Herhalend commentaar, geen ingrijpen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Herhalend commentaar, geen ingrijpen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:07

Iets dat me regelmatig opvalt, met name in de ITP topics...

Ik kijk namelijk regelmatig op HAW-ITP en RIJ-ITP, ik mag graag een goed gereden paard zien, of een fanatieke ruiter die keihard z'n best doet. Of gewoon lekker plaatjes kijken. Maar reageren doe ik bijna nooit. Af en toe zie ik topics die pagina's lang zijn en dan is een blik op de eerste pagina al voldoende. Constant hetzelfde afbrandende commentaar. Ik dacht dat vriendelijk onderbouwde kritiek belangrijk was...

Toen ik de regels er eens op na keek, zag ik ook dat het niet gewenst was dat er herhaaldelijk hetzelfde commentaar werd gegeven.

Dat bij elkaar roept wat vraagtekens op, ben ik de enige die zich afvraagt waarom soms de moderators niet ingrijpen terwijl de regels toch best duidelijk zijn?

Ik vind het met name jammer dat ik een aantal zeer fanatieke combinaties niet terug zie, of in de toekomst niet terug ga zien. Het hoeft niet altijd mijn manier te zijn, waarmee een combinatie aan de slag is. Alleen al zien dat ze fanatiek hun problemen en grenzen opzoeken om te verhelpen en verleggen vind ik inspirerend. Maar ik heb niet echt de indruk dat op deze manier de ITP fora nog een lang leven hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:41

Bij RT-HAW wordt er keihard op gemod, daar is het ook een regel. Op RIJ-ITP is het niet wenselijk, maar geen regel, hier hoeft ook geen rijtechnisch commentaar gegeven te worden, wat bij RT-HAW wel verplicht is.

Je hebt helemaal gelijk dat vriendelijk onderbouwde kritiek belangrijk is, en sterker nog, mensen nemen zulks advies ook graag aan, terwijl het afbrandende commentaar misschien wel hetzelfde zegt, maar daar wordt niet naar geluisterd. Je bereikt veel meer met vriendelijk onderbouwde kritiek, daarom wordt ook als richtlijn gewezen naar de regels van RT-HAW, omdat dat veel effectiever is. :)

De reden dat het wenselijk maar geen verplichting is, is omdat men ook een deel wilde hebben waar geen rijtechnisch commentaar verplicht was, en ook gewoon het "mooi paard" mag, inclusief de herhaling dat meerdere mensen dat zeggen. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Herhalend commentaar, geen ingrijpen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:47

Helemaal eens met het verhaal van Neonlight. Zelf ben ik al geruime tijd mod op HAW waar inderdaad streng gemod wordt om zo een duidelijk onderscheid te kunnen maken met o.a. RIJ-ITP.
Maar.. natuurlijk kan er eens een bericht/berichten blijven staan. Wij zijn immers niet dag en nacht online en beschikbaar. Op HAW kun je ons dan erg goed helpen door even een tem te plaatsen als aandachtspunt voor ons :)