Reclame....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Reclame....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 13:53

Ik zit net 3 minuten op bokt. En word al vol geladen met reclame's?
Heb al gekeken bij geïnstalleerde dingen, maar staat niks tussen.

Hier vb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BartVB
Eigenaar

Re: Reclame....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:57

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 13:59

Ja maar dat moet toch op de een of andere manier binnen zijn gekomen, heb helemaal niks gedownload qua software!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:01

Ik heb het trouwens alleen met bokt, voor de rest niks anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:02

Ik heb eerst mijn Adblock altijd uit gehad op Bokt, maar kreeg inderdaad na een tijdje allerlei van dit soort berichten. Echt overdadig veel, was bijna niet meer te doen. Elke klik opende er wel een nieuw scherm met reclame.. Heb toen besloten om mn Adblock weer aan te zetten (sorry) en sindsdien is het weg. banketstaaf voor de inkomsten maar kon echt niet anders..

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:03

Ik heb die saleplus verwijderd, maar alsnog staat het op bokt..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:06

Emmaa_ schreef:
Ik heb eerst mijn Adblock altijd uit gehad op Bokt, maar kreeg inderdaad na een tijdje allerlei van dit soort berichten. Echt overdadig veel, was bijna niet meer te doen. Elke klik opende er wel een nieuw scherm met reclame.. Heb toen besloten om mn Adblock weer aan te zetten (sorry) en sindsdien is het weg. banketstaaf voor de inkomsten maar kon echt niet anders..

Dat is ook mijn ervaring. Ik heb laatst nog geprobeerd zonder Adblock maar het was meteen weer raakt. Virusscanner over de zeik, dus Adblock weer aan. Overigens is Bokt de enige pagina waar ik dit probleem heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:06

Tazzey schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat is ook mijn ervaring. Ik heb laatst nog geprobeerd zonder Adblock maar het was meteen weer raakt. Virusscanner over de zeik, dus Adblock weer aan. Overigens is Bokt de enige pagina waar ik dit probleem heb.

Hier ook :j Tenminste, van de pagina's die ik dagelijks bezoek heb ik het alleen bij Bokt.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:08

Lijkt mij dat het probleem dan bij bokt ligt. Eventueel een virus binnen gekomen die dit elke keer verspreid?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:13

Toch heeft iets of iemand je ooit weten te verleiden tot het klikken op 'OK' ergens zodat dit is geïnstalleerd. AdBlock e.d. kan, maar da's alleen symptoombestrijding. Je PC wordt ook niet bepaald sneller van dit soort software.

Toch even de handleiding die hierboven wordt genoemd volgen :j

Heb dit soort dingen zelf nog nooit voorbij zien komen op Bokt. Wel vreemd dat je het bij andere sites minder/niet ziet. Geen idee hoe die programma's precies werken eigenlijk.

@DShots; ook naar browserextensies gekeken?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:16

Ik bezoek dagelijks behoorlijk wat websites voor mijn studie en blog maar verder heb ik nergens de issues met de reclames.

Ik heb mijn huidige laptop nog niet zo heel lang en toen ik hem net opnieuw geïnstalleerd had had ik direct het probleem al op Bokt. Er staat geen malware of andere zooi op. Laptop draait prima, niet traag.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:16

Zou je een keer een screenshot willen maken van dat soort banners?

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:17

Naja ik snap niet hoe ik het binnen heb gekregen als ik niks gedownload heb? Maar als meerdere mensen zeggen dat het alleen bij bokt is. Lijkt mij toch dat het raar is dan ?

Ik kijk ook altijd wat er extra gedownload qua software als ik iets download.

Verder werk ik alleen met google crome, en ga niet veranderen van internet. Dit werkt prima zo namelijk :j

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:20

Maar het is dan ergens wel weer gek dat het maar bij een paar mensen is en niet bij iedereen? Bij mij werkt het verder gewoon prima en afgezien een banner onderaan de pagina heb ik nergens last van... Zowel bij Firefox als Google Chrome... Is er niet iets binnengekomen via mail bij jou? (je hoort wel eens van die verhalen zoals trojan horses etc)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:22

Je zou adwcleaner kunnen proberen TS, Een stukje software die veel van dit soort programmas aanpakt. Je kunt het gratis downloaden op "BleepingComputer".

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:23

Nessavende schreef:
Maar het is dan ergens wel weer gek dat het maar bij een paar mensen is en niet bij iedereen? Bij mij werkt het verder gewoon prima en afgezien een banner onderaan de pagina heb ik nergens last van... Zowel bij Firefox als Google Chrome... Is er niet iets binnengekomen via mail bij jou? (je hoort wel eens van die verhalen zoals trojan horses etc)

Nee want ik verwijder onzin dingen op de mail gelijk en denk niet dat mijn werk en sportschool en dietist dit soort dingen gaan sturen? :j

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:24

Dit soort software komt vaak mee met andere programmatuur. Dan staat er in de installatieprocedure ergens iets als 'wil je ook gratis handige extensies installeren?' met een aangevinkt vinkje op een plaats waar je eigenlijk nooit kijkt. Is zo gebeurd als je niet heel erg goed oplet.

Met Chrome is niets mis, maar kijk in Chrome wel even bij je lijst met extensies. Grote kans dat daar ook iets bij is gezet op de een of andere manier.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:26

En waar ken ik Extensies vinden?

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:29

Citaat:
Nee want ik verwijder onzin dingen op de mail gelijk en denk niet dat mijn werk en sportschool en dietist dit soort dingen gaan sturen? :j

DShots schreef:
Nessavende schreef:

haha nee, dat lijkt me sterk. Ik ben ook maar een mogelijkheid aan het bedenken ;)

Bij Chrome is dat rechtsboven in, die drie streepjes waar je naar een menu gaat. Dan staat meer hulprogramma's en als je daar op klikt, zie je een balkje met extensies. Daar kan je ze aan/uit zzetten of verwijderen.
Laatst bijgewerkt door Nessavende op 14-04-15 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:29

Window > Extensions

Gekke vraag, maar stream je wel eens films/series? Of download je die wel eens? Want ook daar kan het spontaan op je pc verschijnen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:31

Ik heb jaren in de IT gewerkt en weet goed hoe alles in elkaar steekt. Ik kan je garanderen dat deze laptop schoon is. Mail komt binnen op een mailserver die alles ook scant, er staat niet op de HD opgeslagen want alles wordt op servers opgeslagen. Overigens gebruik ik mijn mail voornamelijk voor mijn studie en vanuit de uni heb ik nimmer ellende via de mail ontvangen. Ik draai enkel legale software en aan spelletjes doe ik niet. Er staat op deze laptop o.a. MS Office, een aantal Adobe producten (legaal).

Op zich vind ik het niet zo'n issue want met Adblock houdt mijn virusscanner zich koest en kan ik gewoon mijn ding doen. Het lijkt me als webmaster alleen vervelend als je daardoor inkomsten misloopt.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:31

Top gevonden, en gelijk weg gegooid. poedersuiker dingen ~~}>

Nee ik heb een werk computer voor mijn fotografie, dus doe eigenlijk geen andere dingen hier op haha!

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:33

Fijn! En? Is het nu beter? :D

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:34

Veeeeel beter haha! :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:37

Ik volg dit even voor straks thuis, heb er op mijn laptop ook gruwelijk last van!
Tegenwoordig niet meer alleen bij Bokt maar ook bij andere websites.