Hallo allemaal, graag wil ik jullie even laten weten wie ik ben. Ik heb als kind veel paard gereden van mijn 13e tot mijn 18e had ik mijn eigen pony. Daarna heb ik afwisselend paardgereden op het paard van mijn moeder en de draver van een stalgenootje. Door verschillende omstandigheden ben ik in 2007 helemaal gestopt met paardrijden. Op 1 februari heb ik Jumping Amsterdam bezocht en ik was weer helemaal enthousiast. Dus heb ik een vriendin gevraagd of ik een rondje mocht rijden op haar paard. Het was even onwennig, zij heeft een groot dressuurpaard met ruime gangen en ik had nog nooit op een dressuurzadel gezeten. Lichtrijden vond ik lastig. Maar ik galoppeerde zo weg. Heerlijk, nu wil ik het rijden weer oppakken.
Welkom. Leuk dat je weer wilt gaan rijden. En uit ervaring weet ik dat een ruim lopend dressuur paard in draf idd even wennen is als je dat niet gewend bent. Galop doe je dan ineens zo. Leuk is dat en erg herkenbaar.
Ja Dribbel dat klopt helemaal, galop ging prima Toulouse liep direct aan de teugel. Maar draven en lichtrijden vond ik erg moeilijk. Ik was een echte springruiter en was in mijn springzadel gewent om vanuit mijn knie een klein stukje omhoog te veren als het paard opgooit. Ik heb ook veel op dravers gereden maar altijd op een springzadel en veel in verlichte zit om de rug te sparen. Maar moeder heeft een dressuurzadel, dat vond wel erg wennen. Misschien heeft iemand tips over hoe te zitten en licht te rijden in een dressuur zadel?
Nee, dat moet een moderator doen, tenzij je er snel bij bent, maar maakt niet zo veel uit hoor. Je kunt een moderator tippen door op het rode uitroeptekenje te klikken. In de bokt:regels en bokt:help kun je meer lezen.