Het gebruik van me ipv m'n of mijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Het gebruik van me ipv m'n of mijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:24

Ik ben over het algemeen zeer vergevingsgezind voor wat betreft het taalgebruik hier op bokt. Op het moment loopt het gebruik van me, in plaats van m'n of mijn echt de spuigaten uit, zowel in teksten als topic titels.

Kunnen we hier niet een manier voor bedenken om dat een beetje om te turnen? Ik snap dat mods niet overal de tijd voor hebben maar het leest echt heel irritant. Misschien moet er iets meer sociale controle komen of net als bij de voorpagina, dat er bij een post een knopje komt waarbij je de gebruiker kunt wijzen op zijn of haar taalgebruik?

Ik hoor graag jullie suggesties :D
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 01-04-15 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Re: Taalgebruik op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:25

Volgens mij zijn hier meerdere topics over.

Maar ik geef je gelijk, het stoort mij ook mateloos als ik 'me' lees in plaats van 'mijn'

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:28

Als gewoon iedereen hetzelfde doet als ik zou het toch eens moeten stoppen. Bij een zo'n fout kan het nog per ongeluk zijn, bij de tweede stop ik met lezen. Als het om de OP gaat klik ik het topic weg, een normaal bericht negeer ik :Y)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:28

Autocorrect erop zetten, net zoals in Word. :+
Of een puntensysteem, bij elke fout -1 en bij 10 strafpunten wordt je een dag van Bokt geband. ~~}> Durf te wedden dat er dan opeens veel minder fouten te ontdekken zijn... O:)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:29

Ja! En het wordt steeds erger! Het is nu niet langer da categorie 15/16 jarigen die 'me' gebruikt, ook onder jonge twintigers lijkt het nu gewoon normaal... ;( Ik zeg een directe ban voor iedereen die 'me' gebruikt ~~}>

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:29

Je zult dit niet kunnen veranderen. Zodra ik mensen daarover een PB stuur is het 9 v/d 10 keer:
* Ja sorry, ik heb dyslexie dus ik heb er wat moeite mee
* Mag ik even zelf weten wat ik typ? Daar heb ik geen hulp bij nodig.
* Waar bemoei jij je mee?
* Mwa, ik ben er behoorlijk laks/lui in.

Dus nee, het is niet mogelijk om dit beter te krijgen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:30

hier ben ik het wel mee eens opzich. Als echte grammarnazi lezen alle spelfouten heel vervelend. Maar ik doe meestal gewoon hetzelfde als Nies_ , dan heeft niemand er last van

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:30

BaileyMix schreef:
Ja! En het wordt steeds erger! Het is nu niet langer da categorie 15/16 jarigen die 'me' gebruikt, ook onder jonge twintigers lijkt het nu gewoon normaal... ;( Ik zeg een directe ban voor iedereen die 'me' gebruikt ~~}>

Niet alleen die categorieën hoor, ook de ouderen zijn schuldig :))

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:31

Ik zou 'me' er niet zo druk om maken. :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:32

't Is janken met de pet op. Eigenlijk zouden mods de topics moeten sluiten totdat de TS ze een normale, correcte versie van de OP toestuurt :7

rien10

Lienie_F schreef:
hier ben ik het wel mee eens opzich. Als echte grammarnazi lezen alle spelfouten heel vervelend. Maar ik doe meestal gewoon hetzelfde als Nies_ , dan heeft niemand er last van

Even flauw doen: een zin begint met een hoofdletter. :o

Nies_

Paris_ schreef:
Of een puntensysteem, bij elke fout -1 en bij 10 strafpunten wordt je een dag van Bokt geband. ~~}> Durf te wedden dat er dan opeens veel minder fouten te ontdekken zijn... O:)

Oei, dan moet ik ook nog op gaan passen :') Het is niet echt mijn sterkste punt, dus er glipt nog weleens een fout tussendoor. Hopelijk niet van het soort waar het hier om gaat, dan zouden mensen toch wel even een opmerking mogen plaatsen :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:33

