt dat ik op de hoogte wilde worden gehouden, maar daar heb ik dus niks op gehoord, vandaar. Ik volg beide topics, maar er wordt toch echt niet met regelmaat over gewone bloemen gesproken en daar zijn de topics ook niet voor geopend, daar heb je weer het tuin-topic voor. In beide topics komt zo nu en dan eens een vraag voorbij over de normale tuin, dus ook wat dat betreft zijn ze gelijk.
De reactie krijg je vrijwel nooit per pb, maar altijd als reactie op je tem die je dus in dit overzicht terug kunt vinden. Als je temt wordt dat als het goed is ook aangegeven.