Virus op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Virus op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 13:56

Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen die last hebben van een virus op/via bokt?

Ik word telkens doorverwezen naar spam sites als ik op bokt zit, en ergens op klik... Het wordt ook steeds erger, als ik alleen al een topic wil openen kom ik op allerlei websites terecht.. -O-

Meer mensen met dit probleem? En kan ik er wat aan doen? Het is puur en alleen op bokt. Andere websites heb ik geen last van.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:57

Even virusscanner erover heen gooien?
Heb er zelf geen last van!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:59

Dat ligt niet aan bokt, je hebt dan waarschijnlijk zelf een virus. Even 'Avast! antivirus' downloaden en daarvan de virusscan + browser clean up doen en dan moet je het gemakkelijk kunnen oplossen als het goed is.
Laatst bijgewerkt door _xDyan op 02-04-15 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 14:00

Ik heb al meerdere malen een virus scanner erop los gelaten, en ook AdBlockers ed. Maar het probleem blijft zich herhalen.
Ik moet zo'n 6 keer een topic opnenen voordat ik hem uberhaupt kan lezen :+

Maar waarom is het dan alleen bij Bokt.nl? Dat kan ik dan dus niet verklaren.

_xDyan

Re: Virus op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:01

Nee dat is dan wel heel gek, heb je dit dan ook in andere internet browsers?

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:02

Ik had hier ook last van, een virus dat zich alleen liet zien op bokt
Uiteindelijk is het gelukt om het te verwijderen, je kunt in je configuratiescherm kijken of hij daar tussen je programma's staat, daar stond die van mij in ieder geval tussen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:03

Hier geen last van.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:04

Lientjuhh22 schreef:
Ik had hier ook last van, een virus dat zich alleen liet zien op bokt
Uiteindelijk is het gelukt om het te verwijderen, je kunt in je configuratiescherm kijken of hij daar tussen je programma's staat, daar stond die van mij in ieder geval tussen.

Dit kan wel kloppen, even bij je programma's kijken en de programma's die je niet kent even Googlen en dan kom je er vanzelf achter wat virussen zijn. Die kun je dan verwijderen
Laatst bijgewerkt door _xDyan op 02-04-15 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 14:05

Ik heb alleen IE nog, en daar kan ik bokt niet eens fatsoenlijk in openen.. :')

@Lientjuh, weet je zo nog wat de naam was?

Ik zal eens zoeken, dankje

nathalj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:05

ik heb hier ook last van gehad maar dan op de divoza site. heb toen een goede antivirus gekocht en alle onzin op mn laptop verwijderd en daarna deed ie weer normaal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:06

IE is ook niet de beste browser eerlijk gezegd.
Doet ie het ook met Chrome of Firefox?

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:07

Volgens mij stond er iets met 'aps' in de naam, weet het niet heel zeker!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:17

Geen last van, zou inderdaad even een virusscanner of register cleaner laten lopen :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:31

Configuratie scherm openen via browser. Dan cookies en dergelijk verwijderen. Evt extensies bekijken.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:43

Als je virusscan niks oppikt, dan ligt het waarschijnlijk aan extensies die je geïnstalleerd hebt staan die er niet horen te zijn, of een programma dat je hebt geïnstalleerd hebt dat je niet hoort te hebben.
Dergelijke dingen installeren zichzelf vaak als je gratis programma's installeert. Zijn zwaar vervelend en ook best hardnekkig soms.

Extensies kun je vinden bij je internet-instellingen. Om even een voorbeeldje te geven, ik heb als enige extensies mijn virusscan, Google Documents en een Ad blocker. Als je iets niet weet wat het is, even googelen. Alles dat je niet vertrouwt weggooien.
Programma lijst nakijken via configuratiescherm => Een programma verwijderen. Dan krijg je een hele lijst te zien met alles dat jij geïnstalleerd hebt staan. Alles dat je niet kent even googelen en rare dingen eruit gooien.
Dan even al je internetinstellingen die verandert zijn wijzigen. Vaak installeren troep-programma's hun eigen zoekmachine e.d. Meestal zijn dit de dingen die het probleem oplossen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:41

HTT -> FZ

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:47

Nog niet gehad gelukkig :) maar misschien avg downladen? Dat is de beste virus scanner die er is en is ook gratis

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:47

Ik heb het niet gehad, maar op een andere computer hier in huis wel zoiets gehad. Even bij configuratiescherm kijken idd en wat ik persoonlijk aanraad is ; spybot search en destroy deze vind de meeste dingen wel (ook ongevaarlijke dingen, maar dat terzijde) :Y)

en avg is echt niet de beste virusscanner :')... liet hier de dikste trojans nog door.. maar goed dat is offtopic ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:59

Extensies heeft mijn vriend ook al nagekeken.. Hij kon verder niks geks vinden, maar het blijft maar terug komen.. Snap er niks van..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:12

Dit probleem ligt niet aan bokt, maar echt aan jouw computer. Je hebt een virus binnengehaald, ik gok op malware. Ik zou iig een malware scanner erover heen halen. Als dat niets oplost, dan je programmalijst nakijken en verdachte programma's verwijderen

Een afblocker is niet de manier aangezien bokt afhankelijk is van advertentie. Geen advertenties is geen bokt meer

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:17

download ook als je dit opgelost het firefox of google chrome installeren. Ik heb een vriend IT consultant is en die zegt dat via IE het meeste virussen binnen komen.
ik zou als het zelfs niet lukt je pc even naar een computerwinkel brengen en eens laten doorspitten!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:05

ariannexrich schreef:
Nog niet gehad gelukkig :) maar misschien avg downladen? Dat is de beste virus scanner die er is en is ook gratis

Ik had ook heel veel problemen met reclame op bokt, vooral reclame die overal doorheen kwam. Ben net een kwartiertje aan het verwijderen geweest en heb avg gedownload en die vond ook nog 4 bedreigingen. Wat is het nu heerlijk bokken, zonder al die spam e.d. Bedankt!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:08

dat is hoogstwaarschijnlijk malware. Je zou een malwarebytes kunnen downloaden en die kunnen laten scannen. Meestal helpt dat wel voor deze dingen :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:13

Ik heb ook een virus gehad en daardoor had ik dezelfde problemen, ook alleen met Bokt. Mijn vader kreeg 'm ook moeilijker weg dan een 'normaal' virus. Welk virus het uiteindelijk was durf ik niet te zeggen, maar malware komt me wel bekend voor.