BaileyMix schreef:
't Is janken met de pet op. Eigenlijk zouden mods de topics moeten sluiten totdat de TS ze een normale, correcte versie van de OP toestuurt :7

Ik denk dat dat een onbegonnen zaak is. Waar ligt de lijn wat netjes geschreven is en wat niet? Mobiele fouten etc etc. Om daar een lijn door te trekken is gewoon té lastig.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:34

BaileyMix schreef:

Dit vind ik wel heeeeel overdreven eerlijk gezegd.... Waarschijnlijk mag je over een paar jaar 'me' gewoon gebruiken. Ik vind het soms ook vervelend maar er zijn ergere dingen hoor, kom op...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:34

Paris_ schreef:

Jij hebt je eerste punt te pakken ~~}>

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:35

UhNee schreef:
BaileyMix schreef:

Dit vind ik wel heeeeel overdreven eerlijk gezegd.... Waarschijnlijk mag je over een paar jaar 'me' gewoon gebruiken. Ik vind het soms ook vervelend maar er zijn ergere dingen hoor, kom op...

Als 'me' geaccepteerd wordt, mogen wij Nederlanders wel eens flink achter onze oren gaan krabben.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:36

Ik met het wel met jullie eens maar denk eens aan de bokkers met dyslexie worden die met 10 spelfouten dan een dag van bokt weg gehaald omdat je dyslexie hebben?

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:37

Koper schreef:
Paris_ schreef:

Jij hebt je eerste punt te pakken ~~}>

Ik was even aan het uittesten of er nog oplettende bokkers aanwezig zijn.... :))
Bij deze krijg jij een bonuspunt! :+

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:37

Nayomie schreef:
UhNee schreef:

Als 'me' geaccepteerd wordt, mogen wij Nederlanders wel eens flink achter onze oren gaan krabben.

Taal veranderd voortdurend, kijk maar eens naar de taal die vroeger werd gebruikt! Dat lijkt misschien raar, maar in feite is het best normaal!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:38

Lienie_F schreef:

Maar zo verloederd het hier dus wel een beetje. Ik ga echt niet over elke DT fout zitten ziften maar dit is gewoon super irritant.

Baileymix, dat idee heb ik dus ook dat het steeds erger wordt.

Als ik bijvoorbeeld op het Tweakers forum kijk, daar hebben ze er veel minder last van. Toch zitten daar ook genoeg jonge users. En inderdaad, is niet alleen de 'jeugd' die dit doet.

Dus dat het niet te reguleren valt, daar ben ik het niet mee eens. De E zit niet bij de N of I of J in de buurt, tikfout lijkt me sterk.

Zoals ik al zei val ik echt niet over ieder foutje maar dit lijkt me geen wenselijke trend.

Even voor de duidelijkheid: het gaat mij hier specifiek over het gebruik me, niet over andere taalfouten.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:39

Dat ge-me ga je daar niet meer wegkrijgen. Me is gewoon een Nederlands woord alleen het wordt op de verkeerde manier toegepast. Je kan mensen niet bannen om hun taalfouten. Niet iedereen is een wonder op taaltechnisch gebied.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:41

Cas123 schreef:
Ik met het wel met jullie eens maar denk eens aan de bokkers met dyslexie worden die met 10 spelfouten dan een dag van bokt weg gehaald omdat je dyslexie hebben?

Dat dus ja hun kunnen er ook niks aan doen en niet iedereen kan autocorrectie enz

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:42

Je hoeft ook geen taalwonder te zijn om mijn, m'n of zelfs mn te tikken in plaats van me. msn taal is uiteindelijk ook weer redelijk verdwenen.

Ik heb de topic titel aangepast, hopelijk is het zo duidelijker.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 01-04-15 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:44

Ik zag net iemand die had 'blouw' getypt... Auw, of uh, ouw, of uh...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:45

"Straks lekker na me paardje toe".
Ook ziets...