Ik zie dat (ik vermoed nav het topic van gister) de 1 april kleurtjes weg zijn. Alleen bij mij zijn ze maar deels weg. In een topic is iedereen zwart, maar bij bijv m'n eigen berichten en topic overzicht zijn diegene die als laatste hebben gereageerd en ts (als ze een kleurtje hadden) nog steeds gekleurd?
Foutje?
Lau
Geplaatst: 18-04-15 12:49
Dst had ik ook, maar als daarna de persoon die het kleurtje had weer reageert is het weg. Denk dat het gewoon opgeslagen Is van vanmorgen en vannacht.
Klopt, namen in topiclijsten (zoals eigen berichten of een forum) houden hun kleurtje, dat is bekend.
En waarom is dat?
T is bloedirritant eigenlijk
Dat mods groen zijn.. Beheerder rood.. En de resy, heel fijn. Maar roze, geel... Ik raak heulemaal van slag!
Shadow0
Geplaatst: 21-04-15 09:06
Jolliegirl schreef:
Shadow0 schreef:
Klopt, namen in topiclijsten (zoals eigen berichten of een forum) houden hun kleurtje, dat is bekend.
En waarom is dat?
Vooral een technische reden: om het databeest een beetje te helpen worden de gebruikersnaam en het kleurtje van het eerste bericht (en het laatste ook) bij het topic opgeslagen ipv elke keer opnieuw opgehaald. Anders zou de db voor een lijst van 50 topics ook 50 keer op zoek moeten, eerst naar het eerste en laatste bericht van dat topic, en dan bij elk daarvan nog eens kijken welke gebruiker daarbij hoort en welke naam en kleur die heeft. En de lijsten met topics worden ontzettend vaak opgevraagd, het scheelt dus een boel werk voor het databeest.