Nu ben ik momenteel zwanger en verwachten mijn vriend en ik in april ons eerste kindje, het oppakken van paardrijden zit er nu dus helaas tijdelijk even niet in. Na mijn zwangerschap wil ik, mocht dit lichamelijk lukken, zo snel mogelijk beginnen met paardrijden. Ik voel me alleen een beetje suf om 'nu nog een keer' te leren paardrijden, alles wat ik jaren geleden geleerd heb, ben ik natuurlijk allang weer vergeten/verleerd (destijds waren het ook maar 2 weken waarin ik wat geleerd heb). Ik ben gelukkig nog jong, maar ben een beetje bang dat ik in de volwassen les er helemaal niks van bak.. Misschien is dat ook een beetje mijn onzekerheid, het is logisch dat ik het moet leren, maar ik voel me daar dan (onnodig) erg onzeker over. Misschien komt het ook een beetje door mijn ervaring met het ponykamp jaren geleden, toen werd ik op een pony 'gedumpt' en moest ik maar gewoon met de rest meedoen, terwijl die kinderen al veel verder waren. Ik heb echt een instructrice nodig die geduld heeft en duidelijk uitlegt wat er moet gebeuren, van het begin tot het eind zeg maar.
Misschien zijn er hier meerdere meiden die in hetzelfde schuitje zitten als ik, of kunnen jullie mij advies geven. Ik weet dat het stom is dat ik er zo onzeker over ben, maar ik kan er niet zoveel aan doen, haha! Ik vind het ook wel een beetje eng om in mijn eentje naar zo'n manege te gaan, maar wil het juist niet met een vriendin doen omdat ik zo lekker mijn eigen hobby heb waar ik even mijn eigen ding kan doen. Als jullie trouwens nog leuke sites/forumberichten hebben waar een beetje beginnersinfo opstaat, zoals wat je nodig hebt als je begint met lessen enzo, is dat van harte welkom. Ik volg paardenpraatTV al op youtube, vind ik altijd wel leuk om te kijken!
Ik wil het trouwens echt puur voor de hobby gaan doen, niet om later mee te doen aan wedstrijden of weet ik veel wat, ik wil het echt als sport gaan doen en omdat ik paarden super leuke dieren vind.